716G icm voip loopt vaak vast

Pagina: 1
Acties:
  • 781 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-07 15:21

fjs

PSN: ftltc

Topicstarter
Ik heb al even gezocht maar kan geen antwoord vinden vandaar maar even een oproep.

ik heb een Speedtouch 716G. Deze heb ik via voipbuster verbonden met VOIP.
Voor inkomende gesprekken heb ik kpn via de 716G.

Sinds ik de boel had aangesloten werkte het goed. Ik hoorde wel vaak een tik in de moden (dezelfde als je * intoets voor de kpn lijn). Welnu sinds een week heb ik nu dat ik een 'dode' voip lijn heb. De modem geeft wel aan dat ik voip ready ben en dat ik op dit moment aan het bellen ben via voip :? maar da's niet zo.

Ik reset de modem en dan werkt het even weer. (ongeveer een 15 minuten).

Iemand een oplossing? Zou dit over zijn als ik een abbo zou nemen via budgetPhone ofzo?

[ Voor 9% gewijzigd door fjs op 12-10-2005 19:33 ]

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 11:34
ik heb met de 716v5 ook gezeik ermee, verbinding valt random weg.
ene keer na 1 minuut, andere keer 10, andere 30, whatever.
vraag me af of het wel aan voipbuster ligt....
iemand soms zelfde problemen met een andere aanbieder?

en fjs, heb jij die nieuwste firmware van de speedtouch site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

Gebruik een ander VoIP adapter, maar wel VoIPbuster. Soms verdwijnt de kiestoon inderdaad, dus ik heb nu in ieder geval het idee dat het niet aan je SpeedTouch ligt, maar aan de aanbieder. Ik weet verder niets af van de 716G natuurlijk, dus pin me er niet op vast. Ik wilde gewoon wat info over VoIPbuster geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-07 15:21

fjs

PSN: ftltc

Topicstarter
Striker2k2 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 19:52:
ik heb met de 716v5 ook gezeik ermee, verbinding valt random weg.
ene keer na 1 minuut, andere keer 10, andere 30, whatever.
vraag me af of het wel aan voipbuster ligt....
iemand soms zelfde problemen met een andere aanbieder?

en fjs, heb jij die nieuwste firmware van de speedtouch site?
ik heb deze week de nieuwste software erin gezet, maar dat hielp ook niet. Wat ik wel weet is dat nu de automatische tijd instelling het ook niet meer doet.

Wil eigenlijks wel proberen om budgetphone te gebruiken. Weet iemand of je dat gewoon per maand kan opzeggen?

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
geen idee, wat je ook nog kan overwegen is deze aanbieder: http://www.xeloq.com/nl/

ik heb trouwens elke keer een kiestoon, word alleen verbroken midden in een gesprek
waar ik ook last van had is dat ftp verbinding gewoon doodvalt midden tijden het downloaden
zit nu te testen of voip er iets mee te maken heeft
net in bridge mode zonder voip in elk geval nergens last van, nu eens testen in router mode zonder voip

als dat het is gaat er weer een mooie mail naar de ST helpdesk, ze kennen me daar onderhand wel >:)

[ Voor 13% gewijzigd door Striker2k2 op 12-10-2005 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
wilde geen heel nieuw topic openen dus stel ik mijn vraag maar hier:

ik heb ook problemen om mijn speedtouch 716v5 i.c.m voipbuster te laten werken. Ik heb het gevoel dat mijn instellingen niet kloppen want bij telefoonopties zie ik bij "registered" een rode kruis staan.

Heeft iemand voor mij de juiste instellingen om het te controleren?

In een ander topic waren er links naar plaatjes met de instellingen maar die zijn niet meer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
stun.voipbuster.com

sip uri je username
username je username

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
geldt dat voor zowel Configure (telephone identity) als Expert Configure ?

heb het nu zo staan:

configure tab (telephone identity)

URI - username
username - username
pass - password
port - phone1

Extended Configure

Registrar - stun.voipbuster.com
Registrar Port - 5060
Proxy - stun.voipbuster.com
Proxy Port - 5060
Expire Time 3600

klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
ik zal het vanavond na werk uitproberen en kijken of het werkt.

heb nog wel 2 andere vragen over deze gateway:

Is het overigens mogelijk om het ip-adres van de 716v5 te wijzigen. Bij andere modems/routers kon dat makkelijk maar bij deze kan ik het nergens vinden. Het is niet echt belangrijk maar ben er wel nieuwsgierig naar.

Ten tweede wilde ik weten of je via internet (remote) "altijd" in de gateway kan komen. Je kan iemand anders wel toegang geven maar dat is voor een beperkte tijd zie ik.

voor de rest ben ik tevreden over de 716v5, misschien dat het handig is om een algemeen topic erover te openen want die heb ik niet echt kunnen vinden. Alle informatie erover is verdeeld onder meerdere topics die over iets anders gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
ja is mogelijk, gewoon 1 toevoegen bij Home > Home Network > Interfaces > LocalNetwork configure
dhcp pool kan je alleen veranderen via telnet

remote asistance kan je vast wel langer aanzetten maar dan alleen via telnet
de webinterface is gewoon ruk wat betreft uitgebreid instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
Ik ga di CLI userguide maar eens doornemen dan.

Ik krijg overigens VOIP niet aan de praat. Geen enkel lampje gaat branden met bovenstaande instellingen. bij registered staat nog steeds een rode kruis.

edit:

was het proberen met voipbuster zat dus heb ik een account genomen bij sipdiscount. Daar lukt het wel mee en ik kan dus bellen, maar nadat de andere lijn opneemt hoor ik niks en blijft mijn toestel piepen.
Ben al een stapje verder en daar ben ik al blij mee.

[ Voor 41% gewijzigd door VIC_TOR op 21-10-2005 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
Na wat puzzelen en trial and error praktijken is het me gelukt:

Voipbuster werkt nu met de 716v5

bij expert configure het volgende gebruiken:

registrar: stun.voipbuster.com
Registrar Port: 5060
Proxy: stun.voipbuster.com
Proxy Port: 5060
Expire Time : 1800 <----------------- Dit is belangrijk want met de standaard waarde werkte het niet.

Het duurde trouwens wel lang voordat ik inlogde met mijn voipbuster gegevens, na een dag zag ik gelukkig een groen vinkje bij registration.

Helaas werkt sipdiscount nog niet (ik krijg een bezettoon na het opnemen), maar ik krijg hoop nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155298

[quote]VIC_TOR schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:04:
registrar: stun.voipbuster.com
Registrar Port: 5060
Proxy: stun.voipbuster.com
Proxy Port: 5060
Expire Time : 1800 <----------------- Dit is belangrijk want met de standaard waarde werkte het niet.

quote]

Met deze instellingen krijg ik bij de voip online ok, echter bij vormen telefoonnummer krijg ik bezettoon na 20 sec (telefoon waarnaar gebeld wordt is zeker niet bezet!)
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
Het ligt bijna zeker aan voipbuster

In de ochtend werkte het namelijk prima en nu krijg ik ook steed weer die vervelende bezettoon. Met de software zelf bellen is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 12:05

Gaitman

The Real One

Ik heb vandaag mijn SpeedTouch 716v5 binnen gekregen :)

Ik heb dan alles ook gelijk aangesloten en het werkt tot nu toe perfect met Voipbuster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
Bij mij heeft het gisteren en vandaag ook weer gewerkt.

je zou in je event log zoiets moeten zien:

Info Oct 27 21:48:41 VOIP: Recv 200 OK
Info Oct 27 21:48:41 VOIP: Recv 100 Trying
Info Oct 27 21:48:41 VOIP: Send REGISTER

als de registratie mislukt dan krijg je:

Info Oct 27 21:48:41 VOIP: Recv 401 Unauthorized
Info Oct 27 21:48:41 VOIP: Recv 100 Trying
Info Oct 27 21:48:41 VOIP: Send REGISTER

sipdiscount doet zeer moeilijk en dat ligt echt wel aan hun want ook met firefly lukt registratie in 95% van de dag niet. Het zou mooi zijn als die ook gaat werken aangezien er meer landen gratis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
Striker2k2 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:04:
remote asistance kan je vast wel langer aanzetten maar dan alleen via telnet
de webinterface is gewoon ruk wat betreft uitgebreid instellen
voor mensen die er wat aan hebben volgt hier nog effe de wijze waarop je de remote assistance limiet kan aanpassen:

ga via telnet in je router : telnet 192.168.1.254
voor login en password in

met het volgende comando kan je de tijd aanpassen:

system ra config timeout=xxxx (waarbij xxxx het aantal minuten voorstelt)

de mijne staat nu op 2880 wat dus 2 dagen betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155298

Bij mij is het nog niet één maal gelukt om via speedtouch een telefoongesprek te voeren.
De voip led licht wel op en in de modem staat registered. Doch bij het bellen naar een vast nummer (vb003212345645) krijg ik steeds een herhaalde korte toon (bezet of niet betaande nummer).
Graag reactie (PS instellingen zijn: stun.voipbuster.com en de rest van de op dit forum vermelde instellingen.) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
over de 716v5 heb ik nog 2 vraagjes

in webinterface kan je maar 1 sip provider invoeren, maar als ik via telnet het volgende invoer dan krijg ik veel meer opties:

voice sip config

daar kan ik zelfs een domein en tweede registrar en proxy addres invoeren. Heeft iemand dit getest?

tweede vraag:

stel ik heb 2 accounts op 1 FSX-poort. Hoe weet ik nou met welke ik standaard bel en is het mogelijk om dat te kiezen in de telefoon?

enkele voice comandos voor de CLI:

voice sip config (overzicht van sip instellingen)
voice codec list (je kan dus wel codecs kiezen/aanzetten/uitzetten)
voice menu (portaal naar alle voice opties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-07 11:16
@victor.. interessant alleen lukt het mij niet om ze te wijzigen.. tenminste nog niet.. jou al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
niet echt nee, maar ik denk dat het opties zijn die in een volgende firmware misschien wel werken

Ik kan dus wel via de CLI die tweede provider invoeren hoor, maar weet niet hoe ik hem moet activeren/gebruiken. Dit is voor mij nog niet eens het belangrijkste. Ik wil voornamelijk 2 nummers gebruiken van dezelfde provider en dat lukt me dus ook niet. Ik snap niet waarom je zoveel nummers in kan voeren als je maar 1 kunt gebruiken per poort.

voorbeeld:

ik heb bij voipbuster 2 accounts en beiden staan dan op groen, maar als ik bel dan wordt altijd de eerste van de 2 gebruikt. (Heb het nu over 1 poort aangezien ik maar 1 dect toestel heb).

Iemand anders een idee of tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
@Victor Ik neem aan dat je dan maar een telefoon aansluit? Anders moet het gewoon werken als je de ene user ID toewijst aan phone 1 en de tweede aan phone 2.

Ik heb sinds ik ben gaan klotuhn met het voip-in nr van voipbuster te maken met kwaliteitsverslechtering. Heb jij daar ook last van? Het ontvangen van geluid via voip gaat goed, echter zelf ben ik praktisch onverstaanbaar..

Misschien moet ik hem maar es hardware matig resetten. Want ondervond hetzelfde bij mijn budgetphone account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
Ik gebruik inderdaad maar 1 telefoon op poort 1. Je moet op een of andere manier toch 2 nummers kunnen gebruiken?

Ik heb ook iets minder goede kwaliteit met die connectionserver.voipbuster.com, maar als ik net als daarvoor gewoon stun.voipbuster.com gebruik voor zowel registrar als proxy dan is kwaliteit weer ok. Uiteraard werkt VOIP-in dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 08:29
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de v5 en de G? Ik heb de G nu een paar dagen maar krijg het totaal niet geregeld om met de server te verbinden. Die expert mode waar jullie het over hebben is ook nergens te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
G heeft een compleet andere webinterface dan de v5.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• BollieBolstra
Hoezo is dit nergens te vinden... log maar es in via telnet op je speedtouch dan vind je hem snel genoeg
Pagina: 1