Toon posts:

Op zoek naar een keylogger

Pagina: 1
Acties:
  • 717 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar een keylogger. De search leverde mij honderden resultaten op waarvan een hele hoop zonder antwoord en een andere hoop betalende keyloggers. Google gebruik ik liever niet want als ik naar keyloggers zoek kom ik op soms nogal obscure sites terecht en wil mijn eigen pc niet in gevaar brengen door zo maar wat te downloaden en installeren. Dus reken ik op iemand die ervaring heeft met dat soort dingen en die mij de goeie kan aanduiden.

Ik ben dus op zoek naar een keylogger die gratis is. Het is voor op mijn eigen pc te zetten om andere mensen thuis af te raden mijn pc te gebruiken (ingewikkelde situatie thuis met pc's). Daardoor moet hij niet ontzichtbaar zijn, mag door antivirus ontdekt worden, mag een icoontje naast mijn klok zetten, mag splashscreen tonen bij het opstarten enz... Het enige dat ik wil is dat het logbestand beveiligd is zodat alleen ik het kan zien en bewerken en dat het automatisch opstart als mijn pc opgestart wordt.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Al aan een bios password gedacht? :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Je kunt eens hiernaar kijken. Is weliswaar niet helemaal af, maar doet wat je wilt. Als je een beetje bekend bent met VB6 kun je er alles omheen bouwen wat je wilt, er zit een kleine voorbeeld app bij (geloof ik).

Mocht dit niet zijn wat je zoekt zijn er op die site wel meer programmas te vinden die verder af zijn.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Microkid schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 19:40:
Al aan een bios password gedacht? :)
Das niet echt een oplossing als je pc 24/7 aan staat, zoals bij velen hier ;)

Verwijderd

als je niet wilt dat anderen je pc gebruiken wanneer jij weg bent kun je toch gewoon je screensaver beveiligen met een wachtwoord, wanneer je weggaat, zet je je screensaver aan... Zo'n keylogger lijkt me ook niet echt de meest ideale oplossing hiervoor.

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-05 19:15
Waarom zet je niet gewoon een wachtwoord op je pc of maakt je meerdere accounts(iedere persoon zijn eigen account) is toch veel makkelijker en prettiger dan een of ander keyloger.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:01

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Vergeet niet dat de keylogger ook alles wat jij typt zal loggen en opslaan. Daarmee komen er dus snel passwords etc in leesbare vorm op je harddisk te staan. Niet echt iets wat je wilt hebben lijk me. Een ander kan dat bestand namelijk ook zo copieren of inlezen als je het niet goed inricht.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 19:58:
als je niet wilt dat anderen je pc gebruiken wanneer jij weg bent kun je toch gewoon je screensaver beveiligen met een wachtwoord, wanneer je weggaat, zet je je screensaver aan... Zo'n keylogger lijkt me ook niet echt de meest ideale oplossing hiervoor.
Of gewoon Wintoets + L als je opstaat om weg te gaan. Want in de tijd die er tussen het screensaver > inlogscherm met ww zit, kan er al iemand achter kruipen.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:55
Waarom worden allerlij dingen aangedragen terwijl de TS opzoek is naar een Keylogger? Laten we proberen om een antwoord op zijn vraag te vinden ipv omwegen te geven. Hij zal vast wel aan een wachtwoord hebben gedacht. We verlangen een redelijk niveau van de mensen hier, dus ga er voor de gein eens vanuit dat deze TS dat ook heeft. En dus eerst andere mogelijkheden heeft overdacht en blijkbaar afgekeurd.

[ontopic]
Sorry, TS. Ik kan je niet helpen, maar moest dit even kwijt.
[/ontopic]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:01

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

MuddyMagical schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 20:11:
Waarom worden allerlij dingen aangedragen terwijl de TS opzoek is naar een Keylogger?
Omdat mensen snel naar een technische oplossing zoeken die vaak niet de beste is? Ik kan namelijk betere oplossingen bedenken voor het probleem zoals de topicstarter dit schetst dan de installatie van een keylogger. Veel tweakers willen graag helpen een "probleem" goed op te lossen ipv pleisters te bieden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
zal wel, maar ken de situatie wel. Ik download soms dag en nacht. broertje en zusje die 'stiekem' als ik aan t werk ben toch achter pc kruipten. (broodkruimels, en msn-logbestanden)
simpelweg mijn oplossing tot nu toe.
Kast met deurtje waar slot op zit (nieuwe chieftec).
maar zowieso gewoon screensaver aanzetten (na 10 minuten ofzo) en daar een wachtwoord op zetten
1 inlog is dan genoeg.

en waarom?
Tis mijn pc, zelf klereveel geld aan gespendeerd, en heb t al meegemaakt dat ik bij thuiskomst niet fatsoenlijk achter pc kon, omdat hij "opeens" de HDD niet meer kon vinden.

of nog erger :
zit er "opeens" en (trojan) virus op pc, en broertjelief zo leuk geweest om er een ***-antivirus er op te zetten waardoor ik nix meer kon, reboot had geen zin wat dan starte ie automatisch antivirus in, wat de besturing blokkeerde. kortom Format C

maar ja, een keylogger zou niet veel helpen, lijkt mij

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:55
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 19:26:
... Het is voor op mijn eigen pc te zetten om andere mensen thuis af te raden mijn pc te gebruiken (ingewikkelde situatie thuis met pc's). Daardoor moet hij niet ontzichtbaar zijn, mag door antivirus ontdekt worden, mag een icoontje naast mijn klok zetten, mag splashscreen tonen bij het opstarten enz... Het enige dat ik wil is dat het logbestand beveiligd is zodat alleen ik het kan zien en bewerken en dat het automatisch opstart als mijn pc opgestart wordt....
Wat hij zegt is dat hij mensen wilt afraden om zijn pc te gebruiken. En dus niet verbieden doormiddel van een wachtwoord. Kwestie van mensen iets leren ipv verbieden lijkt me.
Maar ik hou erover op voordat ik beticht wordt van het kapen van een topic ofzo.
Lees hier maar wat ik bedoel.Je zou ook FireFox kunnen proberen.... aaargh!

Verwijderd

winkey + L --> locked windows en is alleen met je eigen password terug in te komen :D

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 20:27:
winkey + L --> locked windows en is alleen met je eigen password terug in te komen :D
Wat ^^ zegt idd
simpeler kan het niet

daarbij trek ik mn opmerking van screensaver in :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ooit paswoorden gebruikt om mijn pc te beveiligen, tot op een zeker dag hij mijn paswoord niet meer aanvaarde, ik had al iets in de gaten omdat hij na een screensaver mijn nieuw paswoord niet meer aanvaarde alleen mijn oud. Toen snel een backup gemaakt en gelukkig want na rebooten wou hij geen van beide paswoorden meer en was format c: mijn enige oplossing... En daarbij mijn broer is een pro geworden om juist tussen de tijd dat ik de pc verlaat en de screensaver tevoorschijn komt op mijn pc te raken.

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 19:40
Doe is een google op Actual Keylogger is een freeware app die al je keys logged en alles opslaat in encrypted bestanden, je kan hem oproepen met een key combo naar keuze gevolgt door een pass ook staat hij niet in Taskmanager, uninstall etc.

Verwijderd

Topicstarter
Gerco schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 19:48:
Je kunt eens hiernaar kijken. Is weliswaar niet helemaal af, maar doet wat je wilt. Als je een beetje bekend bent met VB6 kun je er alles omheen bouwen wat je wilt, er zit een kleine voorbeeld app bij (geloof ik).

Mocht dit niet zijn wat je zoekt zijn er op die site wel meer programmas te vinden die verder af zijn.
Spijtig genoeg is mijn kennis in programmeren juist genoeg om een 10/20 te halen in heel elementaire java.
Komt in de buurt maar zoals ik opmaak uit de faq kan iedereen het bestand inlezen en is het niet beveiligt. Anders is het wel een goede oplossing. Ga ik eens proberen.

Verwijderd

Je kan toch gewoon ctrl+alt+del doen en een enter zodat je pc op lock staat, kan niemand er meer op, hoef je ook niet te wachten tot je screensaver aan gaat.
Dat wachtwoorden spontaan veranderen is gewoon onzin, heb 200 pc's op me werk staan zou wat zijn als lokale administrator wachtwoorden spontaan kunnen veranderen.

Sorry hoor maar dit komt mij gewoon over dat de topic starter gewoon leuk wat wachtwoorden wil hebben van andere mensen, keyloggers worden niet voor niets gezien als virus door de virusscanner, ook schend je iemands privacy ermee.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 20:47:
Sorry hoor maar dit komt mij gewoon over dat de topic starter gewoon leuk wat wachtwoorden wil hebben van andere mensen, keyloggers worden niet voor niets gezien als virus door de virusscanner, ook schend je iemands privacy ermee.
Iemand die op mijn pc komt zonder mij te vragen schendt ook mijn privacy. En daarbij ik heb niet gevraagd dat hij ontzichtbaar is, mensen mogen weten dat er een op staat, dit heb ik duidelijk in de openingspost gezet.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Ik denk dat je CTRL + ALT + DEL en ENTER een stuk duidelijker overkomt, dan een 'keylogger' in wat voor vorm dan ook. Je moeder weet vast niet wat een keylogger is, en begrijpt het concept misschien al helemaal niet. Kijk nou gewoon even naar wat je wil bereiken.
Is dat:

1) Niemand mag achter mij pc behalve ik
2) Ik wil mensen afschrikken omdat ik ... zie 1
3) Ik leg graag mensen uit dat ze 1 niet moeten doen en gebruik 2 om ze angst aan te jagen.

Volgens mij wil je uiteindelijk alleen 1 bereiken.
Hoe kan dat het makkelijkste?

1) CTRL + ALT + DEL en vervolgens ENTER als je wegloopt van je pc.

Elke andere oplossing is extra en overbodig omdat het allemaal met 1 bereikt kan worden.

Dat jij één keer je pc opnieuw hebt moeten installeren omdat je er niet meer in kwam, is denk ik niet te wijten aan de CTRL + ALT + DEL methode. Dat het daardoor zichtbaar werd, wil nog niet zeggen dat het de oorzaak was. Ik heb zoiets ook nog nooit meegemaakt door de CTRL + ALT + DEL methode te gebruiken.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 20:55:
Iemand die op mijn pc komt zonder mij te vragen schendt ook mijn privacy. En daarbij ik heb niet gevraagd dat hij ontzichtbaar is, mensen mogen weten dat er een op staat, dit heb ik duidelijk in de openingspost gezet.
Er komt niemand op je PC als je die goed genoeg beveiligd. (Of in ieder geval niet zonder dat je het duidelijk door hebt).
NTFS, user accounts, auditing, etc.

Dus gewoon niemand toegang geven tot je PC als het niet de bedoeling is dat anderen er op komen en het je eigen PC is. Als je toch anderen er op wilt laten: geef die een beperkte (evt. Gast) account, beperkte rechten langs een in te richten (personal) firewall te komen, zet auditing aan, etc etc.

Als het de bedoeling is om - met kennisneming door en toestemming van het "slachtoffer" - te volgen wat er gebeurt kan ook met zichtbare keylogger.

Op deze manier heel erg diep verbergen van een keylogger is naar mijn mening zwaar tegen fatsoensnormen en waarschijnlijk privacy wetgevingen en ik vind het dan ook niet iets dat ik graag terug zie komen op GoT. Daarom sluit ik het topic.

Een topic openen in Beveiliging & Virussen om te bepraten hoe je je PC goed kan beveiligen lijkt me leuk & interessant en je bent dan ook van harte uitgenodigd er een te openen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.