Waarom is SuSe bij mij nooit bootable?

Pagina: 1
Acties:

• callous
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-01 13:26
Hallo allemaal,

Nu heb ik de nieuwste SuSe live DVD 10.0 gedownload en ook deze is weer niet bootable.
Dit is nu de zoveelste SuSe distro die niet boot bij mij. Pak ik een willekeure andere boot cd dan boot ie wel. Dus het moet aan SuSe liggen. Dit probleem had ik ook al bij 9.2
Ik heb gebrand met Nero waar ik alles mee brand.

Heeft iemand een idee waarom dit is?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

brand m eens op ne CDR, niet op ne RW, heb ik ook heel lang op zitten te zoeken, altijd RW's gebruikt, maar blijkbaar wil dat niet

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05-2025

Firestone

$ su - vuursteen

Ik neem aan dat je het booten vd de DVD bedoeld, en niet SuSe zelf. In dit geval; bij mij boot het prima, dus daar ligt het niet aan.
Staat de DVD drive wel als primaire boot device in de BIOS? En welke hardware heb je(die misschien conflicten geeft met het booten)? Kortom; geef eens wat meer info.

• callous
Het gaat om een DVD en niet om een cd R or RW
En zoals ik ook al zei, doe ik er een willekeurige andere DVD of CD die bootable is in dezelfde DVD speler dan boot ie wel. ALLEEN SuSe boot niet.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geef eens wat meer info over je hardware. Heb je al geprobeerd om wat opties te gebruiken met booten?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Waar stopt hij precies en ben je zeker dat het enkel Suse cd/dvd's zijn of zijn het (alle) die een bepaalde soort van opstart"disc" emuleren. Sommige bootcd's emuleren een bootfloppy van 1,4 of 2,8 terwijl andere een schijf van x-aantal mb kunnen emuleren. Kun je andere Linuxcd's booten. Klopt je checksum van je DVD die je gedownloadt hebt? Kun je op een andere machine branden en doet het hetzelfde? Heb je geen virus of spyware op je Windows CD die je iso corrupt maakt.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• callous
Tja Guru, Dat zijn vragen waar ik geen antwoord op weet. Wat ik wel weet is dat ik vele bootcd's en dvd's heb gebrand (voornamelijk Linux) en die doen het allemaal wel. Een checksum doen is misschien iets maar ik zou niet weten hoe dat moet.
Wat ie emuleert, ik heb geen idee, ik heb die software niet gemaakt. Voor mij moet het gewoon werken. Het gaat telkens om de Live DVD van SuSe. Als ik een bootcd van SuSe (60mb) download, doet ie het wel. Maar ja, dan kan ik weer niet verder.
Een Live DVD is niet voor niets gemaakt, niet te veel gedonder en gewoon starten en dat moet ook bij mij kunnen net als bij de rest van de wereld.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Download is clone-dvd en brand 'm dan opnieuw.
Misschien dan nero iets raars doet.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hoe heb je het ding gebrand? Gewoon de iso op schijf gezet als los bestand of heb je de iso gebrand en staat de schijf nu vol met de inhoud van de iso?

Verder checksums controleer je via het programmaatje md5sum.exe, dat je vast en zeker wel ergens kan vinden. Doe vervolgens 'md5sum.exe bestandsnaam van je iso' en vergelijk de hash die daar uitkomt met de hash op de site van Suse.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Booten ander pc's wel vanaf de DVD die je gebrand hebt?

[ Voor 15% gewijzigd door agent327 op 13-10-2005 09:32 ]

Wanbeleid is ook beleid.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:59

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Doet hij helemaal niks? of stopt hij ergens tijdens het opstarten.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 12:08

Simkin

Bzzzzz

Brand het ISO bestand eens met dvddecrypter en kijk of je dan het zelfde probleem hebt

• callous
Ik weet wel hoe ik een iso moet branden. Zoals ik zei, de anderen doen het wel. Dus ik kan het wel na 15 jaar ict.
Maar dit snap ik gewoon echt niet. Andere pc kan ik niet laten booten want daar zit geen dvd speler in en dat is mijn linuxserver. Die laat ik liever gewoon met rust.
En nogmaals, het komt alleen voor bij SuSe live DVD's. Knoppix en windows live doen het wel normaal.
1 ding wat ik nog wel proberen wil is het branden met clone dvd. Hoewel ik het wel raar zal vinden.

• Jesse
  • Laatst online: 08-02 09:51
offtopic:
Windows live cd's? Vertel!

Edit, ow sorry, naar warez vragen mag natuurlijk niet. Google is me vriend ;)

[ Voor 101% gewijzigd door Jesse op 13-10-2005 16:39 ]

• callous
ok ok, tis niet helemaal legaal, maar het bestaat. Erg handig

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 12:08

Simkin

Bzzzzz

callous schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 16:17:
Ik weet wel hoe ik een iso moet branden. Zoals ik zei, de anderen doen het wel. Dus ik kan het wel na 15 jaar ict.
Maar dit snap ik gewoon echt niet. Andere pc kan ik niet laten booten want daar zit geen dvd speler in en dat is mijn linuxserver. Die laat ik liever gewoon met rust.
En nogmaals, het komt alleen voor bij SuSe live DVD's. Knoppix en windows live doen het wel normaal.
1 ding wat ik nog wel proberen wil is het branden met clone dvd. Hoewel ik het wel raar zal vinden.
Proberen kan geen kwaad, ik vermoed dat jij of nero gewoon een rare optie gebruikt.
DVDDecrypter brand gewoon de iso en beperkt de mogelijkheid tot gebruikers fouten.

• callous
Bedankt voor jullie inspanning tot zover maar wat ik al verwachtte. Ik heb de DVD zelfs laten verifieren. Ik heb ook een ander merk disc gebruikt.
Eerst ifiniti en nu benq.
Voor alle andere doeleinden heb ik nog geen enkel probleem gehad.

Het werkt niet!

En nogmaals, ALLEEN SuSE Live DVD's booten niet.

Iemand nog een id?

• agent327

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Zit er wel een DVD-drive in het systeem? :+

M.a.w.: zit er geen cd-drive in?

Wanbeleid is ook beleid.

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Harm schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 09:29:
Verder checksums controleer je via het programmaatje md5sum.exe, dat je vast en zeker wel ergens kan vinden. Doe vervolgens 'md5sum.exe bestandsnaam van je iso' en vergelijk de hash die daar uitkomt met de hash op de site van Suse.
Heb je dit nu al geprobeerd?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Je hebt de vraag van agent 327 nog niet beantwoord: werken de Suse DVD's wel in andere computers? Als je geen andere PC's ter beschikking hebt, dan zorg je maar dat je ze krijgt, want zonder die informatie wordt het erg lastig het probleem te pinpointen. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Confusion op 14-10-2005 13:24 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• callous
Tja, dan zullen we nog even moeten wachten. ik ben momenteel ziek.

• agent327

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Beterschap dan.

Wanbeleid is ook beleid.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 17:54

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Miischien een wat oude koe, maar ik heb hetzelfde en kan geen oplossing vinden.

Ik wil beginnen met Linux en heb deze image gedownload: SUSE-10.0-DVD-SRC-GM.iso en deze op een DVD gebrand (met Nero en Alc 120). Helaas wil mijn PCtje hier niet van booten terwijl hij dat wel kan van een Windows CD/DVD. De checksum van de DVD klopte en ik kom er verder niet uit.

Als ik start van een boot diskette, hoe kan ik dan de installatie starten?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:25
Bron: http://ftp.suse.com/pub/suse/i386/10.0/iso/
SUSE-10.0-DVD-SRC-GM.iso
contains all sources for the applications which are included
on any 10.0 media. A download of single source rpms is possible
via http://ftp.opensuse.org
Beantwoordt dat de vraag?

Ok nog een hint: er is een live evaluatie-cd:
SUSE-10.0-LiveDVD.iso
Live DVD, boot from it and enjoy SUSE Linux without any risk.
Runs from your DVD drive without changing anything on your
hard disk.
Je kunt geen officiele (legale) bootable DVD-images van SuSE downloaden. Kun je wel in de winkel kopen though...(bij de betere boekhandel).

[ Voor 40% gewijzigd door Wilke op 11-01-2006 17:20 ]

• Jesse
  • Laatst online: 08-02 09:51
SRC staat denk ik voor sources. :)

offtopic:
Spuit 11 :z

Edit: Ehmz, er is tegenwoordig gewoon een gratis versie van SUSE. Officieel, legaal, installeerbaar: Tjek hier maar: http://www.opensuse.org/Download (en dan Release Table)
1 The evaluation edition is not time limited. It does install to the hard disk.
Dat is dus wat anders dan de live-dvd.

[ Voor 118% gewijzigd door Jesse op 11-01-2006 17:31 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:25
Tja, er staat dus idd nergens dat die DVD bootable zou zijn. Wel even checken wat je download volgende keer...
Pagina: 1