Toon posts:

Settings aanpassen van SMC7904BRA router *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Aangezien ik niet op google kon vinden wat ik weten wil, dacht ik hier maar eens een berichtje te plaatsen.
Het volgende: Sinds een maand of 1,5 heb ik een nieuwe ADSL modem/router. De andere was doorgefikt om een of andere vage reden. (Speedtouch 510)
De nieuwe adsl router is van het type SMC7904BRA. Het ding werkt prima, lekker simpel in te stellen, maar de geavanceerde opties zeggen me niet zo bar veel.
Het problem dat ik nu heb is dat ik behoorlijk hoge pingtijden krijg, terwijl dat met het oude modem niet het geval was. (pingtijden zitten nu in de buurt van 250ms, terwijl het oude modem ongeveer 80ms gaf). Aan de applicatie aan de clientzijde en de serverzijde is niets veranderd. Vanaf een andere locatie werkt alles wel naar behoren. Daarom heb ik genoeg redenen om aan te nemen dat het nieuwe modem de veroorzaker is van de hoge pingentijden.

Deze SMC7904BRA doet aan stateful packet inspection. Een aantal opties zijn per default enabled:
Intrusion detection
- SPI and Anti-DoS firewall protection
Stateful packet inspection
- Packet Fragmentation
- TCP Connection
- UDP Session
- FTP Service
- H.323 Service
- TFTP Service

Ongetwijfeld verzorgen deze features voor beveiliging. Ik denk echter dat als ik enkele van deze opties uitschakel, de pingtijd naar beneden zal gaan. Wat ik me af vraag: welke mogen uit?

Heeft iemand ook dit type adsl modem die er meer van weet? De handleiding is niet bepaald uitgebreid wat instellingen betreft.

Bedankt!

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-04 20:33
Als je je pingtijden van je LAN bedoelt vind ik 80 nogal aan de hoge kant eerlijk gezegd want ik krijg thuis iets van 1-2 ms....pak je handleiding erbij en je ziet wat je aan/uit kan zetten zonder risico's

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT met titel edit

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Intern zijn de pingtijden rond 1-2ms. Idd. De handleiding is niet bepaald geschikt voor troubleshooting, daar heb je niet veel aan.
Het gaat om pingtijden vanaf een computer op het netwerk, naar een server op het internet.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ?

• ravenamp
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-04-2025
Ik kan zo geen instelling verzinnen in een router waardoor je ping zo hoog zou kunnen zijn. Het lijkt mij iets anders: Provider of je PC. Ben je in staat om een laptopje of een andere pc op je router aan te sluiten? Misschien doet je PC iets wat veel bandbreedte gebruikt. (Virus/spyware/adware oid).
Het hangt er natuurlijk ook vanaf waar je naartoe pingt, maar 80ms is naar mijn mening wel erg hoog. Ping je naar de gateway van je provider dan zou je ping ergens tussen de 10 en 20 moeten zijn. In mijn geval ping ik 10ms naar mijn provider, 11ms naar Tweakers.net en 14ms naar Google.nl.
Wellicht was er al iets aan de hand bij je provider en is de situatie alleen maar verslechterd. Dat je een nieuw modem hebt gekregen kan wellicht toeval zijn?
Pagina: 1