[XP] Virus gevonden, bootsector weg. Hoe herstellen

Pagina: 1
Acties:

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Goedendag geachte tweakers,

Ik heb twee 200 gig maxtor-schijven in mijn systeem zitten ingedeeld in drie partities, namelijk:
1 Windows XP (100 gig)
2 Data (100 gig)
3 Downloads (200 gig)

Nou is mijn probleem dat ik eergisteren een leuke update hebt gedaan voor mijn virusscanner (Symantec Antivirus 9.x) en een scan hebt gedaan. Resultaat was niet echt zo leuk, hij heeft namelijk mijn bootsector verwijderd (lees permanent verwijderd) van mijn 3e schijf.
Dit werd een bloodhound-virus genoemd. (zal even opzoeken welke dit was)

Helaas zat hier wat belangrijke zut op en heb ik voorlopig nog maar een paar dingen geprobeerd:

Ik heb Hiren's bootcd geprobeerd met een 4-tal recovery programma's (ontrack/winternals enz...)
Wat op internet rondgesnuffeld en uitgeprobeerd, maar ik kom er niet meer uit.

Ik heb toen mijn XP cd erin gezet in de hoop met fixmbr en fixboot dit te kunnen herstellen maar dit mocht helaas niet baten.
Wat ik wel raar vindt is dat als ik een disk to disk copy met Ghost 8.0 doe er wel verschijnt dat filesystem ntfs/hpfs is en hij gewoon een copy doet. Hij laat trouwens geen bestanden zien tijdens het kopiëren

Met andere woorden, kunnen jullie mij helpen of tenminste mij de goede kant opschoppen waar ik meer info kan krijgen.

p.s. ik mag scheel kijken, maar ik kon zweren dat er een faq over data-recovery was maar ik ben denk ik in paniek erover heen gekeken. Mijn excuses hiervoor.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Die bootsector is waarschijnlijk niet weg. Met een simpele partitie recovery progsel zal je waarschijnlijk alles weer terug kunnen krijgen. Heb je Fixboot E: en fixmbr E: geprobeerd? Default gaat ie namelijk naar de C schrijven. Een progsel genaamd "part.exe" kan je uitkomst bieden (google ff :P ), kijk of je al een partitie hebt op die schijf en zo nee, maak een NTFS partitie aan van exact dezelfde grootte ZONDER hem te formatteren. Moet lukken :)

Forget your fears...
...and want to know more...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

OM FAQ / Beleid bedoelde je?

ARME AOW’er

• Eichii
Bedankt, ik ga even de gegeven reacties doorkijken.

Ik heb inderdaad al fixmbr e: geprobeerd, maar bij fixboot e: gaf hij aan dat hij deze partite niet kon vinden.
Hij geeft wel in windows beheer aan dat hij 189 gig healthy is, maar geeft geen filesystem aan.

@Aetje
Ik heb even gegoogled naar part.exe, maar ik lees in die faqs dat hij alleen maar tot 8 gig partites gaat. Ik heb een extended partition van 200 gig, dit gaat dus niet op.
Maar even na het lezen van je post zeg je dat ik de schijf een filesystem kan toewijzen zonder hem te formateren? Effe checke...

Update: Ik ben aan de slag geweest met het programaatje GetDataBack (ik zat te googlen op getbackdata, daarom dat het niet vond) en heb alles voor me neus. Ik heb al 60 gig overgekopieerd dus nog 130 gig te gaan.

Ik heb part.exe geprobeerd op een andere dummie-pc met 20 gig aan rommel, maar hij ging inderdaad alleen maar tot 8 gig, zelfs met de nieuwe versie. (Of ik doe zoals gewoonlijk weer wat fout!)

Voor het moment ben ik allang blij dat ik mijn scripties terug hebt en ik niet weer een week lamme vingers hoef te krijgen.

[ Voor 80% gewijzigd door Eichii op 13-10-2005 11:52 . Reden: Goed nieuws! ]

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ik weet iig dat sommige Linux partitie progsels een bestandssysteem type aan een partitie kunnen toewijzen. PartitionMagic kan het geloof ik ook... Praktijkgeval met zo'n probleem heb ik iig nooit gehad.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Eichii
Aetje schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:01:
Ik weet iig dat sommige Linux partitie progsels een bestandssysteem type aan een partitie kunnen toewijzen. PartitionMagic kan het geloof ik ook... Praktijkgeval met zo'n probleem heb ik iig nooit gehad.
Hai allemaal,

Hier spreekt weer een blije maar vermoeide user van getdataback. Ik ben vannacht 4 uur tot nu een beetje bezig geweest met het recoveren van al mijn data wat gelukkig nog intact was. 100% recovery!!! wow. (zelfs wat oudere gedelete files teruggevonden)

Mja, ik heb echt gekluisterd gezeten aan mijn tft erop lettend dat niks fout zou gaan en ik heb alles terug met het programma GetDataBack van www.runtime.org.
Ik zag tijdens het recoveren ook dat ik plots 4 bootsectors had dus deze schijf gaat onder de format.

Ook had ik verschillende linux-truukjes geprobeerd, maar ik geraakte maar niet in het grafische gedeelte en moi is very linux-noob. Kan aan mij liggen maar hij bootte ook niet van mijn versgebrande knoppix-cd, raar!

In ieder geval kan ik dit proggie aanraden en natuurlijk de faqs rustig doorlezen en niet de afstandsbediening naar je irritante broertje gooien van frustratie.(hij leeft nog ;), rustig maar)
Pagina: 1