Merge MSN en Yahoo messengers

Pagina: 1
Acties:

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:46

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://us.a1.yimg.com/us.yimg.com/i/us/nt/ma/ma_mesgv_1.gif
Afbeeldingslocatie: http://messenger.msn.com/controls/images/msn_logos/nl-nl.gif

N.a.v. onderstaand bericht
Microsoft en Yahoo koppelen chatprogramma's

Uitgegeven: 12 oktober 2005 16:57
Laatst gewijzigd: 12 oktober 2005 16:59

REDMOND - Gebruikers van het populaire chatprogramma MSN Messenger kunnen binnenkort ook rechtstreeks communiceren met mensen die Yahoo Messenger gebruiken. Microsoft en Yahoo maakten woensdag bekend hun chatprogramma's te koppelen.

Door de samenwerking ontstaat 's werelds grootste chatgemeenschap met ongeveer 275 miljoen gebruikers. Via MSN Messenger, dat in Nederland het populairst is, zijn maandelijks alleen al ongeveer 180 miljoen gebruikers actief.
bron
Volgens MSNBC klik staat dit op de planning voor juni 2006

Eindelijk komt er enige uniformiteit in het Messenger/Chat land.
Natuurlijk, Jabber, Odigo, etc waren natuurlijk al in staat om verschillende protocollen samen te voegen in 1 app., maar dit werd nooit serieus ondersteund door MS of Yahoo.

Nu is MSN in Europa vrij populair en Yahoo zeker ook in de VS. De vraag blijft natuurlijk wel hoe deze 2 chat "werelden" met elkaar in contact komen...iemand een idee?

An Explanation of l33t Speak

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-02 12:29

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Nu ook nog even ICQ erbij, en ik kan weer lekker een oude ICQ lite messenger gebruiken :P

Maar in ieder geval top dat dit er al is

[ Voor 20% gewijzigd door Ginz op 12-10-2005 20:12 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hoe in contact komen? Da's makkelijk: reizen! Ik heb deze vakantie een heleboel Amerikanen leren kennen en inderdaad, zij gebruiken voornamelijk Yahoo Messenger (en AOL). Ik ben dus heel tevreden dat ik nu tenminste kan chatten vanuit Windows Live Messenger met m'n Yahoo vrienden :-)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:28
Ik ben hiervoor BETA tester bij Microsoft en het werkt perfect moet ik zeggen. Tuurlijk kan Microsoft wel wat functies toevoegen zoals namen zien van Yahoo! Gebruikers en natuurlijk emoticons en al die klets. Ik weet dat een hoop users - meestal Tweakers, ik ook niet hoor :P - hier niet op zitten te wachtten maar een hoop andere wel.

Toch vind ik dit ook fijn en misschien kan MSN in de toekomst met andere IM-netwerken gaan samenwerken, zoals Jabber. Overigens kan andersom wel via portages, wat ook gruwelijk handig kan zijn !

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Trillian Pro gebruiken? Kan je alle gebruikers tegelijkertijd benaderen! Ik doe het al jaren [hotmail -> Yahoo], en het werkt perfect.

In de laatste versie is overigens de irritante bug verwijdert dat de adressen van twee afzonderlijke gebruikers worden gemerged...

Mooooooeeeee......

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:22
Ik ben er ook erg blij mee. Heb een aantal vrienden in Engeland en in de US zitten en die gebruiken voornamelijk Yahoo. Erg makkelijk.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
FezzFest schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:05:
Ik heb deze vakantie een heleboel Amerikanen leren kennen en inderdaad, zij gebruiken voornamelijk Yahoo Messenger (en AOL).
AOL is een afkorting voor America Online. Je bedoelt AIM, wat staat voor AOL Instant Messenger :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:28
Black Piet schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:52:
Trillian Pro gebruiken? Kan je alle gebruikers tegelijkertijd benaderen! Ik doe het al jaren [hotmail -> Yahoo], en het werkt perfect.

In de laatste versie is overigens de irritante bug verwijdert dat de adressen van twee afzonderlijke gebruikers worden gemerged...
Toch wil ik sommige features uit MSN Messenger Windows Live Messenger niet kwijt die dus ook niet geimplenteerd zitten in alternatieve clients.

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
r00n schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:57:
[...]

AOL is een afkorting voor America Online. Je bedoelt AIM, wat staat voor AOL Instant Messenger :)
mijn fout :+
Pagina: 1