Zoveelste blauwe schermen topic

Pagina: 1
Acties:

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 09:56
Ik krijg soms tijdens het spelen van spellen wel eens een blauw scherm. Als ik via rechterklik-> Deze Computer -> Geadvanceerd -> Opstart- en herstelinstellingen onder het kopje Systeemfouten het vinkje aanzet bij "De computer automatisch opnieuw opstarten", dan start de PC automatisch opnieuw op. Staat het vinkje niet aan, dan gebeurt dat niet, en zie ik gewoon een blauw scherm zonder tekst, waarna ik op de reset knop moet duwen.

Nou had ik wat rondgekeken op internet (en rondgezocht op deze forums), en het zou een driverprobleem kunnen zijn. Ik heb echter de PC meerdere malen na deze blauwe schermen eens helemaal leegegooid (dus aan virussen/spyware kan het ook niet liggen), opnieuw Windows XP eropgezet, en alleen de drivers geïnstalleerd die nodig zijn tot het spelen van de spellen waar ik blauwe schermen op krijg. Dat zijn alleen de officiele drivers van Asus, Ati etc. Dan nog komen de blauwe schermen voor.

Een andere optie was dat slecht geheugen de blauwe schermen zou veroorzaken. Ik gebruik 4x 256 mb DDR400 modules PC3200 in Dual Channel opstelling van het merk Kingston. Zo had ik het programmatje memtest86 op een floppy gezet, om zo mijn RAM te testen. Na een tijdje reageert memtest echter niet meer. Betekent dit dat ik gewoon te ongeduldig ben en langer moet wachten, of wijst dit inderdaad op slecht geheugen?

Of is er nog een andere optie wat er aan mijn pc zou kunnen schelen?

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-02 01:06
haal je reepjes er 1 voor 1 uit, om ze te checken...

Blauw scherm kan volgens mij veelal veroorzaakt worden door een fout in geheugen, dan wel software die het aanstuurt.

[ Voor 54% gewijzigd door paazei op 12-10-2005 19:04 ]

• Valigarmanda
Dus ik moet telkens dan alle RAM eruit halen, en telkens met maar 256 mb erin memtest nog eens draaien?

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
darkliquid schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 18:59:
Ik krijg soms tijdens het spelen van spellen wel eens een blauw scherm. Als ik via rechterklik-> Deze Computer -> Geadvanceerd -> Opstart- en herstelinstellingen onder het kopje Systeemfouten het vinkje aanzet bij "De computer automatisch opnieuw opstarten", dan start de PC automatisch opnieuw op. Staat het vinkje niet aan, dan gebeurt dat niet, en zie ik gewoon een blauw scherm zonder tekst, waarna ik op de reset knop moet duwen.
Daar is dat vinkje juist voor gemaakt :? !
Een andere optie was dat slecht geheugen de blauwe schermen zou veroorzaken. Ik gebruik 4x 256 mb DDR400 modules PC3200 in Dual Channel opstelling van het merk Kingston. Zo had ik het programmatje memtest86 op een floppy gezet, om zo mijn RAM te testen. Na een tijdje reageert memtest echter niet meer. Betekent dit dat ik gewoon te ongeduldig ben en langer moet wachten, of wijst dit inderdaad op slecht geheugen?
Als memtest al vast loopt, dan zit het waarschijnlijk in je geheugen. Toch maareens goed testen in verschillende configuraties en reepje voor reepje testen!

If I can't fix it, it ain't broken.

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-02 01:06
darkliquid schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 19:05:
Dus ik moet telkens dan alle RAM eruit halen, en telkens met maar 256 mb erin memtest nog eens draaien?
nee, een eruit en drie erin, en als hij nog vast loopt, die ene erin en andere eruit, of een voor een, ik zou 3 per keer doen, maar maakt niet veel uit. post je resultaten.

Verwijderd

Ik zou een voor een tetsen tenslotte kunnen er ook 2 strookjes kapot zijn

• Valigarmanda
Ok bedankt voor de reacties ik ga het morgen eens allemaal een voor een testen en dan post ik wel wat er aan de hand is.

• Valigarmanda
Voor de persoon die hier ooit nog eens beland na een search, het was dus niet het RAM. Wel dacht de paradigit dat het eraan lag dat ik 2 harde schijven op elkaar had, en die worden warm en daarom zouden die blauwe schermen kunnen komen. Ik heb 1 schijf verplaatst en sindsdien nog niet gecrasht.
Pagina: 1