Toon posts:

[XP] Opnamevolume niet te regelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag :)

Normaal kan ik al mijn problemen zelf oplossen, maar bij dit probleem zit ik met mijn handen in het haar :'(

Het zit zo: Ik wil geluid via de Line-in opnemen van mijn draaitafels (ben Home-DJ :)).
Ik wil dit opnemen op mijn Acer Travelmate 4502LCi via Sony Soundforge. Allemaal geen probleem.
Alleen zodra ik het volume wil regelen van de Line-in heeft dit weinig effect.
Als het schuifje in de volumeregeling van de Opnamen wil aanpassen gaat het volume gewoon niet omlaag. Als ik het schuifje op het laagst zet (uit) is het geluid nog veel te hard. Er is wel wat verschil tussen maximaal volume en minimaal volume, maar echt niet zoals het hoort.

Ik heb al nieuwe drivers geinstalleerd van dat ding (een Conexant Audio Chip), heb al andere versies van Soundforge geprobeert (ook Windows Geluidsrecorder heeft hetzelfde probleem), en heb hem nu zelfs geformatteerd, maar alles zonder effect.

De notebooks is slechts 2 of 3 maanden oud, en op het begin werkte het wel.
Als ik de audiokabel op de Line-in aansluit van een andere computer is het volume wel te regelen.

Wie o wie kan mij helpen? O-)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:32

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Weet je heel zeker dat je een line-in op die laptop hebt zitten, en geen microfoon? dat zou namelijk het hele harde geluid wel kunnen verklaren. Laptops worden vaak genoeg met een microfooningang geleverd, en niet met een line-in.

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij zit echt in de Line-in. Er zit Microfoon en Line-in op, een blauwe ingang en een roze.
Ik zie nu dat als ik hem op de Microfoon aansluit ik het volume ook niet kan regelen, de meters slaan vol uit terwijl het schuifje helemaal omlaag staat

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:35
In dat laatste geval: ga naar volume -> eigenschappen -> geavanceerde volumeregelingen aanvinken -> geavanceerd klikken onder microfoon -> vinkje weg bij micboost.

Verwijderd

Heel stom, maar te proberen: je hebt voor zowel Mic als Line-in een afspeelvolume én opnamevolume. Weet je zeker dat je het opnamevolume wijzigt en niet het afspeelvolume?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:11:
Heel stom, maar te proberen: je hebt voor zowel Mic als Line-in een afspeelvolume én opnamevolume. Weet je zeker dat je het opnamevolume wijzigt en niet het afspeelvolume?
Het volume om af te spelen werkt wel, als ik die hoog zet hoor ik het geluid over de speakers van de notebook, als het laag is niet :)
Alleen de opname luistert niet naar het schuifje, zit echt met de goeie te schuiven :)

Verwijderd

Topicstarter
Kan het niet zijn dat die Line-in op een of andere manier kapot is? dat het opname-volume niet meer te regelen is omdat de hardware dit niet meer toelaat?
Pagina: 1