Zalman CNPS9500 met Sonata II kast.

Pagina: 1
Acties:

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-01 07:58
Hallo, ik heb vandaag mijn spullen opgehaald en ga vanavond alles proberen om te bouwen maar zit met 2 vraagjes ...eerder advies nodig.

De sonata II beschikt over een zo'n Air Duct.. die de koele lucht naar je proc zou moeten brengen....nu heb ik alleen zonder er bij na te denken die Zalman erbij gekocht ... maar dat gaat nevernooit passen natuurlijk. Nu is mijn vraag zal ik die airduct weg laten en de Zalman plaatsen of Zalman terugbrengen en de stock cooler gebruiken.

2e... ik heb nu een Tagan TG480-U01 in mijn oude systeem zitten ...zal ik de moeite nemen om deze over te bouwen ... en de Antec 450W voeding niet te gebruiken .... ik weet niet wat deze kwa geluid doet.

Verder bestaat mijn syteem dadelijk uit:
Asus A8N-SLI
AMD64 3500+ Venice
2x 1 GB GEIL PC3200 Dual Channel Kits (2GB totaal)
Asus 7800GT
NEC 3520 DVD+RW
Soundblaster Audigy 2

[ Voor 6% gewijzigd door Tranzy op 12-10-2005 19:04 ]

Ik heb ook een leuke computer..

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 12:23
Je twijfelt tussen 2 voedings omdat je zo weinigmogelijk geluid wilt ( wie niet ? ;))

Maar waarom twijfel je dan tussen je stock koeler en je zalman?? Je zalman zal denk ik stukke stiller zijn dan je stock cooler... Dus daar moet je de afweging in maken, en volgensmij weet je het dan al...

hoi

Verwijderd

Optie 3 is je airduct modden ;)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Op een CNPS heb je geen airduct nodig, is zo al krachtig genoeg. Gewoon zonder duct doen dus. Verder, probeer beide voedingen eens aan te zetten, zonder dat je alles aansluit. Hoe dat moet, is wel ergens op internet te vinden (wordt iig vaak genoeg over gepraat). Zo kun je het geluid testen.

• Tranzy
Heb het spul in elkaar gezet en de voeding maakt geen geluid bijna ...externe fan is uit tot hij merkt dat het erg warm wordt.. Niet dat ik de PSU zou horem omdat mijn Asus 7800GT VRESELIJK staat te loeien ... niet normaal wat een herrie maakt die standaard cooler zeg.

Nu heb ik alleen een ander probleempje ... Ik heb 1 SATA 250GB schijf (opgedeeld in 3-en) en 1 ATA disk van 120GB ... Windows ziet die 210 als disk 0 en wil daar perse een C van maken. Ik heb de schijven van mijn oude systeem overgezet ...die draaiden op een P4C800 Deluxe. Daar heb ik toen in de boot optiond (NIET priority options) aangegeven dat de SATA disk 1 was. Daardoor kon ik dus mijn vanaf mijn SATA disk als C booten ... nu heeft hij er een D van gemaakt en weet ik niet hoe ik hier een C van moet maken.

Ik heb in de bios aangegeven dat de SATA disk 1 is. Zelfde als voorheen.

• The__Virus
  • Nu online
Dat kan niet, zolang Windows erop is geïnstalleerd. De letter van de partitie waar Windows op staat, is nooit te veranderen. Je zult Windows opnieuw moeten installeren. Normaal gesproken wordt het ook aangeraden om Windows met maar één hardeschijf aangekoppeld te installeren. Je zou ook gewoon even alle IDE-poorten uit kunnen zetten (of iig het kanaal van je 120GB HD) en dan Windows installeren. Dat voorkomt conflicten :).

• Tranzy
ik bedoelde ook niet om het te veranderen nadat ik windows heb geinstalleerd. Vind het alleen vreemd dat het op mijn oude mobo wel ging en nu niet.

Verwijderd

Om even terug te komen op de vraag Sonata II Air Duct vs. speciale koeling...

Bij de productsurveys werd de opmerking geplaatst om mogelijk een passive koeling op de proc te plaatsen waar de air duct dan op zou blazen, is dit eventueel een gangbare 4e optie en zowel heeft iemand ervaring met het resultaat? Welke passive koeling zou onder deze air duct kunnen passen? (Ik heb een s. 939 proc)

Anders, is de airflow in deze kast met alle mogelijke fans (naast de air duct, dus de 120mm voorop, de 80 over de SLIs en de 120 achterin) voldoende om de uitstoot van bijvoorbeeld een Freezer 64 Pro nog op te vangen?

Graag hoor ik hier ervaringen over!

• The__Virus
  • Nu online
Waarom zou je het uberhaupt willen? Je hebt alsnog een fan, die enkel minder goed de lucht er tegenaan blaast, dus minder koelt. Voor het geluid hoef je het dus niet te doen en voor de koeling ook niet... Helemaal passief zou ik wat bij voor kunnen stellen, echter moet je daarvoor zoveel airflow hebben, ik betwijfel of zoveel fans wel stiller is als de Freezer 64. Je kan deze beter temperatuurgestuurd laten draaien, is veel stiller in jouw geval.

Verwijderd

Dus gewoon de 120 voorin, de 80 op de SLIs, en de 120 achterin erin plaatsen en een Freezer 64 erop gooien? Dat was ik al wel van plan maar wou gewoon even weten of iemand misschien betere ervaringen had met een passive onder de airduct plaatsen :+

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb de zelfde behuizing en getest of die airduct hielp. Maar ik merkte helemaal geen verschil. Met of zonder maakte niks uit bij mij. Vond ik wel een beetje tegen vallen opzich, maarja verder een super kast!

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Pagina: 1