[Autocad 2002] Textstyles thuis niet gelijk aan werk? *

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 11:51
Op 1 of andere manier is mijn textstyle binnen autocad verrot geraakt.
Als ik een tekening van mijn werk naar huis stuur en hier open, zijn alle tekststyles verkeerd....
Mooie lettertypes op de tekening veranderen allemaal in de standaard lettertype txt.shx...
Als ik bij textstyle de 'standard' aanpas naar iets ander veranderd er eigenlijk niets.
Als ik de tekening weer terugstuur naar mijn werk en daar opnieuw open, zijn alle lettertypes gewoon weer zoals ze waren.
Het betreft dus verschillende lettertypes die allemaal txt.shx worden, en dus niet 1 lettertype....
Wat kan dit zijn????

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:49

inXs

known as inXs

andere versie autocad? dwg of dxf bestanden? als je naar dxf schrijft dan krijg je volgens mij meestal dus dit soort problemen.. Is er geen optie met opslaan, dat je tekst types mee opslaat? Heb je het lettertype thuis wel? Meer zou ik ff niet weten ;)

superB

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Je hebt thuis niet de goede tekststyle

daarom veranderd autocad alle tekststylen in txt.shx
gewoon even export gebruiken op je werk, dan kopieert hij alles mee(dus ook tekst stylen, layerstyles etc)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik wist niet dat lettertypes konden rotten? Ik kuis je topictitel even :)

[Autocad 2002] Tekststyles verrot > [Autocad 2002] Textstyles thuis niet gelijk aan werk? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Mich007
Tito schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:21:

gewoon even export gebruiken op je werk, dan kopieert hij alles mee(dus ook tekst stylen, layerstyles etc)
Dit zou het best wel eens kunnen zijn, maar dan vind ik het nog vreemd dat hij het eerst altijd goed gedaan heeft....wat zou hier dan de oorzaak van kunnen zijn?
Maar heo kan ik die zgn 'export' dan uitvoeren eigenlijk?

• Mich007
Niemand??

Verwijderd

Tito schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:21:
Een textstyle zit in de tekening die kun je niet kwijtraken!.
Wat niet in de tekening zelf zit, zijn de gebruikte fonts dis aan de textstyle hangen.
De fonts die op je werk gebruikt worden, heb je schijnbaar thuis niet, Bij het openen van de tekening kan AutoCAD dan het gebruikte font niet vinden, en substitueert dan het font door txt.shx.
Dat kun je overigens zien al je de tekening geladen hebt en je toets dan F2.
Het substitueren van het fonts die niet gevonden worden is overigens een instelling (te vinden onder pulldownmenu tools/options)
De oplossing is echter wel een "export" te doen, al heet dat al jaren e-transmit, dit commando zoekt netjes uit welke fonst e.d in de tekening gebruikt worden en laat dat netjes zien, zonofig pakt hij dat allemaal netjes in een zip file, zodat je thuis weer dezelfde tekening krijgt.

edit:
AutoCAD plaatst zijn fonts standaard onder: C:\progam files\AutoCAD xxxx\Fonst
misschien heb je in de configuraties (options/tools) per ongeluk het supportfile searchpath gewijzigd, daar moet die older nl. in staan)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 23:05 ]

• Mich007
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 23:01:
[...]
De oplossing is echter wel een "export" te doen, al heet dat al jaren e-transmit, dit commando zoekt netjes uit welke fonst e.d in de tekening gebruikt worden en laat dat netjes zien, zonofig pakt hij dat allemaal netjes in een zip file, zodat je thuis weer dezelfde tekening krijgt.
Waarom kan ik dit comando niet vinden?? :?

Verwijderd

Mich007 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:57:
[...]
Waarom kan ik dit comando niet vinden?? :?
Tja, dat weet ik niet, het staat gewoon in het pulldownmenu: File/eTransmit,
je kunt ook op de commandline het commando: _etransmit intoetsen
Pagina: 1