spurious 8259A interrupt: IRQ7

Pagina: 1
Acties:

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik heb een nieuwe machine waar ik onze novell linux desktop heb op geinstalleerd.
Tijdens het booten hangt de machine net na de journaal check van hda6
ik krijg dan "spurious 8259A interrupt: IRQ7" als melding.

Ik kan wel in safe mode booten.

Ik vraag me af aan wat dit kan liggen? Ik heb me echt al aan het rot zoeken geweest op verschillende forums, en ik heb gegoogelt like i have never googled before.

Het gaat over een
Intel PC 4 Esprimo Fujitusu siemens machine
Het OS is Novell Linux Desktop (een Suse 9.0 dus)

Heb USB al afgezet, de printer staat gedisabled en de sound card ook.
nu nog even laten rebooten en dan blijft ie gewoon hangen na de check van het file system dat done is.

[ Voor 16% gewijzigd door djack op 12-10-2005 17:45 ]

Because Great minds Think alike

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Heb je ook al geprobeerd om tijdens het booten achter de kernel naam het volgende te zetten: append="noapic" (bij lilo) of alleen noapic (bij grub)

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Meer info: http://jmz.iki.fi/blog.php/en/article/1057989236
The error message seems to have disappeared after I removed all APIC-related options from the kernel, notably "enable APIC for uniprocessor" option.
IO-APIC gerelateerd blijkbaar en zodoende zal cool_zero's suggestie moeten werken maar wat ook wel wil helpen is uitschakelen in de BIOS en door Linux zelf opnieuw aangezet laten worden (gebeurd standaard zolang je niet append=noapic of noapic in de boot loader config zet). Ik heb een ECS K7S5A bord die het prima doet met IO_APIC zolang het in eerste instantie uitgeschakeld is in de BIOS.

Bij het booten schakelt hij weer in en werkt alles naar behoren;
Local APIC disabled by BIOS -- reenabling.
Found and enabled local APIC!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Volgens mij kan de boodschap "spurious 8259A interrupt: IRQ7" geen kwaad en moet je er rekening mee houden dat het probleem elders zit. Ik kwam die boodschap ook constant in het syslog tegen toen ik nog een 2.4 kernel draaide en zoekwerk leverde op dat het een soort 'overblijfsel' van oude code was die in veruit de meeste gevallen geen probleem zou moeten geven.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• djack
  • Laatst online: 11-11-2024
Probleem is dat hij niet door boot na deze melding.

Ik zoek nog wel even :-)

Because Great minds Think alike

• Sir Isaac
  • Laatst online: 21-05-2025
Wat betekent deze foutmelding eigenlijk? En wat is de achtergrond van de noapic verhaal?

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Volgens mij zit het zo: er wordt een irq request gedaan maar de koppeling terug naar het juiste apparaat mislukt. Aangezien irq 7 het irq nummer is met de laagste priorteit, dus het laatste wordt bekeken, zal dat wel de reden zijn dat je die ziet in de foutmelding. Hier kun je nog wat info over apic vinden: http://en.wikipedia.org/wiki/APIC
Pagina: 1