Toon posts:

Intel Tappen Moederbord start langzamer op, waarom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
topictitel zegt het al, heeft iemand ervaring met dit moederbord?

ik heb er vrij veel installatie ervaring mee, laten we zeggen rond de 20 van deze borden in systemen geinstalleerd, maar waarom start dit dure en gewilde mobo nou zo onmeunig langzaam op....?
en dan heb ik het over tijden van 1 minuut en 10 seconden...

ik heb gisteren een rondje gemaakt en ik kwam er toch weer achter dat alle andere computers sneller opstarten, maar dit betekend toch niet dat het moederbord tijdens het draaien langzamer is? of bewijst dit juist het tegendeel?

alvast bedankt voor de reacties

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Je zal echt meer specs moeten posten, ik heb ook geen idee wat dat voor mobo is, nog nooit van gehoord. En waar blijft ie zolang hangen? Geheugencheck of...?

Verwijderd

Werkstation klasse moederborden zijn altijd wat meer geent op stabiliteit dan snelheid, ik heb zelf ook een werkstation (zie sig) maar even snel door het bios rennen is daar ook niet bij.

Veel borden hebben wel een quick post optie waarbij de geheugen check zo goed als overgeslagen wordt, mischien kun je daar eens naar kijken.

Verwijderd

Opstarten van waar tot waar precies?
-Van aanknop tot uitgeladen Windows desktop?
-Van aanknop tot aan Windows bootloader? ("starting Windows")?

kortom welk gedeelte doet er hoelang over? Je hebt hoogstens invloed op het gedeelte tot aan Windows start.

Verwijderd

Topicstarter
ja het is van het drukken op de aanknop tot aan windows desktop waar ik het over heb
tijdens het begin van de opstartprocedure is er ook continu een 5A of een 0 ofzo te zien rechts onderin het beeldscherm, telkens van die cijfers en letters... ik vond et een beetje apart dus ik dacht, ik vraag er es naar

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Dat van die cijfers en letters zijn volgens mij checksums om te kijken of alles klopt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:48:
ja het is van het drukken op de aanknop tot aan windows desktop waar ik het over heb
tijdens het begin van de opstartprocedure is er ook continu een 5A of een 0 ofzo te zien rechts onderin het beeldscherm, telkens van die cijfers en letters... ik vond et een beetje apart dus ik dacht, ik vraag er es naar
grote kans dat dat postcodes zijn die je tijdens de boot ziet. Deze kun je gebruiken om opstartproblemen te acherhalen (je kunt zien waar het systeem blijft hangen).

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

in je bios even quiet boot disablen dan kun je goed zien wat er gebeurd.

Aunt bunny is coming to get me!

Verwijderd

Topicstarter
okey, ik zal es kijken

hier trouwens nog even de gevraagde specs (geloof tenminste wel dat het de goeie zijn:

Intel® Desktop Board D945GTP Features

Features Benefits
Form Factor microATX (9.60 inches by 9.60 inches [243.84 mm by 243.84 mm])
Processor Support for an Intel® Pentium® D Processor in an LGA775 socket with an 800 MHz system bus
Support for an Intel® Pentium® 4 Processor in an LGA775 socket with an 800 MHz system bus
Support for an Intel® Celeron® D Processor in an LGA775 socket with a 533 MHz system bus

Memory Four 240-pin DDR2 SDRAM DIMM sockets
Support for DDR2 667, DDR2 533, or DDR2 400 MHz DIMMs
Support for up to 4 GB of system memory

Chipset Intel® 945G Chipset
I/O Control Legacy I/O controller for diskette drive, serial, parallel, and PS/2 ports
Audio Intel® High Definition Audio subsystem in one of the following configurations: 8-channel (7.1) audio subsystem with five analog audio outputs and one S/PDIF optical digital audio output using the Sigmatel 9223* audio codec
6-channel (5.1) audio subsystem with three analog audio outputs using the Sigmatel 9220* audio codec

Video Intel® GMA 950 onboard graphics subsystem
USB Support for USB 2.0 devices
LAN Support The board provides one of the following: Gigabit (10/100/1000 Mbits/sec) LAN subsystem using the Intel® 82573V/82574V Gigabit Ethernet Controller
Gigabit (10/100/1000 Mbits/sec) LAN subsystem using the Intel® 82573V/82574V Gigabit Ethernet Controller

Peripheral Interfaces Eight USB 2.0 ports
One serial port
One parallel port
Four Serial ATA interfaces
One parallel ATA IDE interface with UDMA 33, ATA-66/100 support
One diskette drive interface
PS/2 keyboard and mouse ports

Expansion Capabilities The board provides one of the following: Two PCI Conventional* bus connectors
One PCI Express* x1 bus add-in card connector
One PCI Express* x16 bus add-in card connector

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Zet ook zoveel mogelijk onboarddingen die je niet gebruikt uit. Dat scheelt ook weer.
Verder: quick boot/post aan.
Hoe lang duurt verder het laden van Windows? Hoe vaak komt dat balkje voorbij als je het Windows-teken ziet? Bij meer dan één kan ik je Registry Mechanic aanraden. Als je daarmee 'Compact Registry' uitvoert, zorgt hij ervoor dat je register gedefragmenteerd wordt en mijn pc's zijn daardoor na één keer een balkje voorbij te zien komen klaar op dat scherm en gaan verder. Laat het ook naar fouten in het register zoeken. De optimalisaties zijn alleen maar handig, hebben geen effect op het opstarten. Mogelijk wél weer op het afsluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door The__Virus op 13-10-2005 13:24 ]

Pagina: 1