[Debian] Netwerkprobleem

Pagina: 1
Acties:

• mtak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb een Debian 3.1 installatie draaien. Deze beheer ik remote(ssh, webmin). Af en toe dan krijgt putty de melding "Software caused connection abort" en lig ik eruit. Als ik dan opnieuw inlog krijg ik na het invoeren van m'n loginnaam de melding "Do NOT try to login unless you are an authenticated user.". Dit is normaal nooit. Als de software de connection abort heeft gecaused(:P) dan kan ik ook geen apt-get meer draaien :S Hij zegt command not found. Als ik de computer opnieuw opstart gaat het weer even goed, zonder foutmeldingen.

Wie weet waar dit aan ligt? Ik weet niet eens waar ik moet beginnen, ik heb goede netwerkinstellingen(denk ik). De netwerkkaart heb ik al gecontroleerd, nieuwe kabel, andere poort op switch.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:19
Het enige wat ik kan bedenken;

maak je gebruik van een router die NAT gebruikt?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• mtak
  • Niet online
Ja maar het is op het interne netwerk. De router heeft er op zich helemaal geen fl*kker mee te maken.

Verwijderd

Heb ik ook eens gehad, ik moest die bak toch opnieuw installen dus het was geen probleem. Bij mij gebeurde het na een update.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Wat geeft jouw log van sshd weer?

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je na zo'n connection abort inlogt en ifconfig doet, klopt dan alles en is die interface down geweest of is het echt iets met sshd?

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook ooit eens tijdelijk gehad op mijn oude debian bak (die trouwens nog altijd zijn werk doet vandaag). En dat probleem is na korte tijd even onverklaarbaar verdwenen als dat het gekomen was.

Ik heb dan ook nooit geweten of gevonden wat het probleem geweest is... Aan de config lag het blijkbaar niet want daar is niets aan veranderd geweest toen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:25:
Ik heb dit probleem ook ooit eens tijdelijk gehad op mijn oude debian bak (die trouwens nog altijd zijn werk doet vandaag). En dat probleem is na korte tijd even onverklaarbaar verdwenen als dat het gekomen was.

Ik heb dan ook nooit geweten of gevonden wat het probleem geweest is... Aan de config lag het blijkbaar niet want daar is niets aan veranderd geweest toen...
Precies hetzelfde bij mij, alleen had ik het probleem dat ik ineens helemaal niet meer kon inloggen. Dan maar een reinstall.

Ik heb het ook nooit kunnen achterhalen.

• mtak
  • Niet online
Ik denk dat het aan mn netwerkkaart ligt(met mn oude suse install had ik er namelijk ook last van), ik ga er vanavond een andere inzetten. Dat ding is een broadcom netxtreme 10/100/1000. Ik vervang m wel door een realtek 10/100 kaartje, werkt altijd :+

edit:
Als je een nieuwe computer koopt moet je wel zorgen dat je oude computer niet meer aanstaat met hetzelfde ip adres :X (ik heb een smoesje, ik heb 4 van die oude pc's boven op elkaar staan :P)
Dat ie dat niet even aangeeft als het netwerk geinitialiseerd word, dat dat ip al in gebruik is. Pluspuntje voor Windows(die dat wel doet)

[ Voor 41% gewijzigd door mtak op 12-10-2005 23:28 ]

Pagina: 1