[Afgesplitst] Meningsverschil over modbreak

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 02:53:
[...]

Jullie feestje 8)

[rml][ Discussie] Functioneren van de DPC-crew[/rml]

Jammer.

The Switcher wuift naar iedereen.

:w

Hierdoor stop ik.
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 11:56:
[...]

Hieruit begrijp ik dus dat The Switcher DPC verlaat vanwege een wel of niet juiste modbreak.
Iets wat ik wel vaker tegenkom en zeker niet altijd op z'n plaats is.
Zelf vond ik het in dit geval ook overdreven, gezien het topic.
Ik krijg dan een beetje het "gezag laten gelden" gevoel en verlies dan het teamgevoel.
Ook ik heb wel eens met de gedachte gespeeld om DPC te verlaten vanwege de, in mijn ogen, onterechte modbreaks, maar ach, dan dacht ik even niet aan de mods, maar aan de andere deelnemers en ben dan toch maar weer gebleven.
Zou het jammer vinden als een "misplaatste" modbreak er de oorzaak van is dat The Switcher DPC verlaat.
We hoeven niet direkt een uittocht te verwachten, maar het heeft in ieder geval mij weer even aan het denken gezet.

Deze reply zou eventueel ook in het "Functioneren van de DPC-Crew" kunnen om de discussie enigzins nieuw leven in te blazen.
Misschien geen slecht idee van MAB. Ik geef dan wel de aftrap:
- Ik vond het ingrijpen van Pim ook enigszins onnodig, zeker gezien de reden van het feest-topic. Daarnaast vond ik de reden die Pim verderop gaf ook niet zijn actie rechtvaardigen. Er zijn misschien wel wat modem-gebruikers, maar gezien de doelgroep (DPC'ers) lijkt me dit aantal niet echt groot (je kan eigenlijk geen enkel project fatsoenlijk draaien met alleen een 56K).

En daarnaast is het dàn nog niet een reden om iemands post te editen oid. Het editen geeft eerder het gevoel van "IK bepaal dat dat niet kan", doordat er geen werkelijke steekhoudende argumenten voor zijn.

- De "pats met je HTML-rechten" achtioge actie van sanfranjake vond ik ook niet gepast, maar die is geen DPC-mod.

- The Switcher's reactie vindt ik een beetje heftig. Maar het kan best zijn dat het een opeenstapeling is van gebeurtenissen, dat kan ik niet beoordelen. Maar dat er iemand vertrekt, en dat er dan wordt gereageerd met "neem maar contact met me op via IRC/ICQ . . . . <etc>" vindt ik ook wat tekort doen aan The Switchers beslissing.

- Daarnaast, en tot slot, Pim is helemaal geen mod meer, voorzover ik dat weet. Eigenlijk heeft hij gebruik gemaakt van rechten die hij niet meer zou moeten bezitten . . . Dat lijkt mij van een DPC-crewlid best ongewensd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 19:35
Nou ik zou toch eens ernstig leren relativeren als je je zo druk gaat maken om wat gegein van modjes, want dat is het imo gewoon. Maar goed we hebben ook nog niks verder gehoord van The Switcher zelf, dus misschien is het wel een storm in een glas water en bedoelde hij enkel dat hij stopt het posten (van plaatjes?) in dat betreffende topic.

Je kan overal wel flinke discussies over gaan voeren en om maatregelen vragen. Maar het lijkt me toch beter eerst eens bij jezelf te kijken en je afvragen of dit nou echt een aanleiding moet zijn om je bloeddruk te gaan zitten verhogen.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pim was officieel geen mod meer, vond het daarom onterrecht dat ie daarom die post aanpaste
dat is het enige wat ik niet vindt kloppen, ik zelf had ook eigenlijk teveel plaatjes gepost, maar dan verwijder ik er een paar, en is het klaar, maarja om dan hier gelijk naar dit dit topic te gaan en iemands functioneren in twijfel te stellen vindt ik wel ver gaan voor dit kleine ingreepje. :)
1 2 zand erover zou ik zeggen :) DPC united!

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coldfusion ik ben bang dat die reactie ook niet meer te verwachten is, de reactie van switcher in dit topic en in het feest topic lees ik pas net. Vanmorgen vroeg heeft switcher ook aan ons als team (cureseekers) zijn vertrek kenbaar gemaakt, met het verzoek niet te vragen naar het hoe & waarom. Blijkbaar is in ieder geval 1 van de redenen het geen in het feestopic is gebeurt.

Het moge duidelijk zijn dat voor mij het feestgevoel met het opstappen van 1 van de steunpilaren van ons team wel verdwenen is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
Nou dan stelt The Switcher als persoon, mij toch ernstig teleur hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ColdFusion schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:39:
Neem aan dat jij dan ook de gehele voorgeschiedenis/beweegredenen kent en dat niet voldoende acht voor een dergelijke beslissing :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ColdFusion schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:39:
Als (voormalig) teammember wil ik die woorden niet in mijn mond nemen, ik weet niet wat er eerder voorgevallen is, maar blijkbaar is hetgeen vannacht gebeurde voor hem een druppel geweest, zijn melding op ons forum (prive deel en ga ik hier ook niet posten) is gepost tegen half vier afgelopen morgen ...

Overigens heeft Cureseekers bij deze dus wel een vacature!!! We zoeken een teamlid dat denkt het door switcher achtergelaten gat op te kunnen vullen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
Nou volgens mij probeer jij alleen maar van een mug een olifant te maken...

@ MAB was ^ dus

En mocht het zo zijn dat er nog veel meer meespeelt dan mij bekend is, dan biedt ik op voorhand al mijn excuses aan. Maar toch lijkt me dit een erg overtrokken reactie. Maar goed dat is aan ieder voor zich om dat te bepalen.

[ Voor 67% gewijzigd door ColdFusion op 12-10-2005 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Het gaat volgens mij een beetje offtopic nu, maar ik ben het (voorlopig) eens met CF. En ik wil niet overkomen als een zeurdoos, maar het feit dat er dan in zo'n post ook nog subteamreclame gemaakt wordt, is ook niet echt handig natuurlijk :)

Maar kunnen we het niet over de crew hebben? :)

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ColdFusion schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:44:
Nou volgens mij probeer jij alleen maar van een mug een olifant te maken...

@ MAB was ^ dus

En mocht het zo zijn dat er nog veel meer meespeelt dan mij bekend is, dan biedt ik op voorhand al mijn excuses aan. Maar toch lijkt me dit een erg overtrokken reactie. Maar goed dat is aan ieder voor zich om dat te bepalen.
Of misschien bagatelliseer jij iets :?

Ik weet de beweegredenen voor een dergelijke beslissing niet en kan derhalve een uitspraak zoals jij gedaan hebt niet doen :X

EDIT : te laat :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobster schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:48:
Het gaat volgens mij een beetje offtopic nu, maar ik ben het (voorlopig) eens met CF. En ik wil niet overkomen als een zeurdoos, maar het feit dat er dan in zo'n post ook nog subteamreclame gemaakt wordt, is ook niet echt handig natuurlijk :)

Maar kunnen we het niet over de crew hebben? :)
Is dit niet niet een reaktie op de aktie van een crewlid :?

Correct me if I'm wrong.

En subteamreclame :? :? :? Waarschijnlijk gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, had even moeten editten :+

Zit even te prutsen :o :+
Twee vensters geopend.

Misschien even pauze voor iedereen.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:37:
[...]

[...]

Misschien geen slecht idee van MAB. Ik geef dan wel de aftrap:
- Ik vond het ingrijpen van Pim ook enigszins onnodig, zeker gezien de reden van het feest-topic.
Dat is je persoonlijk mening en die recpecteer ik !
Daarnaast vond ik de reden die Pim verderop gaf ook niet zijn actie rechtvaardigen. Er zijn misschien wel wat modem-gebruikers, maar gezien de doelgroep (DPC'ers) lijkt me dit aantal niet echt groot (je kan eigenlijk geen enkel project fatsoenlijk draaien met alleen een 56K).
ik denk dat er voldoende DPC'ers zijn die een instap model ADSl hebben omwille van de kosten, persoonlijk denk ik dan dat we niet elke topic moeten gaan volduwen met plaatjes. Ik probeer dan de kerk in het midden te laten en te vragen of mensen niet te veel plaatjes willen posten.
Call me stupid (dat mag) maar ik zie het probleem van zo'n verzoek niet.
En daarnaast is het dàn nog niet een reden om iemands post te editen oid. Het editen geeft eerder het gevoel van "IK bepaal dat dat niet kan", doordat er geen werkelijke steekhoudende argumenten voor zijn.
Sorry, gewoon niet mee eens. Ik denk dat als de mensen mij een beetje kennen, ze weten dat ik niet elke post loop te editten en de grote boze mod uit probeer te hangen. Ik meende juist, na stukken geschreven te hebben over zelfreflectie, een beeld geschapen te hebben dat ik niet op een power trip ben.
- De "pats met je HTML-rechten" achtioge actie van sanfranjake vond ik ook niet gepast, maar die is geen DPC-mod.
Hier ben ik het helemaal met ColdFusion eens, Sanfranjake liep gewoon een beetje te geinen. Het is in mijn mening dan ook helemaal Nederlands om daar boos over te worden. De reactie van justme (die er nog staat) is imo dan ook onzinnig
- The Switcher's reactie vindt ik een beetje heftig. Maar het kan best zijn dat het een opeenstapeling is van gebeurtenissen, dat kan ik niet beoordelen.
Ik ook niet
Maar dat er iemand vertrekt, en dat er dan wordt gereageerd met "neem maar contact met me op via IRC/ICQ . . . . " vindt ik ook wat tekort doen aan The Switchers beslissing.
Ik heb niet gezegd "neem maar contact op" de boodschap was dat als hij het er over wil hebben dat ik bereikbaar ben, iets andere toonzetting. ook hier geld: je hoort wat je wilt horen.
- Daarnaast, en tot slot, Pim is helemaal geen mod meer, voorzover ik dat weet. Eigenlijk heeft hij gebruik gemaakt van rechten die hij niet meer zou moeten bezitten . . . Dat lijkt mij van een DPC-crewlid best ongewensd
het zijn twee verschillende dingen. Ik ben geen DPC crew meer sinds 27-9. Ik heb nog beperkte edit rechten omdat de mods langer wegblijven als geplanned.

Het is maar hoe je het allemaal wil lezen mensen, je HOEFT er geen groot probleem van te maken :?. Als je ervan overtuigd ben dat ik dit gedaan hebt om switcher weg te jagen of om de baas te spelen dan denk ik dat ik niet goed gecomminuceert heb de afgelopen jaren waardoor het beeld is gaan ontstaan dat ik hier de baas wil zijn, daarvoor mijn excusses dan !

Dan:
Als switcher zo boos is dat hij daarvoor bij DPC weggaat (alleen om één modbreak) dan is dat zijn keuze, ik zou er voor kiezen om de desbetreffende mod aan te spreken. Ik zou sowieso mijn team niet in de steek laten, aangezien die de break niet gezet hebben, maar nogmaals, het is zijn keuze.
Voor het team heb ik best veel begrip, ook wij van I'R cow hebben vertrekkende leden gehad, en dat is nooit leuk.

tot slot, om terug te komen op de algemene discussie:

Een van de redenen dat er een groot verloop onder de crew is blijft natuurlijk het werk wat er gedaan moet worden. Een andere reden is dat we op een of andere manier elke beslissing die genomen wordt. en die niet naar eigen maatstaven is, zwaar aanvallen/opvatten. Dit zorgt er voor dat een hoop mensen geen zin hebben in gezeur en dus opstappen of helemaal geen positie innemen die gezeur op kan leveren.

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 11:35

mcB

Mij lijkt de hele discussie omtrent het vertrek van The Switcher hier niet op z'n plaats.
Wat er precies speel(t)(de) weet ik ook niet, maar ik weet wel dat het niet alleen het akefietje van vannacht was. Als er al verder over gesproken gaat worden, laat het dan de direct betrokken partijen zijn en niet iedereen die er een mening over heeft.
DPC-crew en het het functioneren heeft dus niets met het hele voorval te maken en daarom wil ik vragen of de hier-non-relevante posts afgesplitst kunnen worden. (topicreport made)

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

mcB schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:57:
Mij lijkt de hele discussie omtrent het vertrek van The Switcher hier niet op z'n plaats.
Wat er precies speel(t)(de) weet ik ook niet, maar ik weet wel dat het niet alleen het akefietje van vannacht was. Als er al verder over gesproken gaat worden, laat het dan de direct betrokken partijen zijn en niet iedereen die er een mening over heeft.
DPC-crew en het het functioneren heeft dus niets met het hele voorval te maken en daarom wil ik vragen of de hier-non-relevante posts afgesplitst kunnen worden. (topicreport made)
Ik ben het 99% met je eens. Ik denk dat de hele discussie over de leave van switcher niet (helemaal) hier moet zijn maar idd tussen de betrokken personen.
Ik heb in de laatste regel van mijn vorige post geprobeert de zaak weer on-topic te krijgen, maar het splitsen van het topic lijkt me niet zinning aangezien dat topic dan meteen op slot zou moeten, anders ontstaat daar weer een discussie :P

Als we gewoon ontopic gaan is er geen probleem meer toch :?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag dan nog off topic zijn, heb geen zin een nieuw topic te openen.

Denk dan dat we dan een nieuw topic over het functioneren van de crewleden moeten openen als er DPCers zijn die zich kunnen vinden in de reaktie van The Switcher.
Lijkt me dat Pim, als interim moderator, beschouwd dient te worden als een tijdelijk crewlid (vertegenwoordigt toch the crew of niet ?).
Krijg, naar aanleiding van oa de reakties van een crewlid, weer langzamerhand backflashes over de momenten waarop ikzelf heb overwogen te vertrekken.
Tijdje niet bij stilgestaan, maar m'n geheugen wordt weer opgefrist.
Zoals ik Pim al had gemaild hoeft het niet een modbreak op je eigen reply te zijn waarom je vertrekt.
Ik vind de gehele gang van zaken in ieder geval onbevredigend.

Vind het eigenlijk te vermoeiend om me nog met crewfuntioneren bezig te houden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:51:
[...]

Is dit niet niet een reaktie op de aktie van een crewlid :?

Correct me if I'm wrong.

Pim is geen crewlid nee. En die subteamreclame zit/zat niet in jouw post maar in die van de Cureseeker boven je :)

[ Voor 12% gewijzigd door Mobster op 12-10-2005 15:37 ]

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:57

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:51:
[...]
Overigens heeft Cureseekers bij deze dus wel een vacature!!! We zoeken een teamlid dat denkt het door switcher achtergelaten gat op te kunnen vullen ...
right...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist die reactie aangepast, het 'reclame' deel was slechts bedoeld als een kwinkslag om aan te geven dat we uiteindelijk gewoon verder moeten! Het spijt me dat het blijkbaar niet duidelijk was ... al ga ik er niet van uit dat ook maar enig team zoekend lid dit topic leest :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Dat iemand stopt met DPC omdat hij het niet eens is met een modbreak is zijn eigen keuze.
Over de redenen kan je twijfelen, ik kan in de verste verte niet begrijpen waarom een mod-break waar iemand het niet mee eens is (En daar niet over communiceert) leidt tot opstappen, maar dat is zijn eigen keuze.

Als je problemen hebt met een mod-actie dan is daar een schitterende GoT-FAQ waarin staat hoe je daarmee om dient te gaan.
Ten eerste neem je contact op met de betreffende mod, of een andere mod van dit forum. (Met mij bijvoorbeeld)
Mocht je er niet uitkomen dan kan je mailen met de Bemiddelaar die een objectieve uitspraak tracht te doen over de situatie.

Het moge tevens duidelijk zijn dat de GoT-Crew geheel losstaat van de DPC-Crew en ook geen enkele verantwoordelijkheid in deze heeft, vice-versa hetzelfde verhaal.

[ Voor 19% gewijzigd door DSmarty op 12-10-2005 17:10 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.