Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 02:53:
[...]
Jullie feestje![]()
[rml][ Discussie] Functioneren van de DPC-crew[/rml]
Jammer.
The Switcher wuift naar iedereen.
Hierdoor stop ik.
Misschien geen slecht idee van MAB. Ik geef dan wel de aftrap:Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 11:56:
[...]
Hieruit begrijp ik dus dat The Switcher DPC verlaat vanwege een wel of niet juiste modbreak.
Iets wat ik wel vaker tegenkom en zeker niet altijd op z'n plaats is.
Zelf vond ik het in dit geval ook overdreven, gezien het topic.
Ik krijg dan een beetje het "gezag laten gelden" gevoel en verlies dan het teamgevoel.
Ook ik heb wel eens met de gedachte gespeeld om DPC te verlaten vanwege de, in mijn ogen, onterechte modbreaks, maar ach, dan dacht ik even niet aan de mods, maar aan de andere deelnemers en ben dan toch maar weer gebleven.
Zou het jammer vinden als een "misplaatste" modbreak er de oorzaak van is dat The Switcher DPC verlaat.
We hoeven niet direkt een uittocht te verwachten, maar het heeft in ieder geval mij weer even aan het denken gezet.
Deze reply zou eventueel ook in het "Functioneren van de DPC-Crew" kunnen om de discussie enigzins nieuw leven in te blazen.
- Ik vond het ingrijpen van Pim ook enigszins onnodig, zeker gezien de reden van het feest-topic. Daarnaast vond ik de reden die Pim verderop gaf ook niet zijn actie rechtvaardigen. Er zijn misschien wel wat modem-gebruikers, maar gezien de doelgroep (DPC'ers) lijkt me dit aantal niet echt groot (je kan eigenlijk geen enkel project fatsoenlijk draaien met alleen een 56K).
En daarnaast is het dàn nog niet een reden om iemands post te editen oid. Het editen geeft eerder het gevoel van "IK bepaal dat dat niet kan", doordat er geen werkelijke steekhoudende argumenten voor zijn.
- De "pats met je HTML-rechten" achtioge actie van sanfranjake vond ik ook niet gepast, maar die is geen DPC-mod.
- The Switcher's reactie vindt ik een beetje heftig. Maar het kan best zijn dat het een opeenstapeling is van gebeurtenissen, dat kan ik niet beoordelen. Maar dat er iemand vertrekt, en dat er dan wordt gereageerd met "neem maar contact met me op via IRC/ICQ . . . . <etc>" vindt ik ook wat tekort doen aan The Switchers beslissing.
- Daarnaast, en tot slot, Pim is helemaal geen mod meer, voorzover ik dat weet. Eigenlijk heeft hij gebruik gemaakt van rechten die hij niet meer zou moeten bezitten . . . Dat lijkt mij van een DPC-crewlid best ongewensd