HD weer stuk?

Pagina: 1
Acties:

• Silverback
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik heb nog een oude pc (PII-350MHZ) staan waarvan de hrde schijf stuk was. Deze heb ik vervangen door een andere harde schijf en dit heeft ongeveer een maand goed gewerkt, totdat ik de foutboodschap op mijn scherm kreeg (error reading drive C). Je hoort ook de harde schijf haperen op hetzelfde stuk. Nu vind ik het niet zo spannend wat er op deze pc staat en misschien dat een format c de boel weer aan de gang helpt, maar als de pc ervoor zorgt dat de HD stuk gaat zou dan een losse IDE-controller kunnen helpen of zou de oorzaak ook nog elders kunnen zijn. Het kan natuurlijk ook stom toeval zijn dat de HD het begeven heeft. Graag jullie reacties.

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

Verwijderd

Slechte of slecht functionerende voedingen zijn erom berucht dat ze door pieken in de afgegeven spanning ('spikes') nogal wat schade kunnen berokkenen aan harde schijven. Om te weten of dat zo is, moet je de spanningen die die voeding levert eens een tijdje in de gaten houden, bijvoorbeeld met een programma als Motherboard Monitor.