Toon posts:

Amd en duron

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik houde me niet zo bezig met deze twee (intel freak) proc's alleen ik will nu upgraden ik dacht eerst laat ik upgraden naar een celeron 800 maar die is gewoon te duur.

de duron is niet zo duur de athlon ook niet maar hoeveel prestatie verschill zitten tussen beide proc's neem aan dat de duron minder l2 cache heeft. hebben ze een verschillende core etc. ??

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gebruik de search. Er zijn hierover al veel topics geweest. Het komt erop neer dat de Thunderbird 10% sneller is dan de Duron bij dezelfde clocksnelheid.

Verwijderd

Topicstarter
de gelockde versie's van de duron kun je toch met potlood de multipl hoger zetten ??

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:15
Ze hebben idd een verschillende core ja. In de core zelf zit geen groot verschil, alleen minder cache bij de Duron, en niet zoals met de Celeron een kapotte P3 waarvan meer dan de helft van de cache nog werkt.
Als je al een mobo hebt waar die Celeron in kan, dan zou ik die celeron nemen, want dan is de Duron geen waar voor je geld (je koopt een celeron voor de prijs van een nieuw mobo voor de duron)

Verwijderd

nee met een potlood unlock je 'm en met je mobo zet je 'm hoger... Je kunt het ook met potlood doen maar dan moet je eerst heelje proc verdremelen. Beter koop je een mobo dat multiplier kan veranderen

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb nog een bx mobo waar alle p3's en celly's opkunnen alleen is die celeron duurder dan die duron en een socket a mobo en dan heb ik ook nog een snellere cpu

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zo is het maar net.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:15
wist niet dat die nieuwe cellies zo duur waren. Dacht dat die voor low budget waren.

Nou ja, koop een Duron + Abit KT7A en tweak zoveel je wilt. Dan heb je ook altijd nog je oude boel over, wat je weer kunt verkopen.
Pagina: 1