Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voeding laptop] Connector kapot -> 3 voltages

Pagina: 1
Acties:

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:29
Hallo!

Ik had dus een universele laptopvoeding maar door omstandigheden is het connectortje naar de laptop kapot, (en niet meer herstelbaar).

Ik heb hier nog een connector liggen die op de laptop past, maar zit dus met het probleem dat de voltages die eruit komen niet kloppen. Het gaat dus over 3 Draads:

Groen & Wit = 2.5V
Groen & rood = 16V
Rood & Wit = 13.6V

Volgens de label op de voeding zou ik daaruit 16V, 18V , 19V , 20V , 24V moeten kunnen halen.

Zal wel via serie parallel schakelingen zijn dat ik dit moet doen, maar zou toch eens graag weten HOE? Iemand die mij een voorbeeldje kan geven hoe ik aan alle voltages geraak ? (mijn laptop is 19V)

Bedankt,

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-10 00:50

The Wrecker

Networking Rulez

uhm ik denk dat je ook -vol waardes zal moeten hebben....
Anders kan je nooit met het verbindne van een paar draden 24 volt krijgen. Het zal een combinatie van zijn.

Je kan erachter komen als je een aarde draad hebt (0volt) en dat te vergelijken met de spanning die je hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door The Wrecker op 12-10-2005 16:15 ]

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:29
The_Wrecker schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:14:
uhm ik denk dat je ook -vol waardes zal moeten hebben....
Anders kan je nooit met het verbindne van een paar draden 24 volt krijgen. Het zal een combinatie van zijn.

Je kan erachter komen als je een aarde draad hebt (0volt) en dat te vergelijken met de spanning die je hebt.
Sorry, ben niet bepaald mee.

De 0V zal Groen zijn, en wat moet ik juist hiermee doen? verder buiten de 3 draden komt er niets uit de voeding.

Zoals je zegt zal idd paar draden tesamen moeten leggen, maar ik versta dus niet hoe dat ze dit doen met slechts 3 draadjes??

[ Voor 23% gewijzigd door beOnt op 12-10-2005 16:37 ]

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-10 00:50

The Wrecker

Networking Rulez

Ik denk niet dat groen een aarde draad is in dit geval. Ik denk zelfs dat zede een negatieve waarde kan hebben. Het gaat bij een laptop puur om de gelijkstroom. Het is zelden dat de laptop zelf ook geaard is(ik ken er iig geen).

iig zou je door de combinatie paren omte draaien ook negatieve voltages kunnen krijgen.

Ik kom in elk geval op 18.5Volt uit door 2.5 + 16. Maar ik weet/denk niet dat dat ongestraft kan. Zoveel verstand heb ik ook niet van voltages bij deze universele voeding.

Hoe kom je aan de waardes? gemeten?

[edit]
Heb je ook nog voorbeeld connectoren? Hoe word het daarin met elkaar verbonden? Misschien een connector die niet pas, maar wel 19 volt leverd?

[ Voor 13% gewijzigd door The Wrecker op 12-10-2005 16:57 ]

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 11:11
Denk er ook aan, dat de voltages onbelast een stuk hoger uitvallen dan belast.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Is het misschien dat je de buitenmantel vergeet als een 0 volt leiding? Zo klinkt het wel namelijk.
Pagina: 1