Problemen met video kaart

Pagina: 1
Acties:

• rezer
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-01-2025
hallo, dit is de eerste keer dat ik dit forum gebruik :) maar goed
ik heb een probleemtje als ik spellen speel, ik kan het moeilijk omschrijven dus ik heb er maar screenshots van gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://img435.imageshack.us/img435/5153/gw0164ov.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img435.imageshack.us/img435/7799/gw0174oo.th.jpg

Ik heb het hier dus met guild wars maar dit heb ik ook bij fahrenheit (en daar heb je nou niet zo'n goeie pc voor nodig).
de spellen deden het gisteren nog goed |:(

dit zijn m'n spec:

medion pc type: MS-7048
intel pentium 4 3.0ghz
512 ram
ati radeon 9800 xt (128mb)

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:23
Wat heb je allemaal al geprobeert? Bijvoorbeeld nieuwe drivers of misschien oudere. Andere vga in je pc gedrukt of iets dergelijks. wij hier op GOT vinden het handig als we lekker veel info hebben waar wij mee kunnen spelen :9

• rezer
ik heb er nog niks aanveranderd ik dacht: ik vraag het maar gelijk aan de experts :9

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:14

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

En zo werkt dit forum dus niet zoals je in de registratie voorwaarden had kunnen lezen.

Maar goed, om je te matsen een tip, kijk eens of de fan op je graka nog draait.

Mr. T.

• rezer
ow srry maar ik wist zelf niet wat ik moest doen dusjah....
ík weet er (nog) niet zo veel van dusjah
maar bedankt voor de tip ik zal is kijke

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 20:19
Dit heten artifacts, Het komt meestal doordat je kaart te warm word. Het is dus goed mogelijk dat de fan die op je videokaart zit het begeven heeft. Niet te lang zo blijven spelen, meteen vervangen anders sloop je je kaart (als dat nog niet het geval is...)

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-07 09:53
dit heb ik ook gehad by een radeon 9600xt die was dus gewoon kapot fan draaide en alles.

• rezer
ik heb net gekeke en de fan draait gewoon, nu is er net (precies een week gelede) een nieuwe ingegaan omdat die ook te warm werd (eerst nog 6 weken wachte voordat die monteur kwam :( ) en uiteindelijk kapot is gegaan...

Verwijderd

Zit de koeler nog goed strak tegen de core en heeft die 'monteur' niet gewoon een overvloed aan koelpasta gebruikt? Wordt het koelblok zelf wel warm?

Was is de temperatuur van de kast zelf? Ik heb zo het idee dat je beter even een extra casefan kunt plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 17:06 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:03

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Medion pc's staan er om bekend dat ze een slechte warmte afvoer hebben. Ze hebben te weinig airflow (=luchtstroming) door de kast, waardoor de kast steeds meer opwarmt. Hierdoor wordt de hardware met steeds warmer wordende lucht gekoeld. Je zou dus eens kunnen proberen door een grote tafelventilator in de kast te richten (de kast dus openzetten B) ), of dat het probleem oplost. Zo ja, dan moet je de airflow verbeteren met extra casefans. Maar als je pc nog koel is en je hebt deze artifacts dan al, dan denk ik dat je grafische kaart al beschadigd is.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• rezer
bedankt allemaal voor de sneller reacties _/-\o_
ik heb de computer kast opengemaakt en een tafel ventilator er naast gezet maar het helpt helaas niet :'(
dus ik heb maar gebeld naar de medion service en nu komt er een monteur die de video kaart en de voeding gaat vervangen.

Verwijderd

rezer schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 19:56:
bedankt allemaal voor de sneller reacties _/-\o_
ik heb de computer kast opengemaakt en een tafel ventilator er naast gezet maar het helpt helaas niet :'(
dus ik heb maar gebeld naar de medion service en nu komt er een monteur die de video kaart en de voeding gaat vervangen.
voeding? O_o

• rezer
Ja dat vond ik ook raar dat er een nieuwe voeding in moest :|
Maargoed als het gratis is vind ik het allemaal best :P (ja ik ik ben nu ff een echte hollander :9 )

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
ik krijg ook van dat soort artefacten als ik mijn vidcard te ver overclock, heb jij dat ding overclockt?
kan ook zijn dat ie te warm word..

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-07 09:34
IRCfreAk schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 13:28:
ik krijg ook van dat soort artefacten als ik mijn vidcard te ver overclock, heb jij dat ding overclockt?
kan ook zijn dat ie te warm word..
Ik denk niet dat ie overgeclockt is. Als dat wel zo is zou ik hem ff wat terugklocken.
rezer schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 17:01:
ik heb net gekeke en de fan draait gewoon, nu is er net (precies een week gelede) een nieuwe ingegaan omdat die ook te warm werd (eerst nog 6 weken wachte voordat die monteur kwam :( ) en uiteindelijk kapot is gegaan...
Is die fan er wel goed opgezet? Zit er geen speling tussen, zit ie wel recht?

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Pagina: 1