Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Van mijn werkgever heb ik een pda met gps gekregen. Het is een pakketje met een iPack Pocket PC en een Kirrio GPS module. De gps soft is van Michelin.
Ik heb nu geprobeerd om hierop TomTom te installeren, maar blijkbaar herkent die de GPS module niet. Als ik bij de instellingen kijk in Michelin staat die op Com9 en op 2400baud.

Iemand een idee hoe ik TomTom toch aan de praat krijg met die Kirrio GPS ontvanger?
Ik vond geen antwoord via google.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://www.pdashop.nl/product/16837 is het deze?
Let op de twee reacties. Dus baud rate "goed instellen". Gewoon maar es wat proberen. Geluid schijnt het dan voorlopig niet te doen.

• cerebrum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:54
Een kameraad van mij had hetzelfde probleem. (Je bedoelt neem ik aan rz1710)
Ik heb het bij hem aan de gang gekregen op SC2410 COM1 en een baud rate van 19200
succes!

WP Pana 7J mono | AC Toshiba 3.5+4.6kW | PV 3200WP ZZO | Gasloos Nov23

Verwijderd

Topicstarter
Gianni Rombios schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:10:
http://www.pdashop.nl/product/16837 is het deze?
Let op de twee reacties. Dus baud rate "goed instellen". Gewoon maar es wat proberen. Geluid schijnt het dan voorlopig niet te doen.
De beschrijving klopt, foto niet. Je kunt hem vinden op de site van Kirrio zelf.
Ik ben nu TomTom opnieuw aan het installeren. Straks een test.

btw: bestaat er geen software om een compoort toe te wijzen aan usb oid? Die com 9 is blijkbaar hardwarematig in de cradle.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://www.kirrio.com/fr/...dles/index.php?cat=0&id=3 dit is hem dus?

Onderstaand van www.pocketinfo.nl (forum):

Citaat:
Origineel gepost door richard2011
Ik heb het zelfde systeem en het zelfde probleem/vraag wat moet je instellen als gps ontvanger bij de kirrio sleede? ik draai nu zelf tomtom 3 en dat wil ik dus laten werken op mijn ipaq 1710.

Hallo
Ik weet niet of dit jullie kan helpen, ik heb ook michelinnavigator 3.1 samen met Ipaq1940 van HP en Kirrio gps bedraad. Met een BT muis moet ik poort 5 gebruiken en met een bedraade muis poort 9. Dit werkt ook zo voor alturion.Heb geen TT dus weet niet of het iets gaat helpen maar even proberen kan geen kwaad en wie weet. Succes
[..}

nog een citaat:
De GPS is in te stellen via het Instellingen menu van TomTom, je kiest dan voor de externe GPS ontvanger en de derde optie bij de gebruikte poort. De snelheid maakt niet zoveel uit, zet deze bv op 19200.

nóg een citaat:
Met GPSGate kan je een virtual com poort aanmaken. Com9 is namelijk niet in tomtom te vinden. Maak met dit progje een serial connectie met com9 aan en een virtual compoort op een com4.

Tomtom gps 3.07 zal hem dan gewoon zien. Ik heb dit zojuist geprobeerd voor een collega die hetzelfde probleem had.

Werkt helaas niet met tomtom4 / 5 omdat die een andere gps driver gebruikt (kan hem niet vinden)
==========

Misschien heb je hier iets aan.

[ Voor 33% gewijzigd door Gianni Rombios op 12-10-2005 20:38 ]