Toon posts:

[2000] Services.exe eist 99% CPU op, laptop heel sloom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop hier die bij het opstarten al meteen niet meer vooruit te branden is. Het opstarten duurt ongeveer een half uur. En als ik eenmaal een desktop voor me heb is alles nog steeds rete langzaam. Als ik uiteindelijk eens in de taskmanager ben zie ik dat Services 99% CPU belasting opeis en dit veroorzaakt waarschijnlijk het probleem.

Na te googlen en GoT-en las ik telkens als er 2 Services.exe's draaien dat ik last heb van een virus, echter is dit niet het geval bij mij. Er draait maar een services.exe met 99% cpu belasting. Als ik de services bekijk zie ik dat de status van Eventlog starting is ipv started. Mn event log kan ik nu dus ook niet bekijken.

Heeft iemand een idee?

Het is een laptop met Win2K met Service Pack 4 erop. Dus de laatste SP erop zetten lost ook helaas niets op :(

edit: kan de topic titel verandert worden van Services naar Services.exe?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 15:56 ]

Verwijderd

spyware scanner is proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
alleen spybot opstarten duurt nu al een kwartier, kan je nagaan hoe lang het scannen gaat duren :S

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:36
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:14:
alleen spybot opstarten duurt nu al een kwartier, kan je nagaan hoe lang het scannen gaat duren :S
uurtje of 14? Slaap zacht ;)..

tja, je zal toch ergens moeten beginnen met scannen he ;), een format kan iedereen

Verwijderd

boot je in dos, er zijn daar ook vast wel spyware scanners voor te vinden :)

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:08
of in veilige modus, daar worden overbodige services niet geladen

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
goed, vannacht heeft de hele nacht adaware gedraait (in safe mode) maar hij vondt maar 1 ding :(
Betwijfel nu of het spyware is eigenlijk...

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Grolsch schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 09:03:
of in veilige modus, daar worden overbodige services niet geladen
Dat al geprobeert ?
En dan je eventvwr bekijken ?

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik in mn vorige post zei had ik adaware gedraait in veilige modus, met hetzelfde probleem.

In safe mode kan ik ook de eventlog niet bekijken omdat de status van Eventlog in services starting is ipv started

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Bij zoiets loopt er dus vaak iets 'vast'. Verotte driver, verkeerde service? Schakel bij Start -> Uitvoeren -> msconfig onder het tabblad Opstarten eens alles uit wat niet nodig is.

Verwijderd

Topicstarter
msconfig ziet niet in win2k ;)

Via het register heb ik bijna alles er al uitgehaald wat automatisch opgestart wordt, maar dit mag allemaal niet helpen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je hebt het probleem dus ook in safe modus? Dat is wel vreemd - heb je ook al eens gecontroleerd dat er geen hardware matig probleem is (harddisk check)? :)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:35
Zou zeggen: format c: /u. Dit soort problemen zijn zwaar vervelend. Heb dit vaker gezien, alleen dan bijv. wanneer een USB-modem werd aangesloten of een ander (USB-)apparaat. Neem aan dat dat niet zo is? Al geprobeerd zonder evt. PCMCIA-kaarten op te starten?

Verwijderd

Topicstarter
er zit op dit moment geen enkele adapter ofzo in.. en formatteren kan ja, maar ik zie dat wel als aller laatste oplossing...

Ik heb hier een cdtje van Sysemworls 2005 en een Symantec Recovery CD, die ben ik nu aan het draaien.

Maaruh, stomme vraag kan het niet komen dat services.exe 99% cpu opeist omdat hij steeds bezig is om zijn eventlog service op te starten?

• elevator
  • Niet online

elevator

Op Windows 2000 weet ik het niet precies, maar op Windows XP kan je met 'tasklist /v' de specifieke services zien die onder je services.exe hangen - je kan dan hopelijk ook wat meer inzicht krijgen in welke service heel specifiek hangt :)

Verwijderd

Topicstarter
'Tasklist is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file.'
Helaas dus. En toch denk ik dat het komt door de eventlog.. kan hem ook niet stoppen en opnieuw opstarten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 15:05 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Probeer eens met process explorer van sysinternals, dat kan een gelijksoortige functionaliteit bieden :)

Verwijderd

Topicstarter
kijk nu wordt het interessant :)

Net Process Explorer gedraait (na 45min was hij er eindelijk ;)) en ik denk ik stop de hele services.exe eens. Nadat ik dat gedaan had kreeg ik een melding dat de pc binnen 60sec ging afsluiten en dat ik de tijd had om mn docs op te slaan.

Sinds ik services.exe afsloot was de snelheid van mijn pc weer goed.. maarjah, na het rebooten weer sloom. Nu ga ik dus stuk voor stuk die services afsluiten en kijken wat de bottleneck is.

• elevator
  • Niet online

elevator

Mjah services.exe mag je niet zomaar stoppen - je kan wel als je die melding krijgt 'shutdown -a' inrammen (geloof ik - ik denk niet dat Windows 2000 die heeft maar misschien kan je die wel copieeren van een XP machine oid) :)

In ProcExp kan je ook de onderverdeling zien en misschien zien welke service zo moeilijk doet door naar de CPU belasting te kijken? :)
Pagina: 1