Joinen op een Lan van buiten af?

Pagina: 1
Acties:

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-04 20:41
Kan ik terwijl in een huis aan de ene kant van de stad een Lan ligt met enkele pc's waar een game op gedraait wordt ik daar op inloggen/joinen m.b.v. Hamachi (meuktracker: Hamachi 0.9.9.9)?

Dus dat ik ook op hun LAN kan meedoen met het spel.

Als het door mij aangedragen programma niet werkt, zijn er dan andere mogelijkheden?

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Met hamachi werkt dat gewoon. Doe ik al een half jaar.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

pistole

Frutter

Heb je het al geprobeerd?

Wat betreft Hamachi: het zou ermee moeten kunnen; ik gebruik het om NFSU2 over internet te spelen (NFSU2 gebruikt broadcasts om hosts te vinden)

Ik frut, dus ik epibreer

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-04 20:41
hoe meot ik dat dan doen?

degene die in dat lan de server voor counterstrike draait moet dat programma hebben en ik moet dan wat precies doen?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Je kunt ervoor zorgen dat er in dat netwerk een server is waarop je een VPN-connectie kunt maken. Je krijgt dan een extra (virtuele) netwerkkaart met een ip-adres dat geldig is op het LAN bij je vrienden. Het is dan dus net alsof je pc in hun LAN hangt.

Op zich is het opzetten van een VPN-server niet zo moeilijk, je moet er alleen even aan denken dat je de router bij je vrienden goed instelt. (het GRE-protocol moet geforward worden naar de juiste machine)

Siditamentis astuentis pactum.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
VPN heet zoiets, je moet voor sommige spellen ook even zorgen dat broadcast-verkeer doorgelaten wordt :) Wat is hier overigens aan wat je er zelf niet over hebt kunnen vinden?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Als het een LEGALE server betreft, kan je gewoon op de lan game inloggen zonder gebruik van Hamachi.... als de server maar aan het internet hangt, of goed wordt geforward in de router / firewall aldaar... enige wat je even moet doen als server draaiend persoon is sv_lan 0 tikken... dan wordt het een publieke server, kan je gewoon joinen vanaf internet... wil je geen noobs op je server, gooi er een wachtwoord op :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 20:58:
Als het een LEGALE server betreft, kan je gewoon op de lan game inloggen zonder gebruik van Hamachi.... als de server maar aan het internet hangt, of goed wordt geforward in de router / firewall aldaar... enige wat je even moet doen als server draaiend persoon is sv_lan 0 tikken... dan wordt het een publieke server, kan je gewoon joinen vanaf internet... wil je geen noobs op je server, gooi er een wachtwoord op :)
Op de LAN versie van steam kan dat niet eens. En veel games die kunnen niet eens via internet spelen, dus moet je percee via hamaci draaien. Ook al heb je zo'n game legaal, dan moet je toch vaak.
Pagina: 1