Excel TEXT(C8; "mm/dd/yyyy")

Pagina: 1
Acties:

• josteman
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
Ik heb een excel rapport gemaakt en dat maakt gebruik van de functie TEXT(C8; "mm/dd/yyyy") om de datum weer te geven. Dit gaat goed op een machine waar de regional settings op English staat. Maar nou zijn er een aantal collega's waar deze op NL staat. Zodra deze hem openen krijgen ze als datum bv. 07/15/yyyy i.p.v. 07/15/2005, het werkt daar wel als ik de yyyy vervang door jjjj, maar dan werkt het dus niet op de Engelse machine. Weet iemand hier een oplossing voor? Want die excel help wordt ik echt niet vrolijk van.

Groeten,

Joost

ps. Niet met de opmerking komen alle pc's op Engels of Nederlands zetten, want dat is geen optie.

Boei

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Twee opties mogelijk:
1. Waarom niet direct via celeigenschappen zetten (regelt Excel zelf wel de taal-afhankelijkheid).
2. Via VBA (werkt altijd met Engelstalige notatie)

En groeten onder iedere post hoeft niet

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• josteman
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
Ik gebruik het nu in text als volgt, daarom kan je het niet met celeigenschappen oplossen.

=TEXT("OEE Week report from ";"text")&TEXT('Raw data'!C3;"mm/dd/jjjj")&TEXT(" till "; "text")&TEXT('Raw data'!C8; "mm/dd/yyyy")

Anders moet het idd misschien maar in vb oplossen. Ik had gehoopt dat je het document zelf settings van tijd kon meegeven, maar dit kan ik nergens vinden.

Boei

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 11:43

Sabbi

je denkt aan mij.

Wat kan, maar ook vrij omslachtig is, is de datum naar een timestamp(serial) omzetten, dmv =VALUE(E4), en dan die timestamp weer naar een datum ombouwen:

code:
1
=DAY(VALUE(E4))&TEXT(" -aap- ";"text")&MONTH(VALUE(E4))&TEXT(" -aap- ";"text")&YEAR(VALUE(E4))

Bruut!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

en een schop naar OFF. Let je even op waar je je topic start? ;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland