Toon posts:

[IIS/WebDAV] WebDAV installeren voor IIS (was: Word openen)*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf een soort browser gemaakt van PHP.

Nu wil ik daarin dus ook bestanden openen.

Maar als ik nu bestanden open, openen ze in de browser. De bedoeling is om ze te openen in het programma die daarvoor bestemd is. Als ik dus bijvoorbeeld een .doc bestand heb, wil ik deze graag geopend hebben met WORD. Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken. Ik heb ook al met headers proberen te werken, maar dat gaat ook niet goed

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 15:41 ]

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
code:
1
<a href="worddocument.doc">Klik</a>

Werkt dat niet?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Beste Gerco,

Ook in je vorige topic ben je op P&W FAQ - De "quickstart" gewezen. Zou je die nog eens kunnen doorkijken en je topicstart aanvullen met de betreffende informatie?
Nu mist o.a. de zaken die je zelf al hebt geprobeerd en wat daar niet mee lukte. Nu komt je topic over als "hey, ik wil doet, fix eens voor me" wat uiteraard niet de bedoeling is hier op GoT ;)

Groeten e.d. onder je post hoeft ook niet. Je naam staat er toch al naast :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 12:02

IEF

Why so serious?

KappuhH schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:36:
code:
1
<a href="worddocument.doc">Klik</a>

Werkt dat niet?
Volgens mij wil de TS het in PHP doen. Dus browser forcen dat ie de aangeboden data als attachment ziet. De vraag is in hoeverre je dat kan forceren natuurlijk.

PHP:
1
2
3
4
5
<?
header('Content-type: application/word');
header('Content-Disposition: attachment; filename="worddocument.doc"');
readfile('worddocument.doc');
?>

Zoiets zou moeten werken lijkt mij. Moet je natuurlijk wel even path opgeven naar dat "worddocument.doc".

Zie ook http://nl2.php.net/manual/en/function.header.php

EDIT: hmm. dit had ik niet gelezen:
Note: There is a bug in Microsoft Internet Explorer 4.01 that prevents this from working. There is no workaround. There is also a bug in Microsoft Internet Explorer 5.5 that interferes with this, which can be resolved by upgrading to Service Pack 2 or later.

[ Voor 47% gewijzigd door IEF op 12-10-2005 15:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
De gebruiker moet het niet downloaden. Het gaat draaien op een server bij een bedrijf. Iedere klant heeft hier zijn/haar eigen map. Met de browser kun je een klant selecteren. En die geeft dan de documenten weer die van de klant zijn. Maar nu wil ik dus een document openen, dus niet opslaan. Maar nu moet het document dus wel geopend worden in word. Omdat ze dan alles weer kunnen wijzigen.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 23:33

Arjan A

Cenosillicafoob

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:54:
De gebruiker moet het niet downloaden. Het gaat draaien op een server bij een bedrijf. Iedere klant heeft hier zijn/haar eigen map. Met de browser kun je een klant selecteren. En die geeft dan de documenten weer die van de klant zijn. Maar nu wil ik dus een document openen, dus niet opslaan. Maar nu moet het document dus wel geopend worden in word. Omdat ze dan alles weer kunnen wijzigen.
Microsoft doet dat met zijn CMS in combinatie met WebDAV. Dan kan je uit een lijstje een Word-doc aanklikken, dat wordt dan lokaal geopend. En als je dan "save" doet, wordt het opde webserver weer opgeslagen.

Is dat wat je bedoelt? WebDAV is een module die ook onder Apache werkt.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus precies wat ik zoek. Kun je me misschien vertellen hoe ik dat moet gebruiken.

Maar op de server wordt IIS gedraait, kan het daar ook mee?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 16:11 ]

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:04:
Dat is dus precies wat ik zoek. Kun je me misschien vertellen hoe ik dat moet gebruiken
Ik heb er ooit even mee gespeeld op mijn eigen webserver, dat was dus onder Apache. Mag ik aannemen dat jij dat ook gebruikt?

Met Apache heb je de module mod_dav nodig (lees ff http://www.webdav.org/mod_dav/ door), die moet je eerst nog compilen (instructies zie http://www.serverwatch.com/tutorials/article.php/2176771 ).
Daarna moet je apache nog configureren voor het gebruik van DAV. Zie ook http://www.serverwatch.co...ticle.php/10825_2176771_2 (dit is pag. 2 van de vorige link).

Hoe het met rechten zit weet ik niet, ik gebruikte NTLM-authenticatie zodat mijn domeinlogin voldoende was. Ook weet ik niet hoe het icm PHP werkt, het was voor mij een test-setupje om te kijken of ik een soort versiebeheerssysteem op kon zetten.

Canon EOS | DJI M2P

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:04:
Google is your friend

Canon EOS | DJI M2P

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:54:
Maar nu wil ik dus een document openen, dus niet opslaan. Maar nu moet het document dus wel geopend worden in word. Omdat ze dan alles weer kunnen wijzigen.
Als je iets lokaal wil openen zul je altijd moeten downloaden, anders kun je niets openen. ;)

Verder is dit een installatietopic geworden over het installeren van WebDAV in IIS, dus ik geef dit topic even een zetje naar Software Algemeen. Maar -Gerco-, ik wil je wel vragen iets meer eigen inzet te tonen. Vragen als de volgende had je natuurlijk makkelijk zelf op kunnen lossen met Google:
;)

PW>>SA

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1