Toon posts:

Jpeg error 52 Wat er aan te doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die ik ken die zit met het probleem van een jpeg error 52. Wat is het precies en wat is er aan te doen? Als iemand me dat zou kunnen vertellen dan zou dat fantastisch zijn.

dit is de probleemomschrijving:
" ijdens m'n vakantie in Kreta heb ik verschillende malen m'n geheugenkaart op CD laten plaatsen bij 'n plaatselijke fotograaf.
In totaal had ik 7 CD. Nu is er op één CD een map met een honderdtal foto's die 'n foutmelding geven: "jpeg error #52".
Dwz dat ik geen enkele foto kan openen (heb verschillende prog's geprobeerd). "

Gr Sjoerd

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Een of meerdere jpegs zijn beschadigd, dus gewoon je cdtje.

Wat heb je aan programma's al geprobeerd? Wel zo handig om dat even zo uitgebreid mogelijk te vermelden, zodat we niet met loze tips komen. Ik verplaats je topic even naar Software Algemeen, omdat ik denk dat het daar beter op zn plek is. Verder had je met [google=jpeg error 52] al heel veel kunnen vinden, neem daarover de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 23:34
Indien het beschadigde JPEG bestanden kun je proberen ze te converteren met een programma als Ghostscript.
Indien het puur leesfouten zijn en het de schuld van het CDtje zelf is, zul je moeten zoeken naar een recovery programma zoals GetDataBack of BadCopy.