Geluid gebrande DVD niet via surround set

Pagina: 1
Acties:

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:31

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Ik heb een DVD gedownload en deze op DVD gebrand nu krijg ik met geen mogelijkheid het geluid van deze DVD over mijn surround set. Het licht niet op de manier waarop de set is aangesloten want hij doet dit met alle andere dvd's wel, ook met muziek, me ps2, gewoon direct tv, etc. Het ligt dus echt aan mijn DVD.

Ik heb alle files netjes in de video_ts directory gezet en gebrand. Ik snap ook best dat ik niet kan verlangen dat het geluid via surround uit mijn boxen komt rollen maar als ik hem gewoon op all. channel st.zet dan zou dat geluid toch via me surround set moeten kunnen komen, maar niks lukt. hebben jullie misschien suggesties?

Overigens heb ik ook met dvd's van de videotheek wel is gehad dat ze niet surround waren maar dan toch kon ik via de optie "all. chann. st." het geluid via me surround set laten verlopen.

25 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:26
Hoe heb je de set aangesloten ?

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Ik heb een set bestaande uit 2 "onderdelen" 1 is me recorder jvc mrh-30 (uit me hoofd) en een home cinema met een receiver/versterker (weet niet welke, die met die staande boxen en 800W :D) .
Beiden staan middels een scart kabel in verbinding met me tv. Ik heb gister ook nog even een scartkabel tussen beiden gezet om te kijken of het zo wel werkt maar ook dan lukt het niet. Normaal doet altijd alles het via alle mogelijke manieren, maar dit is me eerste zelf gebrande en dan lukt het opeens niet.

Ik heb ook al zitten denken omdat ik wel weer me tv kanalen via de set kan laten lopen om te proberen een AV (videokanaal) te kunnen instellen als "gewone zender" dus bijvoorbeeld op kanaal 20 om maar wat te noemen. En zodoende dat de surround wel zou moeten werken want dan dupliceerd tie het geluid van de tv lijkt mij. Maar ja dat lukte me ook niet ff snel om een av kanaal heb geprobeerd te zoeken maar kon nergens me av kanaal op een normale zender krijgen.

Misschien goed om ook nog te vermelden is dat er wel gewoon geluid uit me tv komt met die dvd.

Verwijderd

Heb je wel een digitale kabel tussen de 2 componenten?

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Ja tussend de 2 componenten zit een digitale kabel. Had die scartkabel gewoon even "extra" geprobeerd.

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Kick,

Hoop echt dat iemand een oplossing hiervoor heeft zou graag de dvds die ik zelf brand ook via die set kunnen beluisteren al dan niet met of zonder surroundgeluid.

• Nebula M31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:36

Nebula M31

prutser op microschaal

Heb precies hetzelfde probleem met een gedownloade DVD die ik gebrand heb. Geluid is er via de TV wel maar de surroundset geeft geen enkele kick, terwijl verder altijd alles het erop doet. Ik heb ook een digitale kabel tussen de DVD en de versterker en de TV zit met scart op de DVD.

BTW de rest van mijn (gedownloade/gekopierde) zelfgebrande DVD doet het wel goed.

Edit: hebben we dezelfde download te pakken en is die gewoon brak?

[ Voor 9% gewijzigd door Nebula M31 op 14-10-2005 20:15 ]

Evolutionair Geneticus

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:46

Offtrack

Ondertitel

Misschien instellingen van de dvdspeler, dat hij enkel ac3 doorgeeft en niet pcm ofzo?

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Offtrack schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:33:
Misschien instellingen van de dvdspeler, dat hij enkel ac3 doorgeeft en niet pcm ofzo?
Ik heb dit probleem ook, de DVD lijkt over mijn (optische) digitale kabel alleen ac3 te versturen. Zet hem eens op Stereo of PCM oid... :)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

yepz dat is dus het probleem. Kijk eens goed wat je download. Veel dl shit is cam of ts en heeft vaak maar 2 kanaals pcm geluid. Dat komt omdat het een conversion is van een cam of vcd.

Simpel gezegd zet idd je output van de dvd op pcm en laat daarna je reciever er wat leuks van maken.

Ik ben recent alle Nikita delen aan het kijken. daar het je het zelfde probleem. Pak je ac3 2 kanaals krijg je ellende, Stuur je pcm uit en maakt er daarna neo 6 van heb je een heftige sound.

of te wel, tjek wat voor sound je donwload heeft en pas daar je settings op aan

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:17

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
kan je niet in je dvd speler gewoon iets instellen als digitaal RAW uitsturen (of alle streams ofzo)? alsin PCM in->PCM out en AC3 in->AC3 uit en DTS in->DTS uit... dat kan met mijn Yamada DVX-6600 (budget merk dus, wel MPEG4 :D) wel... lijkt me dat JVC dat ook kan toch?

Home Assistant Configuratie V&A

Pagina: 1