Toon posts:

Van NRG naar ISO werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een bestand van 1Gb met de extensie NRG. Nu heb ik geen DVD brander dus dit krijg ik nooit op CD. Heb al rond gekeken op het forum en heb met het programma 'nrg2iso' het bestand om gezet naar ISO. Dit werkte wel goed, want nu kan ik met winRAR wel in het bestand kijken. Dus alle bestanden zijn te zien en dat klopt tot zover ook wel.
Maar ik kan niks geen bestanden open. BMP, PDF, EXE bijvoorbeeld komen allemaal met meldingen van: Geen juiste indeling, bestand is beschadigd enz..
HTML en TXT bestanden staan de raarste tekens in.
Dus zo heb ik er nog niks aan.
Doe ik iets fout of gebruik ik niet het juiste programma.

Groeten van Datron

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom gebruik je geen NRG-compatible extractor? Als ik ga [google=NRG extractor] dan krijg ik er een aantal. Ik dacht overigens dat ultra-iso het ook wel kon. :)

ow en groeten hoeft al een tijdje niet meer ;)

[ Voor 29% gewijzigd door BtM909 op 12-10-2005 15:11 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

pak nero .. brand hem op een virtuele drive, en maak daar dan er een iso van

i

Iperf

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Mounten met Daemon tools, die ondersteund toch ook Nero Images.

If I can't fix it, it ain't broken.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Heb je uberhaupt al geprobeerd om het gewoon met Nero te branden op cd-rom?

Dat een image bestand groter is dan 700 mb is wil lang niet alles, zeggen, dus probeer eens dat :)

(en er is niet heel veel verschil tussen NRG en ISO, het zijn beiden een type image bestand, ISO is vaak wat gangbaarder, en NRG is het standaard imagetype wat bij Nero hoort ::)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:01

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ultra iso, winiso etc zijn programma's waar je de image mee kan converteren maar waarmee je de bestanden ook kunt extracten. Daarnaast kun je met een virtual drive programma bezig gaan zoals de eerder genoemde daemon tools.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het met Nero probeer dan komt nero met verschillende instellingen.
Imagetype; datamode 1, datamode 2 enz..
Als je dan verder klikt dan komt Nero met de melding dat de blocksize niet gelijk is aan de image lengte enz.
Hoe moet je dit dan verder oplossen?

Als ik dan op Ignore klik en de image recorder selecteer, dan zegt Nero ook dat het bestand te groot is. Mag maximaal 870 Mb zijn en hij is ruim 1000 Mb.

Heb even gekeken naar het programma UltraISO. Alleen mag ik in de shareware versie maar maximaal 300Mb opslaan. Ik kan met het programma al wel in het NRG bestand kijken en dan zie ik dus ook alle losse bestanden wel staan. Dus EXE, BMP,HTML, PDF, enz kun je allemaal zien. Maar als ik nu dubbel klik op een bestand dan kom hij weer met meldingen als: bestand heeft onjuiste indeling of: kan bmp bestand niet opbouwen. Het is dus weer niet te lezen net als op de manier met nrg2iso.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 23:10 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
t is al 3x aangehaald: Mount t image met deamontools of whatever....

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit heb ik onlangs ook nodig gehad. Deamontools (v 3.23 getest) ondersteunt naar mijn weten geen NRG. Je kunt bijvoorbeeld MagicISO gebruiken om de NRG om te zetten naar een normale ISO image.

edit:
Deamontools is wel ondertussen wat verder (v 3.47 momenteel). Deze ondersteunt wel NRG images dus. Shit nu moet ik rebooten :(

[ Voor 32% gewijzigd door Noork op 12-10-2005 23:57 ]

Verwijderd

Mijn versie van Daemontools ondersteund anders prima NRG images. TS probeert veel te moeilijk te doen. Gewoon het originele bestand mounten met Daemontools en klaar.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 23:56 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 23:53:
Mijn versie van Daemontools ondersteund anders prima NRG images.
De versie die Noork aanhaalde is dan ook al wat ouder. De meest huidige versie van Daemon Tools is 3.47 volgens de officiële site, en die is al meer als een jaar oud. ;)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal. Daar ben ik weer.

Ik ben aan de gang geweest met Daemaon tools, alleen werkt het nog niet goed.
Ik open het NGR bestand op de manier als hier beschreven en ga daarna naar deze computer en dan klik ik op de 'nieuwe' CD-ROM drive. Ik krijg nu een melding van: windows kan niet van deze schijf lezen. Deze is mogelijk beschadigd of de schijf is in een indeling die niet compatibel is met windows. Als ik met Daemon tools het omgezette bestand (omgezet met ngr2iso) in de ISO vorm open. Dan kan ik wel in de 'nieuwe' CD-ROM speler kijken. Alle bestanden zijn weer te zien en sommige BMP bestanden kan ik nu wel open. Alleen HTML, PDF enz. Nog steeds niet. De melding dat de indelingen onjuist zijn geeft hij niet meer. Maar hij doet het gewoon niet. Je krijgt in Acrobat reader helemaal niks en in Internet explorer komt: de bewerking is afgebroken enz.
Weet iemand hoe dit dan komt. Of moet ik verder nog iets instellen. Zou toch wel graag die HTML en PDFjes willen open. Daar gaat het net om

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
Is je image niet gewoon fooked?

Verwijderd

Topicstarter
Tja daar zat ik dus ook al aan te denken. Ik hoop natuurlijk van niet.
Dus als ik het op deze manier doe dan zou het moeten werken volgens jullie?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je zou eventueel ook IsoBuster kunnen proberen, kijken wat die er van maakt.
Pagina: 1