Toon posts:

Jullie mening videokaart keuze

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een nieuw MCE systeem aan het samenstellen en heb de keuze uit de volgende drie videkaarten. echter ben ik iemand die alleen naar het aantal mb's kijk maar dat wil niet altijd alles zeggen. en aangezien hier tweakers zitten die er heel veel verstand van hebben zou ik graag jullie mening weten.

ik wil er dus MCE NL 2005 op draaien en eventueel maar niet per se ook nog wel is wat spellen maar meer zoals F1 en PES. Geen shooters.

Welke kan ik het beste nemen en waarom volgens jullie.

AOpen FX5500, 256MB TV-out,DVI-I,AGP8x,retail: 63 euro
Sapphire ATI 9600PRO, 256MB TV-out,DVI-I,AGP8x,retail : 77 euro
Sapphire ATI 9250, 256MB TV-out,DVI-I,AGP8x,retail : 52 euro
Prijzen zijn incl. btw.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:13
Ik zou voor de 9600Pro gaan, deze presteerd het beste van alledrie.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Na enkele uren hier mezelf gek gelezen te hebben ben ik ff helemaal de weg kwijt. Ik wil een nieuwe video kaart kopen maar sta ff met m`n bek vol als ik al die +n en -n lees in al die topics.
Ik heb een p4 3.2 met 1 gig geheugen, en zoek een video kaart ( AGP ) voornamelijk om te gamen.
Prijs maakt niet zoveel uit als hij maar wel snel en goed is.
Iemand een goeie suggestie welke kaart ?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 20:35

KneoK

Not in a million lightyears

Als je geen spellen speelt zou ik voor de goedkoopste gaan, maar aangezien je zegt af en toe wel wat wil kunnen spelen ga ik inderdaad mee in de keuze voor een 9600Pro. F1 (als je de EA serie bedoeld) zal goed draaien op alledrie de kaarten, maar om nog wat over de houden voor andere spellen (je noemt PES) zou ik toch voor de "duurste" gaan.

Ennuh, Harry40 >>> Als geld geen rol speelt, waarom dan niet gewoon de duurste mainstream AGP kaart kopen ? X850XT-PE misschien ? Neem dan ook meteen de duurste uitvoering met passieve koeling en eventueel overclock garantie (zijn geloof ik wel fabrikanten die op bepaalde modellen voor een beetje extra doekoes een aardige OC garantie meegeven).
Is overigens wel een klein beetje topickaping. Als je d'r echt mee zit dan zou je een apart topic moeten starten, al geef ik je op deze manier niet veel kans op veel antwoorden.

[ Voor 48% gewijzigd door KneoK op 12-10-2005 15:27 ]

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Zeker voor de 9600 pro. Let wel op dat Sapphire diverse 9600 pro's heeft en ze niet allemaal op dezelfde snelheid draaien qua geheugen. Er is een LE versie die door Sapphire gewoon Pro wordt genoemd.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Verwijderd

Topicstarter
Jivecar schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:26:
Zeker voor de 9600 pro. Let wel op dat Sapphire diverse 9600 pro's heeft en ze niet allemaal op dezelfde snelheid draaien qua geheugen. Er is een LE versie die door Sapphire gewoon Pro wordt genoemd.
hoe kan ik daarachter komen want de gegevens hierboven heb ik alleen van de kaart
staat verder nergens LE of zo....

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:53
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:38:
[...]

hoe kan ik daarachter komen want de gegevens hierboven heb ik alleen van de kaart
staat verder nergens LE of zo....
Vragen om het exacte typenummer en vervolgens opzoeken op de Sapphire site.

Verwijderd

TS: Als het speciaal voor een media center pc is zou ik voor een Geforce6200 gaan, die kan passief gekoeld worden en heeft hardware mpeg versnelling :)
Hij presteert trouwens ook nog wel redelijk met games.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:53
Ziet eruit als een echte pro
Engine kloksnelheid 400 MHz
Geheugen kloksnelheid 600 MHz

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:46:
TS: Als het speciaal voor een media center pc is zou ik voor een Geforce6200 gaan, die kan passief gekoeld worden en heeft hardware mpeg versnelling :)
Hij presteert trouwens ook nog wel redelijk met games.
Zo'n passief gekoelde 6200 staat bij Alternate voor 65 euro. Da's inderdaad best n leuke GPU :) Ik denk dat die beter is dan de 5500 die hierboven staat.

[ Voor 8% gewijzigd door RSpliet op 12-10-2005 15:49 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Topicstarter
maar is ie ook beter dan de 9600 pro
hoe staat ie in verhouding met dat model want nu wordt ie vergeleken met de fx5500

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-12-2025
Als je PES wil doen, waarom geen 6600GT of zo? is niet zo veel duurder meer dan 9600PRO, maar met PES merk ik gigantisch veel verschil, van 648x480 low naar 1280x1024 high, en dan loopt ie nog soepeler

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-08 16:15
Voor een MCE zou ik sowieso voor een passief gekoelde videokaart gaan. Een MCE heeft niet veel nodig. Hardware mpegversnelling is leuk, maar ook niet echt nodig, maar ik denk dat je best die 6200 kan kopen, zoals hierboven reeds gezegd.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:31
Je kan de 9600 Pro ook passief koelen. Heb 'm ook (passief), met de Zalman Zm80 Survey
Misschien is die fan net een idee, bij goede air-flow niet echt nodig.
Let erop dat een kaart die je koopt iig DirectX 9 aankan, veel HTPC programma's lijken dat leuk te vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door onkl op 12-10-2005 15:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
die 6200 kaartjes zijn veelal 128 mb kaartjes
is ie dan nog steeds beter te noemen dan de 9600 pro
of zou ik dan echt voor een 256 mb versie moeten gaan

verder bestaan er in de 6200 versie ook PCIe kaartjes
is dat ook een optie of is dat gewoon helemaal niets
van deze modellen heb ik namelijk nog nooit iets mee gedaan

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-08 15:49

Krizzie

Progressive Music \o/

Mb's zeggen niks! :) Een 9800PRO met 128Mb fietst die 9600PRO met 256Mb er dubbel en dwars uit :)

Ik neem aan dat je budget rond de 100 euro zit?
Dan kun je misschien zoeken naar een Nvidia 6600(non GT) passief gekoeld :)

Geluidswolk

Verwijderd

Topicstarter
ik wilde gewoon een goedkoop videokaartje dus zat rond de 50 euro te kijken
maar je gaat al gauw vergelijkingen maken en dan is die weer net 10 euro duurder
en zo zit je al gauw weer op het dubbele
maar 75 vind ik toch wel de max op dit moment
moet wel leuk blijven

wat betreft dat die 9800 met 128 en 9600 met 256 mb, das logisch
is net als je een ferrari met 4 liter motor vergelijkt met saab 3L
ik bedoelde het dus ook onderling tussen de chips, niet in dezelfde serie.

Verwijderd

De 6200 is ook zeer gemakkelijk te unlocken naar een 6600 en dan de core overclocken naar 6600gt speeds. (is mij nu al bij 3 kaarten gelukt)
Als dat lukt heb je voor 75euro een kaartje die een 9800 eruit trekt :)

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:31
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:07:
ik wilde gewoon een goedkoop videokaartje dus zat rond de 50 euro te kijken
maar je gaat al gauw vergelijkingen maken en dan is die weer net 10 euro duurder
Ik weet niet of het "je ding" is, maar de meest fanatieke gamers zijn alweer een generatie kaarten verder, dus (o.a.) de 9600 en 9800's overstromen de diverse tweedehandsmarkten.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat die kaarten al een tijdje oud zijn
zelf had ik een fx5950 ultra maar vond ik overbodig
nu wil ik gewoon een nieuwe kopen die gewoon goed is en niet duur
ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste want over een tijd liggen die ook weer voor een prikkie in de winkel
ik wil gewoon een kaartje die een tijdje oud is en waarvan veel tweakers kunnen zeggen dat het een goed ding is en waarom. de prijs wil ik bewust beneden de 75 euro houden.

wat betreft dat je van een 6200 een 6600 kan maken die de 9800 eruit trekt klinkt overigens wel goed bij mij in de oren. alleen kan iemand mij vertellen hoe dat precies gaat of een link geven met een guide hiervoor. ik heb dit namelijk nog nooit gedaan en wil die kaart niet mollen op deze manier.
ander vraagje die automatisch bij mij te binnen schiet: is het niet zo dat wellicht de levensduur van die kaart korter wordt aangezien ie veel warmer zal worden en gewoon veel meer van 'm gevergd wordt. ik dacht namelijk dat het altijd zo'n zelfde verhaal was net als bij processors.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:11:
De 6200 is ook zeer gemakkelijk te unlocken naar een 6600 en dan de core overclocken naar 6600gt speeds. (is mij nu al bij 3 kaarten gelukt)
Als dat lukt heb je voor 75euro een kaartje die een 9800 eruit trekt :)
Wordt hij dan niet te warm in een MCE?

De Nvidia6200 in niet direct de beste kaart maar in elk geval nieuwer als bv de ATI9600. Hierdoor zal hij een aantal nieuwigheden habben die de oudere kaarten niet hebben. Als ja naar ATI kijkt ben je volgens mij beter af met een X300 (62Euro) of een X600 (80-90Euro) misschien zelfs een X700LE (met 85Euro iets boven je budjet maar toch een leuk kaartje), waarbij de X600 evenwaardig zal presteren als de 9600. Bij Nvidia hebben ze een 6200 (40 tot een 100Euro) of een 6600 (vanaf 100Euro)

De 6200 lijkt me wel en leuk kaartje voor je, ligt in je budjet maar zal wel nie veel voorstellen als game-kaart. Dat wil niet zeggen dat je niet kunt gamen (en omdat je wss je tv als scherm gebruikt, je geen hoge resolutie zal moeten halen) maar niet met alle eyecandy op max :9

Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor moederbord je hebt/gaat kopen. Wil je met PCI-Ex of ga je voor de (goedkopere?) AGP moederbordjes. PCI-Ex is sneller en meer toekomst gericht. Maar deze kaartjes halen nog niet eens alles uit een AGP8x dus de PCI-Ex zal al helemaal met zijn vingers gaan staan draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Het gamen is echt incidenteel. Gewoon elke dag een keertje PES, Fifa, GP4, F1 van EA. Eigenlijk niet echt veel meer want van shooters wordt ik gewoonweg duizelig. Was eerst zelfs zo erg dat ik na 20 minuten gewoon misselijk werd en bijna moest overgeven. (heeft niemand dat hier ook op het forum want ik heb nog nooit iemand meegemaakt die dit ook had ) Farcry heb ik dan nog wel omdat ik dat spel gewoon mooi vind maar doe 'm zelden. Dus dat wat betreft de tijd dat ik aan gamen spendeer.

Wat ik belangrijk vind is dat het MCE gebeuren goed loopt. Tegelijkertijd met die videokaart koop ik ook gelijk de PVR-MCE500 tuner met de remote en het beeld om mijn TV moet gewoon aardig goed te noemen zijn. Liefst moet die videokaart niet teveel geluid maken maar aangezien ik alles nog in mijn PIV 1.7 Ghz stop moet ik hierover niet teveel zeuren. Maar ben van plan om over een paar maanden een totale andere configuratie te kopen dan wil ik die videokaart natuurlijk wel meenemen daarin en dus is het gewenst dat het een degelijke is.

Andere bijkomstige vraag is of mijn MCE goed zal lopen met zo'n videokaart op mijn gewone breedbeeld TV. Heb in het verleden ( wel al 5 jaar geleden ) zo'n tv-viewer gehad waardoor het beeld van monitor ook op tv werd getoond maar die kwaliteit was dikke shit. Ik heb geen ervaring meer met hoe het er nu mee staat. Hoe zit dit qua resolutie in verhouding tot die videokaarten en mijn Tv.

Verwijderd

maar zal wel nie veel voorstellen als game-kaart.
Far Cry kan ik anders met mijn 6200@6600(gt) op 1280x1024 spelen met alle instellingen High / Ultra High met rond de 35fps gemiddeld. Ook alle andere moderne games (F.E.A.R demo, BF2) draaien prima met dit kaartje! En dat voor 119euro (paar maanden geleden, is nu rond de 75euro), nog nooit zo'n goede prijs/prestatie aankoop gedaan :) Ik heb wel de 256mb versie.

edit:
Andere bijkomstige vraag is of mijn MCE goed zal lopen met zo'n videokaart op mijn gewone breedbeeld TV.
Tv heeft een resulutie van iets van 576 x 480 pixels. Mijn 6200 geeft geen problemen met het weergeven van HDTV op een resolutie van 1920 x 1080... :z Over het MCE en TV-out gebeuren hoef je je dan ook geen zorgen te maken. (met alle moderne videokaarten niet trouwens)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 23:14 ]

Verwijderd

Eigenlijk niet echt veel meer want van shooters wordt ik gewoonweg duizelig. Was eerst zelfs zo erg dat ik na 20 minuten gewoon misselijk werd en bijna moest overgeven. (heeft niemand dat hier ook op het forum want ik heb nog nooit iemand meegemaakt die dit ook had ) Farcry heb ik dan nog wel omdat ik dat spel gewoon mooi vind maar doe 'm zelden.
Ja, dat heb ik ook. Alleen bij 1st person overigens. Komt denk ik omdat je gedesoriënteerd raakt in de donkere omgevingen door al dat gedraai om die monsters te raken. FarCry is daarentegen goed te doen, omdat dit allemaal vrij licht is. Met 3rd person heb ik er geen last van.

Het begon vroeger al bij de 1e Doom. Dacht dat het kwam omdat de graphics zo slecht waren, maar met Doom 3 is het net zo erg. Ik vermijd die spellen dan ook maar tegenwoordig.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 23:41 . Reden: typo ]

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 00:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

de 6200 unlocken naar 6600 en hij is al haast 2x zo snel, dan fietst ie de 9600 PRO er nog op zn sloffen uit...

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Dit is gewoon een 'welke kaart moet ik kopen'-topic. Die vraag is met een beetje zoekwerk en het lezen van wat reviews ook prima door jezelf te beantwoorden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.