Toon posts:

Corsair Flash Voyager - Plug&Play of drivers installeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heel het internet afgezocht opzoek naar een goede en betrouwbare flash memory stick/drive.
Mijn oog was gevallen op de Corsair Flash Voyager 512 MB (weet niet of 1GB nut heeft), aangezien hij in de meeste reviews (o.a. Toms Hardware) er als (een van de) beste uit komt.
Nu had ik hem al bijna gekocht tot ik op de frontpage van Tweakers bij de reacties op het artikel "USB flash drives onder de loep" las dat je altijd de drivers moet installeren om hem te benaderen en dat je er dus op een beveiligd netwerk niets mee kan.
In reviews had ik wel gelezen dat je voor de beveiligingsoptie de drivers altijd nodig hebt, maar voor gewoon gebruik had ik dat nog niet eerder gehoord.
Ik dus naar de Corsair website, en daar staat gewoon dat hij Plug&Play is onder Windows XP, 2000, ME, Linux 2.4 en later, Mac OS 9, X en later, en dat je voor Windows 98 drivers moet installeren.
Plug & Play lijkt me toch dat je hem direct kunt gebruiken op bijvoorbeeld Windows drivers (tenzij die ook niet installeren als het netwerk beveiligd is...zou dat het probleem zijn, dat hij altijd drivers nodig heeft?).

Wie heeft deze usb stick/drive in zijn bezit en kan me het antwoord geven... Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 14:29 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Praktisch alle usb sticks werken on the fly.
Dus geen drivers, zeker niet bij XP.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 02-03 20:49
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:27:
Wie heeft deze usb stick/drive in zijn bezit en kan me het antwoord geven... Alvast bedankt!
Mijn vriendin heeft de 256 Mb versie en die werkt gewoon zonder dat je iets extra's hoeft te installeren. Er zit een tooltje bij voor formatteren en partitioneren en inderdaad een driver voor Win98.