1 allinone printer, 2 computers met verschillend os... how?

Pagina: 1
Acties:

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-02 22:31

jvdb1975

tsja.........

Topicstarter
Heuj!

Sinds vandaag ben ik in het bezit van een all in one printer (scanner, printer).
Mijn linux machine staat altijd aan, mijn windows machine niet. Als ik op mijn laptop zit te werken wil ik af en toe een printje kunnen maken, maar ik heb weinig zin om dan iedere keer de computer aan te zetten. Iemand een idee hoe ik deze (usb) printer/scanner met 2 computers kan gebruiken?

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

USB switch een idee? :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Iejoor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-02 16:00
Als ik het goed begrijp is de windows bak je laptop? In dat geval zou ik zeggen, printer aan de linux bak en sharen mbv samba (niet heel ingewikkeld). Dat is er vanuitgaande dat je een netwerk hebt tussen de linux/windows bak. Anders is misschien een USB switch geen gek idee..

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02 08:19

Crazy-

Best life ever

belkin heeft mooie USB hubjes hiervoor.

1 printer, 2 pc's

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 10:18
aan linux bak hangen, en daarop CUPS installeren, een eventueel aan SAMBA hangen

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

Topicstarter
Nee, het is iets uitgebreider....... Er zijn 2 laptops(windows) en 2 computers(windows), 1 server(linux).
De computer en server staan in een mooie computerkast, bij de printer/scanner. Aangezien er een scanner inzit, is installeren op linux en sharen geen optie. Een switch lijkt me beter, maar bestaat er ook een automatische switch zonder dat ik via een knop of software moet switchen?

Verwijderd

Ik weet dat je van die switches heb dat je het kan kiezen met je toetsen board bijv. Alt Alt dan cijfer 1 t/m 4 en dan enter en dan ging die naar poort nr 1,2,3 of 4 was bestwel handig gezien de hub onder een tafel lag. ik weet niet meer van welk merk die was.

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

Topicstarter
Ja, maar dat is een handeling teveel. Als ik op de bank zit met mijn laptop, dan zit ik via het wireless netwerk. Dan heeft die toestencombinatie niet zoveel zin :(

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-02 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt alsof je een printserver nodig hebt :) De oplossing, je linux blik als CUPS printserver te gebruiken is al gegeven. WIl je dat niet, dan kun je altijd nog voor een losse USB printserver gaan.
En als je wireless zit, moet het volgens mij niks uitmaken, zolang je wired of wireless maar in hetzelfde segment zit :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

Topicstarter
Dat zou ik heel graag willen, maar het is een allinone printer. Dat betekent dat er ook een scanner ingebouwd zit. En voor zover ik weet kun je geen scanner via een printserver gebruiken.....

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Een printserver werkt niet omdat die een scanner niet kunnen sharen, zoals de TS al aangeeft. Ook linux met samba en cups gaat niet werken voor de scanner.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 18:04
Volgens mij is de beste oplossing een usb switch. Volgens mij deel je dat gewoon je all-in-one apparaat.

Deze switch bijvoorbeeld van Belkin. En volgens mij zit er geen switch op dus share je dus 1 app met 2 pc's op hetzelfde moment.

[ Voor 18% gewijzigd door Graham op 12-10-2005 16:12 ]

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

Topicstarter
Helaas, ook daar heb je software voor nodig, en ik zoek iets dat volautomatisch wertkt :)
Pagina: 1