netwerkbrug tussen wifi en ethernet

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gerardv87
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-04 17:01
Afbeeldingslocatie: http://img398.imageshack.us/img398/5723/prob20mp.gif

Hallo,

Het probleem staat hier boven ietwat verduidelijkt. Ik probeer een verbinding tussen computer 2 en internet te leggen maar het wil niet lukken. Ik heb op de computer waar die screenie is genomen al ene netwerkbrug gemaakt maar dan doet:

1) het internet het niet meer op de computer van de screenshot.
2) het ook niet op computer 2.

De switch is trouwens een 5 poort/s switch alleen voor lankabels bedoeld..

Hoe los ik dit op? kan het ook zonder netwerkbrug, dwz met andere software.?

Alvast bedankt!

- Gerard

p.s Ik ben niet van plan om extra routers enz te kopen, ik ben er heilig van overtuigd dat internet bij computer 2 aan kan komen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Gerardv87 op 12-10-2005 14:19 ]

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03 22:59

WPN

proxy software op de pc installeren met internet en het interne ip van die proxy pc invoeren bij de proxy instellingen van je andere pc

of een wireless router kopen
dan staat je internet dus 24/7 aan, en hoef je niet perse die andere pc OOK aan te hebben om met die ene pc te internetten

edit: na posten pas jouw PS gezien, het is wel mogelijk, maar houd dus wel in dat je altijd die ene pc aan moet hebben staan, om met de andere te kunnen internetten
qua verbruik gezien is het een stuk goedkoper om een router 24/7 aan te hebben dan een pc

[ Voor 32% gewijzigd door WPN op 12-10-2005 14:23 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Probeer deze handleiding eens door te lopen, wellicht helpt het je goed op weg :)

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
gadver, wat lopen jullie allemaal te kloten met proxy servers? Windows XP heeft zelf al een goede internet sharing ingebakken zitten. Eigenschappen van je internet verbinding opvragen en bij geavanceerd aanvinken dat je de verbinding wilt delen.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03 22:59

WPN

over gadver gesproken.... lol ICS
maar daarbij komt ook nog dat we niet weten of die andere pc ook windows heeft :P

maar ff kort opgesomt:

1) ICS (standaard in windows, maar persoonlijk slechte ervaringen mee)
2) PROXY SOFTWARE (goede ervaring mee, maar niet mn favourite)
3) ROUTER

opties 1 en 2 vereisen dat de pc met de internet connectie altijd aanstaat om te kunnen internetten met die andere pc, wat dus stroom slurpt als je daarop mierenneukt
met optie 3 kan je met bijde pc's internetten zonder dat je 1 van de 2 perse aan moet hebben staan, en slurpt ook minder stroom :D

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Gerardv87
bedankt voor alle hulp
ik denk dat het me wel gaat lukken!

• Gerardv87
hm het lijkt me toch best moeilijk, hoe tover ik dat ICS tevoorschijn?
Pagina: 1