Toon posts:

compaq smart array controller 3200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn compaq server is overleden. ik heb de controllerkaart overgezet in een pentium 3 p.c. om de gegevens van de externe disk-unit te kunnen benaderen. ik heb het hier over de proliant 3000 disk unit, met scsi schijven. de p.c. met windows 2000 server ziet de controller wel, ook de drivers zijn geinstalleerd, maar het lukt me niet de kaart te configureren met de command line utility van compaq. Bij hewlett packard zeggen ze dat het niet kan, maar ik vertrouw het niet helemaal. Ze willen mij graag een nieuwe server verkopen.
Mijn vraag: weet iemand of het uberhaupt mogelijk is deze kaart met disken aan de praat te krijgen op een niet compaq systeem? en zo ja, natuurlijk graag tips.

groet, jan

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

PMG -> OM

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:32
Je moet gewoon je SA3200 raid controller kunnen aansluiten op een ander systeem. Je hoeft daarna zelfs niet eens je schijven te herconfigureren. Als je dat nu moet doen, dan weet ik niet of je nog je data kan redden.

Gewoon je SA3200 overzetten in een ander systeem (mag zelfs ook een andere Smart Array controller zijn van Compaq). Alles met elkaar verbinden. Schijven aanzetten, Computer aanzetten. En een lokaal geinstalleerde windows met de goede drivers, kan daarna zo bij je data komen.

• megaman144
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01-2025

megaman144

waarom ik weet het niet

Maar je moet wel in zelfde volgorde de hd's aan sluiten

amd64 3000+ 939 9800@pro 19"tft G7muisie

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

Nee, de volgorde maakt niets uit. De Controller leest de data van iedere disk. DUS NIKS CONFIGUREREN want dan overschrijf je alle reeds aanwezige configuratie en ziet tie het als een nieuwe lege array....weg data..

Ik neem aan dat je er niet vanaf gaat booten? want op een ander systeem booten gaat niet lukken.

Ik betwijfel of je de controller op een niet Compaq/HP moederbord aan de praat krijgt. De controllers zijn voorzien van firmware die specifiek voor Compaq/HP is gemaakt en afgestemd op HP Moederborden.

Maar ja, niet geschoten is altijd mis.

[ Voor 34% gewijzigd door John2B op 19-10-2005 01:30 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:32
Ik neem aan dat je er niet vanaf gaat booten? want op een ander systeem booten gaat niet lukken.

Ik betwijfel of je de controller op een niet Compaq/HP moederbord aan de praat krijgt. De controllers zijn voorzien van firmware die specifiek voor Compaq/HP is gemaakt en afgestemd op HP Moederborden.
neen dit is niet zo. Een Smart Array Controller is gewoon een "normale" array controller en zal moeten booten vanaf ieder systeem. Je kan alleen niet smartstart gebruiken om deze te configueren.

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

Je hoeft volgens mij niets te configureren, alleen de juiste driver installeren. Config gegevens staan op de disk en worden door de controller uitgelezen.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Pagina: 1