Toon posts:

Geen internet op wireless connectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als volgt de situatie:

Ik heb een Thomson Speedtouch 500 series modem/wireless router staan, met daaraan (aan UTP-kabel) mijn pc (winXP) en aan een draadloze verbinding een Dell Inspiron 2200 laptop.

Op mijn pc werkt alles uitstekend, ik kan internetten enzo. IP-adres krijg ik automatisch van de router.
Op de laptop heb ik wel connectie met mijn draadloos netwerk (signaalsterkte: uitstekend) maar ik kan verder niets. Ik heb als instellingen IP automatisch verkrijgen. Ik kan echter niet internetten, als ik naar de eigenschappen kijk, stuurt ie wel steeds pakketten, maar ontvangt niets, ik kan niet pingen naar de router....

Wordt er een beetje gek van...

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Misschien aan de instellingen in mijn router? (weet nog dat ik vroeger, toen het wel in een keer werkte, niets hoefde in te stellen in mijn router...).

Vind het zo vreemd dat ik wel op het draadloos netwerk zit, maar niet kan pingen naar de router...

Firewalls enzo staan uit trouwens, dus daar ligt het niet aan...

Please help me!

Edit: zie ook dat de verbinding steeds wegvalt, iets dat ie vroeger (lees: voor ik opnieuw windows erop zette) niet deed, toen had ik gewoon een betrouwbare verbinding...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 14:13 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Krijg je wel gewoon een ip adres op je laptop? kan je pingen naar je router of een internet adres?

Verwijderd

Topicstarter
Mishmash schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:40:
Krijg je wel gewoon een ip adres op je laptop? kan je pingen naar je router of een internet adres?
Nee ik krijg geen ip-adres op mijn laptop. Dit zou 10.0.0.152 moeten zijn, dat was het tenminste vroeger...

Ik heb al geprobeerd om zelf deze waarde in te vullen, maar dat heeft niet het gewenste effect...

Ik kan ook niet pingen naar de router. Deze zit overigens op 10.0.0.138. Ik kan vanaf de pc wel pingen naar de router, en hem ook configureren via Internet Explorer...

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-04 08:31
Toevallig MAC-adres filtering aan staan?

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Verwijderd

Topicstarter
Vozze schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:46:
Toevallig MAC-adres filtering aan staan?
waar kan ik dat zien? In de instellingen van de router/modem?

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-04 08:31
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:48:
[...]

waar kan ik dat zien? In de instellingen van de router/modem?
Voor de Thomson Speedtouch 500 zou ik het niet weten, maar vaak is het een optie in het menu. Daarnaast kun je misschien kijken of je WEP toevallig ook aan hebt staan. Dit moet je dan ook instellen op je laptop.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu inderdaad WEP enabled, en ipv WPA---(nog wat) WEP aanstaan, en nou doet ie het!!!

Dank voor de hulp!
Pagina: 1