Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

composiet naar vga

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-11 10:29
ik heb hier got lopen afspeuren en met google lopen zoeken. maarkan niet vinden wat ik zoek. Ik heb namelijk een video recorder (met tuner = ab) en die wil ik gaan gebruiken om tv op me tft scherm te krijgen. op deze video-recorder zit een scart aanlsuiting. Deze heb ik op dit moment naar me receiver gezet, en die heeft een composiet beeld uitgang.

Nu zie ik alleen dure kastjes (van rond de 100 euro). Als ik zoiets koop, koop ik liever direct 1tje met tuner erin ... (heb ik ook al op onze slaapkamer). maar ik zocht eigenlijks een goedkopere oplossing. mag ook zelfbouw wezen (als iemand schema heeft)...

mijn pc

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:48

TheBorg

Resistance is futile.

• Rusky
kan dat ook van composiet naar vga?? zonder computer???

mijn pc

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 15:14
*nevermind, scheef gelezen.. :/

[ Voor 140% gewijzigd door Pakjebakmeel op 12-10-2005 14:03 ]

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dat is redelijk onmogelijk als zelfbouwprojectje: als je van vga naar rgb wil kan je nog es de vga-hardware zo schoppen dat 'ie het juiste signaal uitspuugt, aan een composite signaal kan je echter weinig configgen. Dat betekent dat je het signaal met gaan resamplen; in andere woorden: digitaal maken, elke 25Hz een pagina naar RAM schrijven, elke 60Hz een pagina lezen en analoog maken en dat naar je VGA-output sturen. Als je dat bedenkt is 100 euro nog niet eens zo heel duur...

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Rusky
das best wel jammer ... maar waar kan ik hier in nederland de goedkoopste convertor krijgen??? staan deze ook in de pricewatch??

mijn pc

Verwijderd

Sprite_tm schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:19:
..., aan een composite signaal kan je echter weinig configgen. Dat betekent dat je het signaal met gaan resamplen; in andere woorden: digitaal maken, elke 25Hz een pagina naar RAM schrijven, elke 60Hz een pagina lezen en analoog maken en dat naar je VGA-output sturen. Als je dat bedenkt is 100 euro nog niet eens zo heel duur...
VGA is altijd nog analoog he ;)

Maar ik zou zeker het niet zelf bouwen, je kunt beter idd een tv kaart kopen (ca €35) of een videokaart met video in erop.

• Rusky
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:59:
[...]

VGA is altijd nog analoog he ;)

Maar ik zou zeker het niet zelf bouwen, je kunt beter idd een tv kaart kopen (ca €35) of een videokaart met video in erop.
.... ja ... en dat lukt zonder pc ...

mijn pc

Verwijderd

ik denk dat je ondertitel genoeg zegt :)

dat is er gewoon niet, dus dromen mag.... maar het kost gewoon geld en zelf bouwen is niet echt een optie

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 13:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Heeft de scart van de video niet een rgb uitgang? RGB naar VGA is nog redelijk te doen zolang je monitor de refresh pikt. (zie ook eerder linkje van TheBorg)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Rusky
Janoz schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:50:
Heeft de scart van de video niet een rgb uitgang? RGB naar VGA is nog redelijk te doen zolang je monitor de refresh pikt. (zie ook eerder linkje van TheBorg)
en hoe kom je daar achter??? het is een al oudere aristona met een zwarte en een blauwe scart uitgang

[ Voor 7% gewijzigd door Rusky op 12-10-2005 16:19 ]

mijn pc

Verwijderd

Rusky schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:14:
[...]

.... ja ... en dat lukt zonder pc ...
Had je wel in je topicstart mogen melden dan ;) Als je het hebt over een tft scherm ga ik er wel vanuit dat je een computer hebt eigenlijk..

RGB testen is lastig. Heb je een tv in de buurt waarvan je weet dat ie RGB ondersteunt? Dan kun je nog met een volledig bedrade scart kabel wat proberen.

Over het algemeen, een SVHS videorecorder heeft bijna altijd RBG over scart, een gewone VHS vaak niet, maarja er zijn uitzonderingen.

• Rusky
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:25:
[...]

Had je wel in je topicstart mogen melden dan ;) Als je het hebt over een tft scherm ga ik er wel vanuit dat je een computer hebt eigenlijk..

RGB testen is lastig. Heb je een tv in de buurt waarvan je weet dat ie RGB ondersteunt? Dan kun je nog met een volledig bedrade scart kabel wat proberen.

Over het algemeen, een SVHS videorecorder heeft bijna altijd RBG over scart, een gewone VHS vaak niet, maarja er zijn uitzonderingen.
sorry ... had ik misschien even ter verduideliking moeten zeggen...
vroeger stond deze videorecorder wel op een computer als tv-tuner (op een asus deluxe met video-in)

mijn pc

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:33

J2S

Dit is wel een leuk kastje: http://www.spectravideo.c...oduct_id=367&category_id=
Niet echt goedkoop maar wel wat je zoekt (als ik het goed begrepen heb).

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

• Rusky
J2S schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 17:34:
Dit is wel een leuk kastje: http://www.spectravideo.c...oduct_id=367&category_id=
Niet echt goedkoop maar wel wat je zoekt (als ik het goed begrepen heb).
dit is wel de bedoeling ja ... alleen wilde ik als het kan ee normale convertor dus zonder romp slomp eromheen .... maar als dat niet kan ...
ik heb wel ervaring met de avermedia (ook zoiets als die link) met tuner en mogelijkheid om randapparatuur aan te sluiten.
Ik merkte wel met dvd afspelen dat je een gigantisch scherp beeld kreeg i.v.m. de normale tv .... toen ik dat zag wilde ik nooit meer een normale tv ...

mijn pc

Pagina: 1