Ik heb over bovenstaand plaatje een paar vragen namelijk:
- Zelf weet ik dat er tussen de root en child1 de AD database word gesynchroniseerd maar als die synchronisatie voltooid is krijgt child2 dan ook alle gegevens van child1 via, dus vanaf de root? Kunnnen alle gebruikers van child1 na de synchronisatie ook op de locatie van child2 inloggen?
- Hoe groot zijn de data blokken die iedere 15min worden verstuurd? Worden alleen de wijzigingen gesynchroniseerd? En blijven er data blokken verstuurt worden iedere 15min totdat de wijzigingen zijn gesynchroniseerd? Bv 2mb moet gesynchroniseerd worden dat zou dus 1 uur duren ?
Zelf heb ik al wat gezocht op GoT maar nog niet echt veel of dit onderwerp gevonden.
edit:
In het plaatje hierboven is er dus 1 DC per domein, maar wat als deze uitvalt ? Kan de gebruiker en de computer zich dan ook aanmelden op de forest root (zijn daar alle gebruikers gegevens aanwezig)? Zo ja, dat zou dan betekenen dat de forest root alle gegevens heeft. Verspreid de forest root ook weer alle gegevens naar alle andere DC's? Dus dan zou iedere DC/Forest Root gelijk aan elkaar zijn ? Dus allemaal even zware servers.
[ Voor 16% gewijzigd door perryodk op 12-10-2005 14:12 ]