Legale XP key 2x gebruiken na stelen -> problemen?

Pagina: 1
Acties:

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik vraag me het volgende af omdat ik soms stagiares op mijn bedrijf aanneem:

Ik heb een legale key op mijn XP. Indien zo'n knaapje nu besluit deze code op te schrijven en te gebruiken voor een eventuele illegale versie bij hem thuis of voor iemand op het internet.....wat zijn dat de consequenties voor mij?

m.a.w.....werkt mijn legale XP dan nog? krijg ik dan gedonder met microsoft of Brein? of iets dergelijks.......en hoe kan ik me hier het beste tegen beveiligen.

Het zal misschien al ontelbaar keer voorbij zijn gekomen.....ik kan echter niks vinden mbv de search....misschien gebruik ik de verkeerde steekwoorden.....maar ik kan (nog) niks vinden.

Wie kan me meer duidelijkheid verschaffen? Vind het namelijk best belangrijk.....en wil gewoon geen gedonder hebben met een of andere instantie.

Alvast bedankt voor de moeite.

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
je krijgt geen problemen met MS of brien. het enige dat kan gebeuren is dat je WinXP niet opnieuw kan installeren op je pc omdat de code te vaak gebruikt is.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Bartez
kunnen ze (microsoft/brein etc) of ikzelf wel achterhalen of mijn legale key ergens op het internet circuleert???? M.a.w......kan ik erachter komen of mijn key dubbel gebruikt wordt?

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-01 17:06
Mento schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:13:
je krijgt geen problemen met MS of brien. het enige dat kan gebeuren is dat je WinXP niet opnieuw kan installeren op je pc omdat de code te vaak gebruikt is.
volgens mij kun je ongelimiteerd xp's installeren op 1 code

het activeren kan maar 1 keer

...less is more

• SnoW
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 21:08
Ik denk dat je met één telefoontje aan Microsoft direct antwoord op je vraag hebt.

Tel.: 020-5001500

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:18

Coach4All

I'm a Coach 4 All

SnoW schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:16:
Ik denk dat je met één telefoontje aan Microsoft direct antwoord op je vraag hebt.

Tel.: 020-5001500
Klinkt alsof jij het antwoord weet en het dolgraag met ons wilt delen B)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
als je wilt weten of jouw code op het www circuleert, ram die code dan maar eens in google in.... kom je heeeel snel achter dan :)

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 15:22
volgens mij is het 020 5001005..

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
sarcast schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:33:
volgens mij is het 020 5001005..
Nee, Snow heeft het juiste nummer.
Je zal er geen gedonder mee krijgen, omdat jij de sticker en bewijs hebt.

Verwijderd

Als je key heel vaak gebruikt is om te activeren werkt het activeren via internet niet meer, maar dan kun je zonder problemen via de tel activeren. Kost wat meer tijd, maar werkt wel. Als jij gewoon de originele licentie code hebt in de vorm van een sticker of iets dergelijks kun je toch ook bewijzen dat het jouw key is.

• Bartez
en dat knaapje.....kan die aangepakt worden.....of kom ik er uberhaupt nooit achter dat hij eventueel een code gejat heeft.......

De reden dat ik dit vraag is namelijk dat ik het vermoeden heb dan een vroegere stagiare van me misschien de code een keer heeft overgeschreven......en vraag me dus af wat de consequenties voor beide partijen zijn.......en/of dat het niet echt een ramp is......heb het hem namelijk wel gevraagd....maar hij ontkende natuurlijk......vandaar.....

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Dat knaapje krijgt dezelfde problemen als hij. Alleen is die veel kans net niet dom genoeg om dan ook met MS te gaan bellen. Als het puntje bij't paaltje komt ben jij diegene die kan bewijzen dat't jouw sleutel is....
Pagina: 1