Toon posts:

[OL2003] Waar staan de account settings

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Domein met ca. 25 gebruikers, waarvan een aantal laptops. We maken gebruik van roaming profiles. We hebben geen MS Exchange of andere software voor email.

Wat ik wil:

Gebruiker A meld zich af met z'n laptop. Hierdoor wordt z'n lokale PST bestand gekopieerd naar een lokatie op de server. Dit om altijd een recente backup te hebben van alle e-mail. De laptop moet altijd lokaal de meest recente PST file hebben. Het mag ook niet mogelijk zijn om via een andere pc e-mail op te halen, maar.... wel bekijken.

Ik dacht dus slim te zijn, en in te loggen op een andere PC onder gebruikersnaam A, en vervolgens outlook te linken aan het PST bestand op de server. Daarna heb ik de account settings van deze persoon verwijderd. Hierna ben ik uitgelogged, waardoor het profiel geupdate wordt.

Vervolgens log ik aan met de laptop van gebruiker A, en ...gvd... zijn die account settings ergens aanwezig in het roaming profiel van de gebruiker. En tja...ik had ze verwijderd.... Dus moet ik de account settings weer aanmaken etc etc.

Ik wil graag een oplossing voor:

Ik wil via een registry setting of een batch bestandje of een GPO instellen dat wanneer gebruiker A inlogged via een andere PC dan z'n laptop, dat ie automatisch de PST van de server pakt en niet gaat zoeken naar een PST in z'n lokale profiel.

Heb trouwens al wel afgevangen dat gebruiker met twee pc's tegelijk in z'n e-mail kan. Wanneer de laptop aanlogt wordt via een simpele attrib +r de file op de server read-only en sluit outlook automatisch.

Nu wil ik graag weten waar de instellingen voor account settings ergens in het lokale profiel verstopt zitten. Dan kan ik daar wel een backupje van maken en via een omweg toch maken wat ik wil.

Hoop dat het duidelijk is wat ik wil..