Toon posts:

MSN wil niet aanmelden, alles al geprobeerd..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De MSN van een vriend werkt niet meer mee, hij zit nu al tijden op webmessenger. Hij gebruikt MSN 7.5, en 7.0 gebruiken maakte geen verschil. Als hij downgrade naar 6.5 en lager gaat MSN zeiken dat hij een nieuwere versie wil, dus dat was ook niks. Hij heeft geen MSN Plus!. Niet meer althans.

Zodra hij zich probeert aan te melden, zegt MSN onmiddellijk: "Het aanmelden is mislukt omdat de service tijdelijk niet beschikbaar is. Als hij kijkt bij verbindingen staat er ook dat er geen contact is met de MSN server.

De firewall (Sygate personal Firewall Pro) hebben we al vijftig keer gecheckt, zelfs als je hem gewoon helemaal uitzet maakt dat geen verschil. Hij gaat niet via een proxy. Hij heeft MSN al tachtig keer gereinstalleerd en dit keer hebben we hem ook gedesinstalleerd en alle vijfhonderdzesentachtig MSN dingen uit de registry geflikkerd om te kijken of dat verschil maakt, maar ook dat werkt niet.

Volgens z'n virusscan heeft hij geen virussen, wormpjes, hoaxes of wat dan ook. Spyware e.d. zijn al uitgeschand en weggeflikkerd.

Hij draait Windows XP Pro en heeft dan ook MSN Explorer. We hebben ook de registry-entry van MSN Explorer gewist om zo met een schone lei te beginnen, maar dat baatte ook niet. Hij wil MSN Explorer zelf niet verwijderen. Hij heeft kabel en gaat via een router, maar die router heeft hij al een jaar en MSN deed het daar altijd prima op..

Iemand een idee? :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 12:23 ]

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-01 17:06
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:17:De firewall (Sygate personal Firewall Pro) hebben we al vijftig keer gecheckt, zelfs als je hem gewoon helemaal uitzet maakt dat geen verschil. Hij gaat niet via een proxy. Hij heeft MSN al tachtig keer gereinstalleerd en dit keer hebben we hem ook gedesinstalleerd en alle vijfhonderdzesentachtig MSN dingen uit de registry geflikkerd om te kijken of dat verschil maakt, maar ook dat werkt niet.

Iemand een idee? :/
dat je dat allemaal bijhoudt... :9

kijk hier eens

[ Voor 42% gewijzigd door funk-e op 12-10-2005 12:23 ]

...less is more

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Doet Windows messenger het? Als die hetzelfde probleem heeft zou ik windows opnieuw installeren, en anders ook. Dat lost alles op :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gedaan, kwam niet veel nuttigs tegen. :/ Maar we hebben nu wel iets wat het misschien oplost.. Stand by...

Kijk, dit is nou echt tweakers he. Ik post iets, helemaal hopeloos, en de komende vijf minuten heb ik (nouja, We in dit geval) zelf het antwoord al gevonden. We misten gewoon wat dll's... -_- Gezeik.

Toch bedankt. :P

• funk-e
Hier misschien?
Bedankt dat je contact opneemt met MSN Messenger.
We zijn bekend met het probleem dat je beschrijft, en we kunnen je hiervoor de volgende oplossing aanbieden.
Indien je onlangs de laatste versie van MSN Messenger (7.0.0777) hebt geïnstalleerd, kan het zijn dat je nu een van de volgende problemen ondervindt:
1. Je ontvangt de Probleemoplosser in beeld als je probeert aan te melden.
2. Je ontvangt de foutmededeling dat je geen Internet Verbinding hebt en je daarom niet aan kunt melden.
3. Je ontvangt een andere foutmelding bij het aanmelden.
Dit kan gebeuren om de volgende redenen:
1. Je hebt een firewall progamma dat de toegang tot Messenger beperkt
2. Je hebt een foute proxy-instelling
3. Je opgeslagen aanmeldingsnaam en wachtwoord zijn niet correct
Probeer de volgende stappen om het probleem op te lossen:
1. Wanneer je de foutmelding “Aanmeldingsnaam bestaat niet of wachtwoord is onjuist” ziet, ga dan naar stap 6. Probeer na elke voltooide stap je weer aan te melden bij Messenger.
2. Als je een firewall van bijvoorbeeld Norton of ZoneAlarm gebruikt, zorg er dan voor dat je firewall is ingesteld op het toestaan van MSN Messenger. Indien je net MSN Messenger geinstalleerd hebt, wijzig of herconfigureer de firewall dan zodat deze de nieuwe versie van MSN Messenger herkent en accepteert. Als je niet zeker weet hoe je dat moet doen dan verwijzen we je naar de instructies van het betreffende progamma.
Opmerking: MSN Messenger kan je meestal vinden op: C:\Program files\MSN Messenger \msnmsgr.exe
3. Indien je van Windows XP gebruik maakt, leeg dan de DNS cache.
- Klik op 'Start' en vervolgens op 'Run'. Typ (zonder de “aanhalingstekens”):
"cmd" en klik op OK.
- Typ achter de command-prompt: "ipconfig/flushdns" en klik vervolgens op Enter.
- Probeer vervolgens opnieuw aan te melden bij MSN Messenger.
4. Pas je proxy-instellingen aan. In Messenger:
Ga naar Extra – Opties en controleer of op het tabblad 'Verbinding' het selectievakje 'Een proxyserver gebruiken' wel is uitgeschakeld.
Omdat slechts weinig proxyservers dit vereisen, moet je deze optie alleen inschakelen als je daarom wordt gevraagd door je netwerkbeheerder.
In Internet Explorer:
- Klik in het menu "Extra" van Internet Explorer op "Internet-opties".
- Klik op het tabblad 'Verbinding'.
- Klik op 'LAN instellingen'.
- Verwijder het vinkje uit het vakje voor 'Autmatisch instellingen detecteren'.
- Klik op 'OK' om je instellingen te bewaren en klik vervolgens weer op 'OK'.
5. Registreer opnieuw de DLL's die mogelijk een conflict opleveren met MSN Messenger. Volg de onderstaande stappen die betrekking hebben op het besturingssysteem dat je gebruikt:
Voor Windows XP/Windows 2000:
- Klik op 'Start' en vervolgens op 'Run'.
- Typ in: “%windir%\system32\REGSVR32 softpub.dll initpki.dll wintrust.dll” (zonder aanhalingstekens) en klik vervolgens op Enter.
Voor Windows 98/ME:
- Klik op 'Start' en vervolgens op 'Run'.
- Typ in: “%windir%\system\REGSVR32 softpub.dll initpki.dll wintrust.dll” (zonder aanhalingstekens) en klik op Enter.
Opmerking: Je zal nu drie pop-windows zien waarin gemeld wordt dat de commando's succesvol uitgevoerd zijn (DllRegisterServer in file name succeeded.). Dit kan enkele seconden duren; wacht tot je alle drie de meldingen hebt ontvangen voordat je verdergaat.
6. Start MSN Messenger, maar meldt je niet aan.
- Klik op ‘Bestand’ en dan op’Aanmelden’
- Typ je volledige aanmeldingsnaam en wachtwoord in het .NET Messenger aanmeldscherm
- Vink de optie “Sign me in automatically” aan om MSN Messenger in te stellen voor automatisch aanmelden.
- Klik OK

We zouden het buitengewoon waarderen als je ons kon laten weten welke van de bovenstaande punten je probleem opgelost heeft. Echter, als je probleem nog niet is opgelost, beantwoord dit bericht dan met de volgende informatie:
- Wat is de exacte foutmelding en aanmeldingsfoutcode (zoals bijv. 81000301) die je ontvangt?
- Indien je Windows XP gebruikt, heb je onlangs nog security updates gedownload?

We hopen je met deze informatie van dienst te zijn geweest, maar laat het ons alsjeblieft weten als je nog vragen hebt.
Onze excuses voor het ongemak, en bedankt voor je geduld.

Met vriendelijke groeten,
Robert MSN Messenger Support Team

...less is more

• funk-e
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:25:
Heb ik al gedaan, kwam niet veel nuttigs tegen. :/ Maar we hebben nu wel iets wat het misschien oplost.. Stand by...

Kijk, dit is nou echt tweakers he. Ik post iets, helemaal hopeloos, en de komende vijf minuten heb ik (nouja, We in dit geval) zelf het antwoord al gevonden. We misten gewoon wat dll's... -_- Gezeik.

Toch bedankt. :P
1e antwoord op google :o ;)

...less is more

Pagina: 1