Houdoe
Een beetje zelf zoeken zou geen kwaad kunnen, niet? Wat heb je zelf al geprobeerd?
Naar wat ik me herinner kan je deze Powermac in elk geval uitrusten met de oude Airport kaart, maar zeker weten doe ik het niet... Kijk anders eens op Lowendmac.com
Naar wat ik me herinner kan je deze Powermac in elk geval uitrusten met de oude Airport kaart, maar zeker weten doe ik het niet... Kijk anders eens op Lowendmac.com
Liege, liege, liegebeest!
In de PowerMac G3 Blue and White zit geen Airport slot, dus een draadloze kaart van Apple zal niet lukken.
Er zijn echter wel andere oplossingen; de meest recente oplossing is de Sonnet Area Extreme PCI, echter waar deze in NL verkrijgbaar is en voor welke prijs, weet ik niet.
Een andere oplossing is op zoek naar een Belkin PCI kaart; er was een model wat gewoon in de Mac werkte en gezien werd als een interne Airport kaart van Apple. Wel alleen 11Mbps (dacht ik), ik heb er een in een PowerMac G4/400 PCI gehad; wel onder Mac OS X 10.2.8 'Jaquar' (ik weet dus niet hoe het ziet met 10.3 'Panther' en 10.4 'Tiger', of het daar ook onder werkt).
Model van die kaart zou ik even moeten opzoeken... Model F5D7000 dus
Er zijn echter wel andere oplossingen; de meest recente oplossing is de Sonnet Area Extreme PCI, echter waar deze in NL verkrijgbaar is en voor welke prijs, weet ik niet.
Een andere oplossing is op zoek naar een Belkin PCI kaart; er was een model wat gewoon in de Mac werkte en gezien werd als een interne Airport kaart van Apple. Wel alleen 11Mbps (dacht ik), ik heb er een in een PowerMac G4/400 PCI gehad; wel onder Mac OS X 10.2.8 'Jaquar' (ik weet dus niet hoe het ziet met 10.3 'Panther' en 10.4 'Tiger', of het daar ook onder werkt).
Model van die kaart zou ik even moeten opzoeken... Model F5D7000 dus
Volgens mij stond er ook nog een stuk over PCI Wireless kaarten op xlr8yourmac, wellicht dat je daar wat meer info vind.Dwight Early
With respect to Kjell Johannessen's question, the Belkin F5D7000 PCI card is OSX compatible w/Apple's drivers. I don't know if the F5D7001 PCI card is compatible. I'm using two of the F5D7000 PCI cards which use the F5D7010 PCMCIA card. This card use the BroadCom chipset which is the same as Apple's AirPort cards.
So, if your PCI card is the F5D7000 model, then I know it works straight out of the box.
[ Voor 35% gewijzigd door naaa op 22-10-2005 17:40 . Reden: bla di bla; MSN op je mobiel }:o ]
Over WEP nog, als je een Wireless kaart krijg die gewoon samen werkt met de Airport software, zou het gewoon moeten werken:
Van de Apple site, had je ook nog wel kunnen bedenken.Security
Wi-Fi Protected Access? (WPA)
Wireless security (WEP) configurable for 40-bit and 128-bit encryption
MAC address filtering
NAT firewall
Support for RADIUS authentication
802.1X, PEAP, LEAP, TTLS, TLS