Ben nu al een paar dagen bezig met een nieuwe kernel, maar het wil niet lukken.
Heb met apt-get de kernel source versie 2.6.8 gedownload. Vervolgens "make menuconfig" en alles goed ingesteld (ext3 ingebakken in de kernel). Daarna "make dep clean bzImage modules modules_install" en de kernel image naar /boot/ gemoved, mkinitrd gedaan en in de grub aangepast.
Bij het booten gaat het fout na initrd-tools: 0.1.81.1:
Ik denk dat het aan de mkinitrd ligt, maar wat kan ik daarmee fout hebben gedaan?
Heb met apt-get de kernel source versie 2.6.8 gedownload. Vervolgens "make menuconfig" en alles goed ingesteld (ext3 ingebakken in de kernel). Daarna "make dep clean bzImage modules modules_install" en de kernel image naar /boot/ gemoved, mkinitrd gedaan en in de grub aangepast.
Bij het booten gaat het fout na initrd-tools: 0.1.81.1:
code:
1
2
3
4
5
| FATAL: Could not load /lib/modules/2.6.8/modules.dep: No such file or directory FATAL: Could not load /lib/modules/2.6.8/modules.dep: No such file or directory pivot_root: no such file or directory /sbin/init: 432: cannot open dev/console: no such file Kernel panic: Attempted to kill init! |
Ik denk dat het aan de mkinitrd ligt, maar wat kan ik daarmee fout hebben gedaan?