[XP] LPT Netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 19:43
Goed, ik heb een LPT netwerk (dus via een nullmodem printerpoort kabel) aangesloten tussen een laptop en workstation. Ze draaien allebei XP. Ik heb netjes een directe paralelle verbinding gemaakt met de wizard. Ook de laptop kan inloggen op de workstation. Alleen, ik heb geen idee hoe je mappen deelt (normaal dmv. rechterknop -> sharing, maar dat is niet te benaderen vanaf de laptop).

Ook hoe kan ik internet delen op de workstation. Dit doe je normaal door de rechterknop en dan ICS in te stellen op welke verbinding je hem wilt sharen. Dit doet hij dus nu ook niet, misschien omdat alles over de LPT poort loopt? Beide apparaten hebben wel netjes een IP.

Of hoor ik misschien 3rd party software te installeren?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat bedoel je met 'Is niet te benaderen'? Staat die optie er niet bij? Krijg je een foutmelding? Lukt het niet? :)

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 19:43
als ik vanaf mijn laptop de host pc probeer te pingen of te benaderen met \\ kan hij die niet vinden.

-edit.. na lang proberen ben ik overtuigt dat windows dat niet kan. Nu mijn vraag welke ICS programma's kunnen wel delen met de Paralelle poort? Net WinGate geprobeerd, maar die kon dat niet.

[ Voor 50% gewijzigd door Don3k op 12-10-2005 16:23 ]