eys
,
Ik heb waarschijnlijk zo een makkelijke vraag maar kan echt nergens een goed antwoord vinden, en hoop dat iemand hier mij een tip kan geven over het volgende probleem.
Ik moet voor school een php forum als opdracht schrijven en het lukt allemaal wel goed en aardig. Nou heb ik alleen 1 klein ding dat me stoort en dat zijn de titels boven elke topicpagina, want deze haal ik op met een while, zo dus:
Het werkt natuurlijk, maar ik zoek iets zodat ik zonder een while 1 waarde uit 1 rij van 1 tabel krijg, supersimpel zou je zeggen!
Het lukt me echt alleen niet, en kan ook nergens een voorbeeld vinden (zelfs php.net geen resultaat). Ik hoop dat iemand mij kan vertellen of het uberhaupt wel kan, en zo ja natuurlijk hoe.
wat had ik al geprobeerd, dit soort dingen:
Ik heb waarschijnlijk zo een makkelijke vraag maar kan echt nergens een goed antwoord vinden, en hoop dat iemand hier mij een tip kan geven over het volgende probleem.
Ik moet voor school een php forum als opdracht schrijven en het lukt allemaal wel goed en aardig. Nou heb ik alleen 1 klein ding dat me stoort en dat zijn de titels boven elke topicpagina, want deze haal ik op met een while, zo dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| $result = mysql_query(" SELECT Subject FROM Topics WHERE TopicId = $id "); if(mysql_num_rows($result) >= 1) { while ($row = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC)) { { echo '<h2>' . $row[0] . '</h2>'; } } |
Het werkt natuurlijk, maar ik zoek iets zodat ik zonder een while 1 waarde uit 1 rij van 1 tabel krijg, supersimpel zou je zeggen!
wat had ik al geprobeerd, dit soort dingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| $row = mysql_fetch_array($result) echo $row[0]; // werkt niet echo $result->Subject; // moest toch wat echo $result[0]; // niets mog baten! |