2600 niet meer Oc na BIOS update...

Pagina: 1
Acties:

• danielsrje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik heb hier een XP 2600 op een Asus A7V600 bordje. Heb er een hele tijd mee op 2.3 Ghz gezeten tot vorige zomer, toen werd de boel een beetje te warm (zit hier op een zolderverdieping :( ), dus teruggezet naar standaard en eigenlijk beetje vergeten :Z
Nu wilde ik laatst de snelheid weer wat opschroeven, maar de hele PC begint dan te muiten. Of hij loopt in de post-boot vast, of hij start spontaan opnieuw op na een paar minuten XP gedraaid te hebben.
Volgens mij is het enigste dat er aan veranderd is in de tussentijd de BIOS versie. Nu wil ik wel weer een oudere BIOS erin zetten (deed het ook prima, waarom eigenlijk die update er overheen gezet 8)7 ) maar ik weet niet meer welke versie dat was...

Dus de vraag: kan dit hele gedoe aan de BIOS versie liggen of is er iets 'gesleten' oid?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mischien is het intern geheugen versleten... draai memtest eens een nachtje

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-01 11:26

Thandor

SilverStreak

Probeer eens de 'Optimized defaults' in het in te laden :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Als je een processor gedurende langere tijd overklokt kan hij best slijten. Ik heb ook een oude Celeron-366 die echt jarenlang zonder problemen op 550 heeft gelopen, zonder voltageverhogingen en zonder hoge temperaturen. Toch werd hij op een gegeven moment instabiel en nu wil hij met geen mogelijkheid hoger dan 458 (83 MHz FSB). Ook al gooi ik het voltage zo hoog als het BIOS toelaat, niets. Werkelijk alles geprobeerd. Ik moet het er maar gewoon op houden dat hij echt beschadigd is geraakt.

After all - overklokken hoort natuurlijk niet zo. :P

• danielsrje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik blijf het toch raar vinden.

Wel een tijdje last gehad van geheugenfouten onder XP, memtest kon niks vinden en ook geen last meer van sinds update naar SP2 (zat zeker bitje scheef in de Registry of zo).
En een processor verslijten ... ? Heb er wel eens eentje stuk gehad (toevallig ook een Celeron) maar slijten dat-ie niet meer wil overclocken? Nou ja, zo leer je nog eens wat 8)