[Midi] alleen midi-in aangesloten - werkt niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Lieden,

Ik ben sinds afgelopen weekend de bezitter van een Evolution MK-125 midi-keyboard / controller :)
Na wat problemen met de bij de MM gekochte adapter (DOA :( ) en het kopen van een nieuwe, krijg ik dus met geen mogelijkheid verbinding via mijn midi-kabel.
Het is zo'n fijne kabel met een optocoupler (joystick-poort) en een midi IN en -OUT. Midi IN zit op de midi OUT van mijn keybopard - dat is volgens mij ok :)
Ik heb Reason 3 geprobeerd, Cubase SX, en nog een aantal andere midi-progsels die je extern aan kunt sturen. Ze zien allemaal mijn midi-apparaten wel (heb een audigy 2 OEM) en zelfs ASIO gaat goed, maar verbinding krijgen of een synth bedienen, ho maar :( En ik wilde zo graag met midi beginnen :'(
De midi-kabel die ik had gekocht gaat terug voor een andere (pruts MM :( ), maar mijn vraag aan jullie is of als je met een joystick poort werkt, je zowel je midi-in als out aangesloten moet hebben. En zo ja, hoe je bij gebrek aan een midi IN connector op je keyboard dit probleem op kunt lossen (dongle :? )

Of zit het in mijn midi-instellingen? Midichannel staat standaard op 1, en ik heb in Reason bijna alle drivers al geprobeerd...maar ik kan gewoon niet uitsluiten of het doet wat het moet doen. Ook heb ik een progsel genaamd "miditest" gedownload, maar die krijgt ook niks door :(

Help anyone?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:08
Op mijn kabel moet ik de Midi-in stekker op de midi-in van mijn soundmodule aansluiten... Al geprobeerd de andere stekker in te pluggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Nee, het is voldoende om te zorgen dat er een signaal van het keyboard naar de pc wordt gezonden. Dus de midi-in kabel op de midi-out van het keyboard
Als dat niet werkt, doe je ergens softwarematig iets fout.
Voeg me maar toe op msn, of icq, ik kan je waarschijnlijk wel helpen.

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Andere stekker heb ik geprobeerd, dat werkte ook niet. Ik ga zoals gezegd vandaag de midi-connector terugbrengen naar de MM en ergens een andere proberen te pakken te krijgen, kijken of dat wel wil.
@Phase-Shifter: ICQ heb ik niet, MSN zou kunnen, maar dan streven we denk ik het doel van ons mooie forumpje voorbij, dus liever de discussie hier houden. Hoe meer meedenkers hoe liever :)
Maar bedankt voor het aanbod, wellicht dat ik er op een later tijdstip alsnog op inga of in moet gaan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 19:19
Installeer eens MIDI-OX (gratis progje) en kijk eens of je uberhaupt wel een midi signaal binnen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
OverSoft schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 11:53:
Installeer eens MIDI-OX (gratis progje) en kijk eens of je uberhaupt wel een midi signaal binnen krijgt.
Ga ik even zoeken, maar zal vanavond worden, ik zit nu op mijn werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107248

Misschien een beetje laat, maargoed.

Ik zit zelf ook wel es te rammen op een midikeybord, maar daarbij plug ik alleen de midi out in, de andere kabel bungelt er maar wat bij.
Dus: Gameport->kabeltje->midi out->keybord
Het lijkt me dat er ergens een instellingsprobleempje is in het programma.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
OK, ik ben er uit :)

Ik ben vanmiddag langs een grote muziekwinkel in R'dam geweest, en heb daar een USB midi interface gekocht. Die jongen daar vertelde me dat hij continue mensen met zo'n kabel als ik had (oude meuk is alweer terug bij de MM) zag terugkomen, en dat USB gegarandeerd werkte. Gelukkig voor mij had hij gelijk :)
USB midi interface (MIDI-mate, voor degene die het wat zegt) er in geplugt, werd meteen herkend, en draaide ook meteen. Reason draait als een tierelier. Ben d'r nu lekker mee aan het experimenteren :Y)

Sommerend voor degenen die het zelfd probleem ondervinden: midi-joyctick kabels functioneren met heel erg veel moeite misschien onder XP. Bespaar jezelf de moeite en de ellende van een veel te dure (EUR 20 of meer) midi/joystick kabel en koop een USB interface. Een goede muziekzaak heeft hem, en voor iets minder als 40 euro ben je zo blij als een kind :)

Overigens wel jammer dat mijn keyboard zijn voeding wel kan betrekken van de MIDI-poort, maar dat helaas via de USB-interface niet doet, maar dat terzijde ;)

Dank voor de hulp allen _/-\o_

Pagina: 1