Allen,
Na behoorlijk wat gezoek en geprobeer kom ik nog steeds niet tot een werkende (recent) aangeschafte Fritz! ISDN v2 kaart in combinatie met Asterisk.
Voor zover ik kan zien staat mijn Fritz kaart goed geinstalleerd. Hoewel Kudzu hem niet zag staat hij wel in de sysconfig/hwconfig als zijnde geinstalleerd. Er is een vrije ISDN lijn op aan gesloten en dat nummer is bekend. Ik probeer op dit moment alleen inkomende call op dat ISDN nummer door te sturen naar de Softphone op mijn PC. De softphone is goed geinstalleerd en registreert correct op de Asterisk.
Standaard heeft Asterisk de i4l driver geinstalleerd, allereerst zou ik het hier graag werkend op krijgen vooraleer over te stappen op de CAPI driver tenzij dit veel makkelijker is.
Ervarings niveau in linux is beginnend, Asterisk ook maar heb wel ervaring met het aanpassen van .conf files en heb all succesvol telefoons kunnen laten bellen onderling incl voicemail. De volgende stap is nu de koppeling naar PSTN.
Extra info:
[chan_modem.so] => (Generic Voice Modem Driver)
== Parsing '/etc/asterisk/modem.conf': Found
== Loading modem driver chan_modem_i4l.so => (ISDN4Linux Emulated Modem Driver)
Hij laad de driver dus correct.
HWconfig:
class: OTHER
bus: PCI
detached: 0
driver: hisax_fcpcipnp
desc: "AVM Audiovisuelles|Fritz!PCI v2.0 ISDN"
vendorId: 1244
deviceId: 0e00
subVendorId: 1244
subDeviceId: 0e00
pciType: 1
Een modprobe hisax_fcpcipnp geeft geen foutmelding maar ook geen andere meldingen.
In messages:
Oct 12 11:36:53 localhost kernel: HiSax: Card 1 Protocol EDSS1 Id=fcpcipnp0 (0)
Oct 12 11:36:53 localhost kernel: HiSax: DSS1 Rev. 1.1.4.1
Oct 12 11:36:53 localhost kernel: HiSax: 2 channels added
Oct 12 11:36:53 localhost kernel: HiSax: MAX_WAITING_CALLS added
Oct 12 11:36:53 localhost kernel: hisax_fcpcipnp: found adapter Fritz!Card PCI v2 at 00:14.0
Als ik in de modem.conf naar het device /dev/ttyI0 en 1 wijs dan geeft hij aan dat deze niet bestaat, wanneer ik asterisk na de modprobe opstart geeft hij geen foutmeldingen meer, dus ik neem op dit moment aan dat de kaart goedwerkt en Asterisk hem ziet.
Hoe zie ik trouwens wel interface er gekoppeld is aan mijn ISDN kaart?
Heeft iemand ervaring met deze kaart icm Asterisk en wil die delen of heeft iemand misschien zelfs een werkende modem.conf die hij wilt delen...zelfs een hint in de goede richting zou ik zeer op prijs stellen.
Alvast bedankt!
Na behoorlijk wat gezoek en geprobeer kom ik nog steeds niet tot een werkende (recent) aangeschafte Fritz! ISDN v2 kaart in combinatie met Asterisk.
Voor zover ik kan zien staat mijn Fritz kaart goed geinstalleerd. Hoewel Kudzu hem niet zag staat hij wel in de sysconfig/hwconfig als zijnde geinstalleerd. Er is een vrije ISDN lijn op aan gesloten en dat nummer is bekend. Ik probeer op dit moment alleen inkomende call op dat ISDN nummer door te sturen naar de Softphone op mijn PC. De softphone is goed geinstalleerd en registreert correct op de Asterisk.
Standaard heeft Asterisk de i4l driver geinstalleerd, allereerst zou ik het hier graag werkend op krijgen vooraleer over te stappen op de CAPI driver tenzij dit veel makkelijker is.
Ervarings niveau in linux is beginnend, Asterisk ook maar heb wel ervaring met het aanpassen van .conf files en heb all succesvol telefoons kunnen laten bellen onderling incl voicemail. De volgende stap is nu de koppeling naar PSTN.
Extra info:
[chan_modem.so] => (Generic Voice Modem Driver)
== Parsing '/etc/asterisk/modem.conf': Found
== Loading modem driver chan_modem_i4l.so => (ISDN4Linux Emulated Modem Driver)
Hij laad de driver dus correct.
HWconfig:
class: OTHER
bus: PCI
detached: 0
driver: hisax_fcpcipnp
desc: "AVM Audiovisuelles|Fritz!PCI v2.0 ISDN"
vendorId: 1244
deviceId: 0e00
subVendorId: 1244
subDeviceId: 0e00
pciType: 1
Een modprobe hisax_fcpcipnp geeft geen foutmelding maar ook geen andere meldingen.
In messages:
Oct 12 11:36:53 localhost kernel: HiSax: Card 1 Protocol EDSS1 Id=fcpcipnp0 (0)
Oct 12 11:36:53 localhost kernel: HiSax: DSS1 Rev. 1.1.4.1
Oct 12 11:36:53 localhost kernel: HiSax: 2 channels added
Oct 12 11:36:53 localhost kernel: HiSax: MAX_WAITING_CALLS added
Oct 12 11:36:53 localhost kernel: hisax_fcpcipnp: found adapter Fritz!Card PCI v2 at 00:14.0
Als ik in de modem.conf naar het device /dev/ttyI0 en 1 wijs dan geeft hij aan dat deze niet bestaat, wanneer ik asterisk na de modprobe opstart geeft hij geen foutmeldingen meer, dus ik neem op dit moment aan dat de kaart goedwerkt en Asterisk hem ziet.
Hoe zie ik trouwens wel interface er gekoppeld is aan mijn ISDN kaart?
Heeft iemand ervaring met deze kaart icm Asterisk en wil die delen of heeft iemand misschien zelfs een werkende modem.conf die hij wilt delen...zelfs een hint in de goede richting zou ik zeer op prijs stellen.
Alvast bedankt!
[ Voor 38% gewijzigd door Raenius op 12-10-2005 12:36 . Reden: Extra info toegevoegd. ]
http://www.catalogged.net/