Toon posts:

@Home zet potentiele klant op verkeerde been

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de voordelenpagina van @Home staan diverse redenen om toch vooral voor deze provider te kiezen. Volgens mij worden echter veel mensen op het verkeerde been gezet, aangezien deze voordelen behoorlijk gekleurd of zelfs misleidend zijn.

Bij deze de betreffende pagina: http://www.home.nl/producten/voordelen

Allereerst punt 1: Dat kabelinternet sneller is dan de reguliere ADSL abonnementen ben ik het niet mee eens. Een regulier ADSL abonnement moet je vergelijken met een regulier @Home abonnement. Volgens mij is @Home dan zeker niet sneller.

Punt 3: Hier beweert @Home dat de meeste ADSL providers een harde download limiet hebben. Voorheen klopte dit wel. Tegenwoordig is deze informatie echter verouderd en zijn er ook al veel ADSL aanbieders zonder downloadlimiet.

Punt 4: Dit klopt, maar @Home doet voorkomen of het inbellen bij ADSL een nadeel is. Niet voor iedereen hoeft dit een nadeel te zijn. Overigens worden tegenwoordig veel modems met ingebouwde router geleverd, waardoor steeds inbellen met ADSL ook niet meer nodig is.

Punt 5: Hier ben ik het echt niet mee eens. Inderdaad is ADSL afhankelijk van omgevingsfactoren, zoals de kwaliteit van de koperlijn en de afstand. Kabelinternet is echter zeker niet stabieler heeft de ervaring mij geleerd. Ook twijfel ik aan de bewering van @Home dat door nieuwe netwerktechnieken het verhaal dat "teveel mensen tegelijk op de kabel traagheid veroorzaken" allang achterhaald is. Als ik @Home topics lees hier op GOT of op Troubles @Home bestaan deze capaciteitsproblemen nog steeds.

Natuurlijk mag je als provider positief gekleurde informatie geven over de producten. Bij @Home gaan ze echter te ver door verkeerde informatie geven over vooral de concurrent ADSL.

Wat is jullie mening?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn mening is dat het verhaal van Esssent commerciëel geneuzel is. Het is reclame voor @home en dan is het soms nodig om de waarheid enigzins in je eigen voordeel te verdraaien.

Overigens kan ik me hier geen seconde druk om maken.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• RainofDeath
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-02 15:52

RainofDeath

DYUVSDFJ

Ik heb zelf @home als provider.

De punten
1 @home is en blijft de langzaamste kabel-provider, 512Kbit voor 18 euro is niet echt veel.

5 Stabiel? laat me niet lachen, als er een snelheids verhoging is geweest( 1 keer in de 6 maand) dan heb je vaak 2 tot 3 maand een k*t verbinding, snelheden van nog geen 5KB/s.

8 Nooit wat van gemerkt, normaal staat het toch altijd in de mails als die gescant is? hier niet.

9 Sinds wanneer? ook nooit iets van gemerkt.

10 Welke provider heeft dit nou niet?

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02 16:09
Dat hoort gewoon bij het commerciele spelletje, dat doen ze allemaal.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

RainofDeath schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 11:54:
De punten
1 @home is en blijft de langzaamste kabel-provider, 512Kbit voor 18 euro is niet echt veel.
5 Stabiel? laat me niet lachen, als er een snelheids verhoging is geweest( 1 keer in de 6 maand) dan heb je vaak 2 tot 3 maand een k*t verbinding, snelheden van nog geen 5KB/s.
8 Nooit wat van gemerkt, normaal staat het toch altijd in de mails als die gescant is? hier niet.
9 Sinds wanneer? ook nooit iets van gemerkt.
10 Welke provider heeft dit nou niet?
Een snellere kabelaar dan @home (essent) ken ik niet. Snelheden vergelijken heeft voor de rest weinig zin, het veranderd te snel en er zitten te veel haken en ogen aan imho (neemt niet weg dat op basis van prijs @home zeker zo slecht niet is).

Verder heb ik persoonlijk echt zo goed als nooit last van tegenvallende verbindingen. Dat de upgrades niet altijd voor iedereen even soepel verlopen klopt maar 2 tot 3 maanden is gewoon overdreven.

Mails worden wel gescant (en ook al een eeuwigheid). Pak maar eens een mailtje, bekijk de header en dan zie je:
"X-AtHome-MailScanner-Information: Neem contact op met support@home.nl voor meer informatie
X-AtHome-MailScanner: Found to be clean"

@home heeft ook al meerdere keren aanbiedingen gehad voor Walibiworld en soortgelijke dingen. Nou zit je daar niet op te wachten maar toch :P

Ik ga niet zeggen dat @home heilig is maar ik vind wel dat ze het (zeker in verhouding) goed doen. Tuurlijk, ik heb genoeg aan te merken (meer upload iig) maar er zijn genoeg zaken die het goed maken.
Voor de rest, zo'n lijst met punten is natuurlijk commercieel gezeur waar je door heen moet prikken.

Verwijderd

Ik heb (na 4 jaar trouwe klant te zijn geweest) mijn abbo opgezegt. In ruil voor ADSL.
Reden hiervoor zijn de instabiele verbindingen van @slome en de maar niet uit te willen breiden van extra diensten (telefonie)
Afgelopen week heeft een of andere minkukkel van @home mij gebeld of ik a.u.b. niet wilde blijven bij @home. In ruil daarvoor kreeg ik 4!?! maanden gratis internet. Ik heb gezegt dat ik nu nog meer bespaar dan dat ik in zou gaan op zijn actie.
Humor was wel dat hij zelf geinterreseerd was geraakt in mijn aanbieden en de constructie.
Al met al kijk ik terug op een aantal slechte jaren bij @home. Achteraf veel te duur voor weinig service.

Nu is het de beurt aan een andere aanbieder.
Pagina: 1