Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-11 16:26
Bij mijn zoektocht naar een geschikte PDA voor de voor mij vastgestelde doeleinden kwam ik terecht bij de IPAQ RX3715 en de HX2410. Ik wil draadloos kunnen internetten met behulp van WiFi, alle Pocket-Office-programma's gebruiken én misschien ooit nog wat kleine applicaties gaan gebruiken. Mocht ik eventueel voor de RX3715 gaan, zal ik de camera zo-nu-en-dan ook wel eens gebruiken.

Prijzenlijstje:
- HX2410 = €315,-
- RX3715 = €299,-

Qua looks neig ik meer naar de RX3715, maar als ik kritischer naar de specificaties kijk, twijfel ik toch nog een beetje. Graag wat commentaar van jullie. Ook een vraag van mij: In hoeverre is de hoeveelheid mhz in het processor-verhaal belangrijk?

HX2410:
  • Intel® PXA270 (520mhz) processor
  • Met standaard hoeveelheid geheugen, 65mb beschikbaar voor gebruiker
  • 1 SD-slot vrij, 1 CF-slot vrij.
  • Type scherm: QVGA TFT
  • 2 jaar garantie
RX3715:
  • Samsung S3C 2440 processor (400mhz)
  • Met standaard hoeveelheid geheugen, 152mb beschikbaar voor gebruiker
  • 1 SD-slot vrij
  • Type scherm: TFT
  • Geïntegreerde camera, 1.2MP
  • 1 jaar garantie

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Niet onbelangrijk ding: Beide apparaten hebben bluetooth.

Ik ben geld opzij aan het leggen voor de hx3710. Erg aantrekkelijk geprijst nu, ik hoop niet dat deze op een dag ineens helemaal weg is uit de Pricewatch, zodat je alleen nog duurdere apparaten kunt kopen óf goedkopere met minder features.

De hx2410 is qua features niet verkeerd, maar qua uiterlijk niet mijn ding. Maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak, die denk ik belangrijker is dan het prijsverschil. Leuke bijkomstigheid is natuurlijk dat CF-slot en de snellere CPU. De camera van de hx3710 is imho niet echt functioneel, ik zou niet weten wat ik er mee moet, heb al een goede digicam.

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-11 16:26
Graag iets meer reacties :). Kick.

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ik heb de 2410 in bezit.

Ik zat toen ook te denken om die andere te nemen. Voor mij waren de CF slot, snellere cpu en 2 jaar garantie de sterke punten.
Uiterlijk is natuurlijk persoonsgebonden, ik vind de 2410 een mooi ding, zeker ook als hij in me auto zit (foto's op aanvraag)

Ik weet niet of deze optie ook op de 3715 zit, maar de 2410 kan ook opgeladen worden via de USB (dmv cradle) - veel PDA's hebben die optie niet.

Intern geheugen zou ik me niet zo op blind slaan... Als ik 'm gebruik, heb ik redelijk veel openstaan (ook TT5) en ik heb nog nooit gehad dat hij te weinig geheugen had.

Camera op de 3715 is net zo'n camera wat je op mobieltjes krijgt tegenwoordig.

suc6 met je keuze

• SvMp
  • Niet online
@SiLex: Foto's lijken mij interessant, ik denk namelijk dat foto's van jou als gebruiker zijnde "meer" laten zien dan de steriele foto's die HP/Compaq vertoont.

Vraagje: Luister je ook naar muziek en hoe is de kwaliteit van het geluid? (via hoofdtelefoon/oordopjes)

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:47

MaDLiVe

.-Observer-.

Geluidskwaliteit van alle ipaqs na de 39xx serie is erg goed.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• SileX
  • Niet online
svdmeer schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:31:
@SiLex: Foto's lijken mij interessant, ik denk namelijk dat foto's van jou als gebruiker zijnde "meer" laten zien dan de steriele foto's die HP/Compaq vertoont.

Vraagje: Luister je ook naar muziek en hoe is de kwaliteit van het geluid? (via hoofdtelefoon/oordopjes)
Prima, ik ga ff naar de auto, ros 'm d'r in en maak wat fotos.

Muziek is prima - zelf gebruik ik een Sennheiser koptelefoon en klinkt perfect ! Zelfs op vliegtuigen

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
SileX schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:41:
[...]

Prima, ik ga ff naar de auto, ros 'm d'r in en maak wat fotos.

Muziek is prima - zelf gebruik ik een Sennheiser koptelefoon en klinkt perfect ! Zelfs op vliegtuigen
Ik mag toch hopen dat je in een vliegtuig zit dan erop. ;)

Naar de foto's ben ik ook wel benieuwd, aangezien ik ook naar deze heb zitten kijken. :)

• SileX
  • Niet online
ShellGhost schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:44:
[...]

Ik mag toch hopen dat je in een vliegtuig zit dan erop. ;)

Naar de foto's ben ik ook wel benieuwd, aangezien ik ook naar deze heb zitten kijken. :)
:+

ok, pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nielsvdp/got/DSC00035.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nielsvdp/got/DSC00036.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nielsvdp/got/DSC00037.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nielsvdp/got/DSC00038.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nielsvdp/got/DSC00039.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nielsvdp/got/DSC00040.JPG

tis allemaal resize.

Voor de freaks onder ons:
Auto - Ibiza FR
Cam- SE W800i
Houder: Carcomm

• ShellGhost
Oeh, zelfde auto als ik. :)

Staat niet verkeerd vind ik.
Hoe is de zichtbaarheid van het scherm wanneer je aan het karren bent?

• SileX
  • Niet online
ShellGhost schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 13:09:
Oeh, zelfde auto als ik. :)

Staat niet verkeerd vind ik.
Hoe is de zichtbaarheid van het scherm wanneer je aan het karren bent?
lol - diesel ?

Zichtbaarheid is perfect, 't zit niet in je zichtveld, dus het stoort niet.

Zelfs als het zonnig is, zie je het nog prima...

's nachts als het donker is ziet het er geil uit :)

• ShellGhost
Jups, de diesel versie.
Gister in ontvangst mogen nemen bij de dealer.
Gaat als de brandweer, maar gaat waarschijnlijk nog gechipped worden. :P

Vond in het begin het niet echt een mooie pda, maar handig is die wel.
En zeker wanneer het zicht goed is tijdens het rijden vind ik wel een stevig pluspunt. :)

• SileX
  • Niet online
ShellGhost schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 13:17:
Jups, de diesel versie.
Gister in ontvangst mogen nemen bij de dealer.
Gaat als de brandweer, maar gaat waarschijnlijk nog gechipped worden. :P

Vond in het begin het niet echt een mooie pda, maar handig is die wel.
En zeker wanneer het zicht goed is tijdens het rijden vind ik wel een stevig pluspunt. :)
ik vind 'm helemaal passen in die bak ! kleur klopt ook met de rest.

offtopic:
gaat idd als de brandweer, heb 'm nu 6 maanden. Chippen vind ik niet nodig, hij gaat hard zat, tevens een leaseauto :)
Welke kleur heb je ?

• ShellGhost
SileX schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 13:28:
[...]

ik vind 'm helemaal passen in die bak ! kleur klopt ook met de rest.

offtopic:
gaat idd als de brandweer, heb 'm nu 6 maanden. Chippen vind ik niet nodig, hij gaat hard zat, tevens een leaseauto :)
Welke kleur heb je ?
Dat van de kleur klopt inderdaad dat die er goed bij kan.

/offtopic
Ik ga 'm waarschijnlijk wel chippen omdat dan het koppel hoger wordt waardoor je eerder op de snelheid zit dan anders en als leuke bijkomstigheid dat je dan zuiniger rijdt. :)
Ik heb de knalgele versie, ook een leaseauto. :)

• SileX
  • Niet online
ShellGhost schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 13:31:
[...]

Dat van de kleur klopt inderdaad dat die er goed bij kan.

/offtopic
Ik ga 'm waarschijnlijk wel chippen omdat dan het koppel hoger wordt waardoor je eerder op de snelheid zit dan anders en als leuke bijkomstigheid dat je dan zuiniger rijdt. :)
Ik heb de knalgele versie, ook een leaseauto. :)
offtopic:
is wel zo, maar chippen is toch een beetje duur vind ik :) tenzij je een leuk adresje kent :)
Ik heb 'm in schaduwgrijs

als het trouwens te veel offtopic gaat, kunnen we wel mailen/msn'en

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:58

Bleh!

:)

De 3715 kan je ook via USB opladen en hij werkt ook erg goed in de auto. De camera is erg brak en IMHO nergens zinvol voor.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

• ShellGhost
SileX schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 13:33:
[...]

offtopic:
is wel zo, maar chippen is toch een beetje duur vind ik :) tenzij je een leuk adresje kent :)
Ik heb 'm in schaduwgrijs

als het trouwens te veel offtopic gaat, kunnen we wel mailen/msn'en
Wanneer ik wat gevonden heb mail ik je wel.
Zal nog wel even gaan duren, moet eerst even de financien rond krijgen en toestemming van de leasemaatschappij. Kosten varieren tussen de 399 en de 799.

• SileX
  • Niet online
ShellGhost schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 13:35:
[...]

Wanneer ik wat gevonden heb mail ik je wel.
Zal nog wel even gaan duren, moet eerst even de financien rond krijgen en toestemming van de leasemaatschappij. Kosten varieren tussen de 399 en de 799.
offtopic:
okido - tis prijzig ja, zeker ook als je het laat meeleasen.
bleh schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 13:34:
De 3715 kan je ook via USB opladen en hij werkt ook erg goed in de auto. De camera is erg brak en IMHO nergens zinvol voor.
tegenwoordig zit overal een camera op :)

USB charging is wel erug handig

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 13:29
bleh schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 13:34:
Ik snap zulk soort reacties nooit. Wat wil je dan, of geen camera, of een 6 megapixel camera met dure lenzen erin en 10x optischem zoom 8)7 ?

De camera is best fatsoenlijk, en in goed licht kun je er mooie snapshots mee maken. Verwacht geen fantastische foto's, maar daar is zo'n cam ook niet voor bedoeld.

• SvMp
  • Niet online
MarcoC schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 16:13:
[...]
Ik snap zulk soort reacties nooit. Wat wil je dan, of geen camera, of een 6 megapixel camera met dure lenzen erin en 10x optischem zoom 8)7 ?
Ja dat geldt voor mij wel. Dan maar geen, dan kan een beetje van de prijs af. Een brakke camera zul je immers niet gebruiken, dus daarom moet deze er dan zijn?

• Bleh!

Bleh!

Ik kan het je wel uitleggen. De camera heeft, in mijn ogen, een dusdanige kwaliteit dat ze hem beter weg hadden kunnen laten. De PDA is verder perfect dus zonder camera had hij gewoon goedkoper geweest.
Over het nut van een camera in een pda heb ik het dan nog niet gehad...
Overigens heb ik deze pda via mijn werkgever, dus niet zelf uitgekozen. Al vind ik het uiterlijk erg OK!

[ Voor 17% gewijzigd door Bleh! op 14-10-2005 17:12 ]

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 13:29
svdmeer schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:13:
[...]

Ja dat geldt voor mij wel. Dan maar geen, dan kan een beetje van de prijs af. Een brakke camera zul je immers niet gebruiken, dus daarom moet deze er dan zijn?
Waarom zou je altijd kwaliteitsfoto's willen hebben? Als ik op school wat foto's maak voor een werkstuk tijdens een practicum hoeven dat echt geen dure Nikon D70s foto's te zijn. Dan is een foto van zo'n RX3715 prima geschikt (ik spreek uit ervaring :+ ).

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 14:28

TMC

bleh schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:11:
Ik kan het je wel uitleggen. De camera heeft, in mijn ogen, een dusdanige kwaliteit dat ze hem beter weg hadden kunnen laten. De PDA is verder perfect dus zonder camera had hij gewoon goedkoper geweest.
Over het nut van een camera in een pda heb ik het dan nog niet gehad...
Overigens heb ik deze pda via mijn werkgever, dus niet zelf uitgekozen. Al vind ik het uiterlijk erg OK!
Ik vind de camera erg handig. Vooral op school enzo, als je geen zin hebt om aantekeningen over te nemen. Een fotootje is dan zo gemaakt. 8)

• Bleh!

Bleh!

Ok bij gebrek aan beter :)
In zo'n geval neem ik de foto's met mijn siemens s65 (1,3 MP). Nu staat die niet echt bekend om zijn goede kwaliteit vergeleken met bepaalde SE's. Maar de foto's zijn al een stuk beter dan 1,2 MP van de HP. Dat zal echt niet aan die 0,1 MP liggen.

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-09 15:50
De nieuwe Palm TX? Met wifi, bluetooth, 128mb, en SD slot. Te koop voor 329 sinds deze week.

Afbeeldingslocatie: http://img.engadget.com/common/images/4733953316339374.JPG

[ Voor 33% gewijzigd door wrcveen op 15-10-2005 01:06 ]

Pagina: 1