Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Niet naar je zin, en niet je vak uitoefenen, weggaan?

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Mijn situatie is als volgt:

1) ik werk nu voor een bedrijf (gedetacheerd)
2) ik heb een aanbod voor een baan zonder detachering maar meer vak inhoudelijk
3) aanbod van een detacherings baan maar dan op een ander gebeid.

Wie ben ik?
- ben in het bezit van MCSE, ITIL en wat andere certificaten.
- heb gewerkt bij vele grote bedrijven, Shell, Akzo nobel, ING enzv

Voordat ik de IT inging heb ik zelf het "echte werk" gedaan zoals vakken vullen, kassenbouw etc.

1) het bedrijf waar ik nu voor gedetacheerd ben heeft mij een halfjaar lang niet kunnen verkopen. hoewel ik reeds MCSE gecertificeerd was, dus ik heb volgens mij leidinggevende nog "onder zijn goedbevinding" mezelf meer waard kunnen maken met enkele studies erbij waarvoor ik hem zeer dankbaar ben. Nu dat ik eindelijk aan de slag ben heb ik op 2 locaties gezeten bij dezelfde werkgever. bij elke locatie heb ik 2 maanden niks kunnen doen omdat de facilitieten er niet waren. :(
toen ik het wel kon was dat nu niet het meest spannende wat ik moest doen. als ik zeg dat vakkenvullen intressanter is en meer werk kost dan lieg ik niet. enige voordeel is dat ik meer betaald krijg :D

2) het baanaanbod van aanbieder 1 is technisch inhoudelijk zeer intressant werk, daarbij een leuk salaris ik krijg er een leuk bedrag bij. nadeeltje is geen leaseauto ofzo..

3) aanbieder 2 is ook een detacheerder, maar wel leaseauto en zegt meer technisch werk te kunnen bieden. is ook makkelijker met een hotel (reeds een werk aanbod liggen+hotel) maar bied minder salaris. maar wel weer een lease-auto.

Na inmiddels 5 jaar ICT en een paar ilussies minder ben ik aan het eind gekomen van mijn jaar-contract. met leaseauto. ik heb genoeg vrije-dagen staan om tot einde contract + extra cash weg te lopen. Toch is het geen slechte werkgever zelf, of anders gezegt ik heb veel slechtere gezien.

Ik voel me nu alsof ik geleerd heb voor timmerman en afgestuudeerd ben. echter mijn werk bestaat uit het lopende band werk bij het maken van een kast (dus ik plaats alleen bv de zijwand meer niet)
en daar pas ik voor.

Mijn CV staat op een online CV database, (geheim) maar als ik mijn contact info publiek maak weet ik bijna zeker dat ik zo weer een andere baan heb, echter daar gaat het me niet om.

wat zouden jullie doen?
beargumenteer je antwoord svp (geen zin in een slotje)

Tja vanalles

Verwijderd

Ik zou me eigenlijk absoluut geen zorgen maken om het salaris, maar vooral om het vakinhoudelijk, en kiezen voor die baan waar ik me het beste thuis voel. Geld is tot op (of beter: vanaf) zeker hoogte absoluut niet zaligmakend.

Veel geld kan veel werk wat veraangenamen, maar als de keuze wordt ofwel 2700/mnd voor een baan waarin je denkt jezelf te kunnen ontwikkelen en waar je inbreng op prijs wordt gesteld ofwel 3500/mnd+extra's maar eentonig werk, dan zou ik toch sterk naar het eerste neigen.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Je hebt het nu niet naar je zin. Dat is al de belangrijkste reden om gewoon weg te gaan, zo simpel ligt het. Er is niets weinig belangrijker dan het naar je zin hebben om je werk, als je in een situatie zit dat je moet werken voor de kost (als je zo rijk bent dat je dat niet hoeft krijg je een andere situatie).

Ik zou gaan voor datgene wat me inhoudelijk het leukste werk lijkt. Iets waar ik het meeste uidaging in zie en waar ik de meest lol in kan vinden. Dan is de rest salaris wel of geen leasebak bijzaak.

Bedankt je verder dat alles tijdelijk is, dus ook je nieuwe baan. Zolang je nog geen 40+ bent heb je alle ruimte om te switchen. Je huidige keuze is dus zeker geen keuze voor het leven.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:37

Standeman

Prutser 1e klasse

Eens met de mensen boven me. Aangezien beide salarissen goed genoeg zijn, zou ik voor het vak inhoudelijke werk gaan. Niet alleen verhoog je je eigen marktwaarde wanneer je een paar jaar moeilijke dingen doet, maar je werk blijft je ook interesseren en dan is het een stuk makkelijker om 's ochtends je bed uit te komen.

Detachering is eigenlijk alleen interessant wanneer je een absoluut lease-auto wilt hebben en je niet te lang bij een bedrijf wilt zitten. Let er op dat een lease auto ook gewoon salaris is. In plaats van een lease auto kan je makkelijk 400 euro bij je bruto loon optellen

Overigens lijkt het in een hotel zitten voor je werk wel relaxed. Maar geloof me, dat wordt je echt heel erg snel zat. Meestal zit je ergens aan de snelweg (als je mazzel hebt ergens in de binnenstad) en is 's avonds er geen zak te doen behalve een beetje zappen. Eten in (hotel)restaurants wordt je ook heel snel zat en neemt voor een gedeelte de lol van "uit eten gaan" weg, omdat je het eigenlijk al dagelijks doet.

Maar goed dat zijn mijn ervaringen & meningen :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-10 13:43

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Mjah, ik ben nu heel erg veel bezig met super technisch werk. Is echt geweldig leuk. Helaas is het niet echt super betaald. Mijn vriendin en ik kunnen er prima van leven, maar ruim is het echt niet. Jammer genoeg moet ik in de detachering als ik weer zulk leuk en afwisselend werk wil zoeken, denk niet dat ik dat ooit weer bij een vaste baan vind. Daar komt nog bij dat ik daar 2 geweldige collega's heb die ook echt vrienden zijn.

Toch is de vakinhoudelijkheid bij mij de belangrijkste factor om er te blijven. Nu ze bezig zijn om functies te herwaarderen en er een functie gecreeerd gaat worden voor het werk wat ik nu doe ben ik sterk aan het opletten. Als ze namelijk weigeren om me in die functie in te delen dan moet ik maar eens op zoek gaan naar iets anders.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

Ik heb jarenlang met tegenzin naar mijn werk gegaan, altijd prima salaris gehad en grote leaseauto. Echter nooit echt plezier in mijn werk.
Altijd er tegenop gezien om een andere baan te gaan zoeken, misschien zonder leaseauto, misschien in de praktijk toch minder leuk dan het lijkt...
Op een gegeven moment toch maar de stap gezet en weggegaan, ik ben dan wel niet naar een andere baan gegaan maar voor mezelf begonnen maar dat maakte de stap alleen maar lastiger.
Ik heb in elk geval nu na drie jaar nog geen seconde spijt gehad, ook al heb ik geen leaseauto meer en zijn er maanden dat ik minder verdien dan vroeger. Wel heb ik elke dag weer plezier in mijn werk, spring ik 's morgens fit uit bed en werk ik met plezier als het nodig is 's avonds of in het weekend. Ter compensatie van mijn leaseauto heb ik inmiddels een auto gekocht die ik echt leuk vind (al is ie wel 4 jaar oud, maar ik rij toch geen 100000 km meer zoals vroeger) i.p.v. mijn saaie lease bmw 320D....

Verwijderd

Praat met je baas. Dat je tevreden bent met je werkgever, maar niet met de assignment. toch?

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
vso schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 01:25:

1) "...vakkenvullen intressanter is en meer werk kost ...."
2) "...inhoudelijk intressant...leuk salaris...geen leaseauto..."
3) "...detacheerder...leaseauto...zegt meer technisch werk...hotel...minder salaris...lease-auto..."
Ik heb even enkele woorden uit je verhaal gefilterd.
1) Wat je nu doet is geen interessant werk en het is de vraag of dit verbeterd. Je voelt wel loyaliteit vanwege je cursussen.
2) Dit klinkt goed, leuk werk en bijpassend salaris.
3) Zucht, weer detachering, een belofte die niet zeker is, een hotel dat zoals al gezegd eerder een minpunt is (op den duur dan)

Ik snap die hang naar een leasauto niet zo. Uiteindelijk komt het voor een groot deel toch uit je eigen zak. Wanneer je een leaseauto te veel laat meespelen in je keus kom je misschien in een baan die je minder leuk vindt.

Ook dat detacheren lijkt me te gaan vervelen. Je zal net zien dat wanneer je bnet op een leuke klus zit, er iets tussendoor komt. Je zit langer op vervelende klussen dan op de leuke, in ieder geval voor je gevoel.

Ik heb al wel geleerd dat leuk en uitdagend werrk met veel vrijheid, een groot goed is. Wanneer je het hebt, koester het dan. Daar kan geen bonusregeling of auto tegenop (tot op zekere hoogte dan ;) ).

Kotrom, ik zou voor (2) gaan.

Verwijderd

Effe een zijsprong: die bijtelling weegt ruim op tegen zelf elke 4 jaar een nieuwe auto kopen en zelf het onderhoud, verzekering & brandstof betalen.

Tenzij je dus heel geen auto nodig hebt.....

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:37

Standeman

Prutser 1e klasse

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 09:56:
Effe een zijsprong: die bijtelling weegt ruim op tegen zelf elke 4 jaar een nieuwe auto kopen en zelf het onderhoud, verzekering & brandstof betalen.

Tenzij je dus heel geen auto nodig hebt.....
Een auto is gewoon onderdeel van je bruto loon. Toen ik van baan veranderde en ik geen leaseauto meer kreeg heb ik er wel voor gezord dat het onderhoud + verzekering + brandstof - bijtelling - reiskostenvergoeding werd op opgeteld bij mijn oude bruto loon. Dat betekende dat ik ongeveer er 600,- er op voorruit ging. Het was wel even onderhandelen, maar uiteindelijk ging er netto niet (veel) op achteruit. Het risico zijn echter wel onverziene zaken zoals je auto total-loss rijden of hele dure reparaties.

Het enige verschil is dat ik geen nieuwe auto rij, maar dat kan me dan weer niet boeien..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Jaren geleden in mijn prille ICT carierre had ik dat ook dat ik echt ergens MOEST werken omdat je dan een lease auto zou krijgen. Wat een lease auto, dat was het helemaal.

Dacht ik dus. Niets was minder waar.

Een lease auto is toch niet zo gratis als je denkt. En bij detacherings bedrijven is het altijd het eerste wat je kwijtraakt als je geen project hebt. Ik werk nu 5 jaar bij een bedrijf waar ik dus geen auto kreeg en ik heb er geen spijt van. Nu ik van baan verander wou ik dus ook bij een detacheringsbureau werken (vanwege de leaseauto)

Gelukkig niet gedaan, erg onzekere wereld de detachering, bankzitten enzo en al die andere ellende die je hoort. Niets voor mij. Gelukkig een leuke baan gevonden.

Moraal van het verhaal: Als je een baan om de leaseauto kiest en de werkomgeving / plezier secundair vindt ben je IMO niet goed bezig. Er zijn belangrijkere dingen mijns inziens

Elect a clown, expect a circus.

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ondanks dat je je omstandigheden niet slecht zijn, voel je je niet op je plek.

Dit lijkt mij eigenlijk al voldoende motivatie om te zeggen, ga opzoek naar een andere werkgever.
Misplaatstheid, om het beestje maar een naam te geven, leidt alleen maar tot meer irritatie.

Neem rustig de tijd om van de andere banen de plussen en de minnen tegen elkaar op te wegen en een besluit te nemen voor welke je kiest.

Je TT geeft al aan dat je op een "point of no return" zit en je dus gewoon weg moet.

Volgens mij is dit wat iedereen wel zou zeggen, maar op sommige punten moet je niet te lang blijven hangen.

Werk moet leuk zijn, het moet je uitdagen om ervan te kunnen leren, is dit niet het geval, dan wordt het tijd om je spullen te pakken en opzoek te gaan naar een nieuwe werkgever. ;)

...:::everybeat.nl

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:25

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
SG -> TWI

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Standeman schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 07:06:
In plaats van een lease auto kan je makkelijk 400 euro bij je bruto loon optellen
thx ik was echter in de veronderstelling dat dit bedrag eerder rond de 600 ligt
Overigens lijkt het in een hotel zitten voor je werk wel relaxed. Maar geloof me, dat wordt je echt heel erg snel zat. Meestal zit je ergens aan de snelweg (als je mazzel hebt ergens in de binnenstad) en is 's avonds er geen zak te doen behalve een beetje zappen. Eten in (hotel)restaurants wordt je ook heel snel zat en neemt voor een gedeelte de lol van "uit eten gaan" weg, omdat je het eigenlijk al dagelijks doet.

Maar goed dat zijn mijn ervaringen & meningen :)
hmmm goed punt !
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 09:14:
Praat met je baas. Dat je tevreden bent met je werkgever, maar niet met de assignment. toch?
klopt als een bus

de nieuwe ontwikkelingen zijn als volgt:
de lease auto is zoals vele zeggen inderdaad bijzaak... een andere uitdaging is zeer intressant.
de IT wil ik niet zozeer verlaten

ik heb nu een baan als junior adviseur aangeboden gekregen (weer wat anders)

ik heb nu besloten om min of meer mijn detacheerder te verlaten, ik vraag me af of ik netjes een gesprek met het bedrijf zal aanknopen en/of met de opdracht gever met betrekking tot mijn intenties om weg te gaan. zoals Max Kool eigenlijk aangeeft

Inmiddels heb ik trouwens een zeer positief schouderklopje vanuit de klant via detacheerder gehoord.
* vso is niet de meest makkelijke persoon om als collega te hebben.
Als je me beter kent ben ik aardig maar me houding schijnt wel eens wat tenen te raken met een aambeeld ofzo ;) m.a.w je moet me kennen om me te begrijpen.

@cyberpope thx je verwoordt het goed

Tja vanalles

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
toevoeging .. op dit moment heb ik een gesprek gehad en de uitkomst is dat ze me niet kunnen bieden wat ik zoek. In goed overleg ben ik weggegaan.

Tja vanalles

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

vso schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:32:
toevoeging .. op dit moment heb ik een gesprek gehad en de uitkomst is dat ze me niet kunnen bieden wat ik zoek. In goed overleg ben ik weggegaan.
En die Junior Advisor baan lonkt nu?

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Ome_Les schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:56:
En die Junior Advisor baan lonkt nu?
Een aantal banen lonken :) eerst maar eens kijken hoe en wat, eerlijkheid duurt het langst

Tja vanalles

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

vso schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 18:46:
[...]

Een aantal banen lonken :) eerst maar eens kijken hoe en wat, eerlijkheid duurt het langst
Psies...

Veel succes dan maar weer. ;)

Pagina: 1