Toon posts:

[XP] "Onherstelbare Systeemfout, Het systeem is afgesloten."

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Ik zat vandaag achter mijn PC, zat wat relaxt het spel Black and White II te spelen ..
Had geen zin meer, omdat het best een saai spel is .. en dus afgesloten.

Toen heb ik mijn torrent clientje weer aangezet... om Open Office te downloaden ..
en ik weet niet wat de oorzaak is/was, maar mijn PC ging uit het niets opnieuw opstarten, en vervolgens kreeg ik het al zo bekende 'Blue screen of Death' met de volgende tekst:
"Onherstelbare Systeemfout, Het systeem is afgesloten."
Met nog een error code er bij, iets met Session Manager ofzo.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd, oa mijn PC weer opnieuw opgestart waar bij ik weer dezelfde melding krijg,
In veilige modus opstarten helpt ook niet, krijg ik ook de zelfde melding ..

Normaal gesproken doe ik hier niet moeilijk over, gewoon even opnieuw windows installeren ofzo, maar dat gaat nu niet om dat er te belangrijke documenten/dingen op die installatie staan en beslist niet weg mogen.

Ik zit er aan te denken om even een andere HD met windows er op er in te hangen en dan backup maken van mijn spullen, maar als er een manier is op dit op een andere manier op te lossen sta ik open voor alle suggesties/ideeen om dit probleem te verhelpen.

Who know's the fix? :>

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Aunt bunny is coming to get me!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-03 12:27

tweakraiser

I have such sites to show you

Heb je al via de veilige modus proberen optestarten? (F8 ingedrukt houden bij opstarten systeem)
Zo kun je iig nog je documenten backuppen.
Eventueel met een win98 bootdiskette (als je geen ntfs bestandssysteem hebt) via dos het een en ander redden.
Anders kun je ook nog via een "bootable windows xp" zoals: http://www.nu2.nu/pebuilder/
je gegevens redden...
suc6, er zijn opties zat, je kunt bv ook nog met linux aan de slag enzo.

Strava | Webdesign

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:02
Windows maakt altijd backups van zijn register hives. Die kun je terug proberen te zetten. Maar ik wil eerst van de anderen horen wat ze van het idee vinden. Het is een in potentie wild idee namelijk....

Zo heb ik me eens uit een crash met een beta driver van VIA gered waarbij ik niet meer in Windows kwam, ook niet in safe mode, omdat de system file (zonder extensie) corrupt was. Ik heb toen de HD in een andere computer gehangen en het opgelost door de system.bak te hernoemen naar system.

Ze staan in c\windows\system32\config\ en heten o.a (let op geen extensies).:
SAM
SECURITY
software
system

Hier staan ze met een paar andere bestanden op een rijtje:
[url]http://home.tiscali.nl\huizekloek\Tweakers\Hives.PNG[/url]

[ Voor 10% gewijzigd door EricJH op 12-10-2005 02:46 ]

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Boot vanaf je xp-cd, vervolgens kies je voor windows herstellen en type je het volgende command; chkdsk /p

succes ;)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21