Toon posts:

Corsair COOL Waterkoeling Socket vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is waarschijnlijk heel n00bie, maar voordat ik 180 euro in het water gooi, wil ik toch even checken of ik het aan het juiste eind heb.

Ik wil de Corsair COOL waterkoeling bestellen, maar zit met een socketvraagje. Op iComputer staan 2 kitjes:

Corsair COOL Watercooling kit P4 (478) & Athlon64

&

Corsair COOL Watercooling kit P4 (775) & AthlonXP`

Nou heb ik een X2 Socket 939 proc. Ik ga ervanuit dat ik dan het tweede setje moet hebben (de Athlon XP). Maar vind het een beetje onduidelijk aangezien er geen socketnummers aangegeven worden bij de beschrijving. Kan iemand dit ophelderen voor mij. Bij voorbaat dank

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je hebt een athlon64, dus welke zou je nou moeten hebben ;)
Je moet die natuurlijk hebben voor de athlon64.
Kijk wel even op de site van de maker van de set of hij ook voor socket 939 geschikt is.

Verwijderd

Topicstarter
das nou juist het vreemde, op de site van corsair wordt niet gerept over twee verschillende kitjes, en in bijvoorbeeld de review op guru3d wordt aangegeven dat het setje dat zij toegestuurd kregen voor alle sockets het cpu blok meegeleverd gekregen had (in een set). Dus stond er ff van te kijken dat er keuze was uit twee setjes.......Athlon64 it is :)

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
Er staat onderaan de pagina dat hij werkt met een AMF Athlon FX-57...die is alleen maar 939 pins...

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
jah, zoals ik al zei, n00bie vraagje :) iig bedankt voor de hulp tot nog toe......nog een punt, ik ga morgen meteen mn mobo halen, maar ik zit nu ff naar plaatjes te kijken, en ik kan op de Asus A8N-SLI Premium geen mountingholes ontdekken om dat cpu blok op vast te zetten. Weet iemand of dit bord die mogelijkheden (gaten) tot het aanbrengen van het cpu blok heeft?

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 20:42

makje

Professioneel prutser

Alle Athlon64 moederborden hebben 2 gaten, daarmee zit de bracket namelijk vast. Dit heeft ook gelijk een nadeel: als je gebruik wilt make van de 2 gaten dan zul je de bracket eraf moeten halen.

Veel mensen hebben dat al gedaan en hun ervaringen kun je veel teruglezen hier op GoT, maar het komt erop neer dat iedereen het wat eng vind om dat ding eraf te halen maar dat het met een beetje geduld en aandacht wel goed lukt.

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
top, thnx for the replies :)
Pagina: 1