Heb dus zowat alles geprobeerd om dit in orde te krijgen, bv. Fixmbr en Fixboot helpen niet. CD-ROM access werkt raar genoeg ook niet (er is blijkbaar geen driveletter toegewezen
) om NTLDR en detect.com te kopiëren, etc. etc.
Ik heb ook een wat moeilijkere config:
2x WD Raptor S-ATA in RAID0 op Sil3112 (mobo) --> Windows XP install dir
2x Maxtor 160GB P-ATA op Promise TX2 (PCI)
1x Maxtor 200GB op P-ATA (mobo)
1x Seagate 250GB op P-ATA (mobo)
1x BenQ DVD-RW op P-ATA (mobo)
1x LiteOn CD-RW op P-ATA (mobo)
Als ik boot mbv. de floppies voor de Promise-kaart en Sil3112-chipset, dan staat de RAID0 als drive G: Het maakt niet uit of ik FIXMBR en FIXBOOT op G: laat uitvoeren of op C: (lege drive van 6MB blijkbaar).
Mijn boot.ini lijkt ook naar de juiste drive te verwijzen (0,0,0,1). Als ik mijn IDE channels (P-ATA) uitschakel, zegt ie "schijffout". Schakel ik ze aan en zet ik de boot van HD0 (waarmee het altijd heeft gewerkt) naar SCSI, zegt ie weer "NTLDR is missing". Het betreft trouwens een Nederlandstalige installatie, na FIXMBR en FIXBOOT is dat "NTLDR ontbreekt" veranderd in het Engels. Is er iets dat ik nog kan doen ? Vroeger heb ik dit nog eens meegemaakt maar gaven FIXMBR en FIXBOOT de oplossing.
Ik heb ook een wat moeilijkere config:
2x WD Raptor S-ATA in RAID0 op Sil3112 (mobo) --> Windows XP install dir
2x Maxtor 160GB P-ATA op Promise TX2 (PCI)
1x Maxtor 200GB op P-ATA (mobo)
1x Seagate 250GB op P-ATA (mobo)
1x BenQ DVD-RW op P-ATA (mobo)
1x LiteOn CD-RW op P-ATA (mobo)
Als ik boot mbv. de floppies voor de Promise-kaart en Sil3112-chipset, dan staat de RAID0 als drive G: Het maakt niet uit of ik FIXMBR en FIXBOOT op G: laat uitvoeren of op C: (lege drive van 6MB blijkbaar).
Mijn boot.ini lijkt ook naar de juiste drive te verwijzen (0,0,0,1). Als ik mijn IDE channels (P-ATA) uitschakel, zegt ie "schijffout". Schakel ik ze aan en zet ik de boot van HD0 (waarmee het altijd heeft gewerkt) naar SCSI, zegt ie weer "NTLDR is missing". Het betreft trouwens een Nederlandstalige installatie, na FIXMBR en FIXBOOT is dat "NTLDR ontbreekt" veranderd in het Engels. Is er iets dat ik nog kan doen ? Vroeger heb ik dit nog eens meegemaakt maar gaven FIXMBR en FIXBOOT de oplossing.